8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert 8x12. Gjennomført til 20 i stil. Hva tenker du selv er de største forskjellene kontra det du hadde før ?
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Vakkert 8x12. Gjennomført til 20 i stil. Hva tenker du selv er de største forskjellene kontra det du hadde før ?
    Takk for det:), er egentlig veldig fornøyd selv også. Satt i godstolen og nøyt utsikten i lang tid i går - uten lyd;)
    Hva som blir bedre er synsing før det endelige resultat står der, men jeg håper først og fremst på en del bedre klarhet og tonetydelighet i det nederste området som midbasssene skal jobbe. Dypbassen integrerer bedre med rommet og har fire ganger kapasitet, noe som sikkert også er positivt. Satellittene får litt avlasting nedover, noe som kanskje ikke gjør den helt stor forskjellen bortsett fra større kapasitet. Regner med at Aurora'n er hakke vassere en Dac'ene i DEQX'en.
    Etter å ha hørt Audiolens flere plasser har jeg også tro på at det kan korrigere helt transparent når det er gjort riktig.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Pokker! Føler meg som den late sekken når jeg ser innsatsen du legger i hobbyen. Spørs om jeg gidder kikke inn her no mer! ;)
    Hvis du hadde opplevd det han hadde før, får du lyst til å besøke han nå:)
    Satan å det låt, beste jeg har hørt noen gang.

    Steinar.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Vakkert 8x12. Gjennomført til 20 i stil. Hva tenker du selv er de største forskjellene kontra det du hadde før ?
    Takk for det:), er egentlig veldig fornøyd selv også. Satt i godstolen og nøyt utsikten i lang tid i går - uten lyd;)
    Hva som blir bedre er synsing før det endelige resultat står der, men jeg håper først og fremst på en del bedre klarhet og tonetydelighet i det nederste området som midbasssene skal jobbe. Dypbassen integrerer bedre med rommet og har fire ganger kapasitet, noe som sikkert også er positivt. Satellittene får litt avlasting nedover, noe som kanskje ikke gjør den helt stor forskjellen bortsett fra større kapasitet. Regner med at Aurora'n er hakke vassere en Dac'ene i DEQX'en.
    Etter å ha hørt Audiolens flere plasser har jeg også tro på at det kan korrigere helt transparent når det er gjort riktig.
    Ha ha, husker OB-BB sa da vi var innom deg at "på et tidspunkt gikk bassen fra å være fysisk til å bli psykisk". :)
    Siden den gang har du firedoblet kapasiteten. :cool:
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jævlig bra jobb 8x12 tom du legger virkelig sjelen i dette , vakkert uttført er det også er ikke mange som drar den slik du gjør topp jobb.

    Imagine
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Spennende dette :)
    Blir et system med enorm kapasitet.
    Tipper dette blir knall bra :)

    Mvh: Espen L
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Jævlig bra jobb 8x12 tom du legger virkelig sjelen i dette , vakkert uttført er det også er ikke mange som drar den slik du gjør topp jobb.

    Imagine
    Takk for det. Liker å skape noe med egne hender og ikke er jeg alt for godt bemidlet heller - da får man mye med litt egeninnsats. Dette har en ca kostpris på rundt 350.000, og det er med rommet også. ikke så ille synes jeg.
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Må henge meg på gratulasjonene:) Det "gamle" anlegget er fremdeles referansen min, derfor regner jeg med at det nye blir den nye:) Den samlede prisen er vel en del høyere siden snekker'n var gratis;)
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det ser utrolig heftig ut. Håper det blir mulighet for å ta turen innom deg iløpe av sommeren :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Er en liten tur oppe på fjellet igjen (påskeferie del 3). Skulle stolt vise fram bilde av rommet til min fru, som fortsatt jobber der oppe. Fikk et resolutt svar - "synes jeg ser isolasjon der og skal de boksene bare stå sånn, ser helt jævlig ut" Ha-ha, ikke den aller letteste personen og imponere:)
    Kunne trøste henne med at foran isolasjonen på frontvegg kommer den saken som hang der tidligere, den som vi kan se helt øverst i bilde hengene i taket.
    Komponentene bør vel også inn i et rack
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Vakkert og gjennomført til den ytterste pol, samtidig litt vulgært;);)
    Vil tro at dette rent lydmessig favner det meste....fra lidenskapelig nærhet til nesten skremmende dynamikk og råskap:rolleyes:;)

    gismo
    Takk for skryt, men vulgært? :) Ja det er vel kanskje det, men sånn i ren sammenligning til oppsett som permorten og LMC sine så blir det ganske anonymt.
    Et oppsett jeg vil skal spille alt, men med minst fokus på klassisk musikk. Kameleon er stikkordet.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.478
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Til tross for fruens skepsis...
    (jfr innlegget # 3134 over)

    Jeg bøyer meg i hatten og tørker av meg støvet!:)

    Mvh
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Pokker! Føler meg som den late sekken når jeg ser innsatsen du legger i hobbyen. Spørs om jeg gidder kikke inn her no mer! ;)
    Det behøver du ikke, det er vel jeg som er latsekken her. I forhold til hvor mye fritid jeg innvilger meg vinterstid så burde jeg vært ferdig for lenge siden, men nå har det seg slik at en fin tur på ski gir meg minst like mye som en tur i lyttestolen hjemme. Har passert 100 timer på jobb til nå i år - ikke akkurat noe å skryte av
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Til tross for fruens skepsis...
    (jfr innlegget # 3134 over)

    Jeg bøyer meg i hatten og tørker av meg støvet!:)

    Mvh
    Bøyer meg også i hatten over responsen i tråden, takker alle for overveldene tilbakemeldinger............ og det uten at det har kommet så mye som en tone ut av dette anlegget ennå.
    Lista ligger jo passe høyt nå;)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Henger meg på her, imponert, til tross for at kona di har gode poenger, men det er ubetydelige detaljer for oss "hifiinteriørarkitekter" :cool:
    Ser bra ut, og håper på en lytt når tiden er inne :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Henger meg på her, imponert, til tross for at kona di har gode poenger, men det er ubetydelige detaljer for oss "hifiinteriørarkitekter" :cool:
    Ser bra ut, og håper på en lytt når tiden er inne :)
    Du bor jo ikke så langt unna så en lytt blir ingen problem, og etter hva jeg har fått med meg så har du hørt ganske heftige saker i Grenlands området før. Kan ikke love å toppe det på alt, men på enkelte parametre står det i hvert fall ikke noe tilbake for dette oppsettet.

    Blir vel til at jeg bruker dette. Må bare modifiseres litt.
    DSC_0101.jpg
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Henger meg på her, imponert, til tross for at kona di har gode poenger, men det er ubetydelige detaljer for oss "hifiinteriørarkitekter" :cool:
    Ser bra ut, og håper på en lytt når tiden er inne :)
    Du bor jo ikke så langt unna så en lytt blir ingen problem, og etter hva jeg har fått med meg så har du hørt ganske heftige saker i Grenlands området før. Kan ikke love å toppe det på alt, men på enkelte parametre står det i hvert fall ikke noe tilbake for dette oppsettet.

    Blir vel til at jeg bruker dette. Må bare modifiseres litt.
    Vis vedlegget 373802
    når kom de juvelene i hus, si fra om de ikke passer i det nye oppsettet :p
    som bye the way ser oberst ut ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    En skal vel egentlig aldri si aldri, men en ting jeg er sikker på, og det er at de blir med "to the end" bytter aldri:)
    Har forresten hatt de en stund
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    En skal vel egentlig aldri si aldri, men en ting jeg er sikker på, og det er at de blir med "to the end" bytter aldri:)
    Har forresten hatt de en stund
    Hehe tenkte vel egentlig noe i den banen, men det finnes ikke dumme spørsmål ;) bare dumme svar :p
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Henger meg på her, imponert, til tross for at kona di har gode poenger, men det er ubetydelige detaljer for oss "hifiinteriørarkitekter" :cool:
    Ser bra ut, og håper på en lytt når tiden er inne :)
    Du bor jo ikke så langt unna så en lytt blir ingen problem, og etter hva jeg har fått med meg så har du hørt ganske heftige saker i Grenlands området før. Kan ikke love å toppe det på alt, men på enkelte parametre står det i hvert fall ikke noe tilbake for dette oppsettet.

    Blir vel til at jeg bruker dette. Må bare modifiseres litt.
    Ja jeg hørte noe heftige saker i området sist høst, jeg tror det er dette som ble referansen og den røde tråden i hva jeg har gjort siden. Og det er nok delvis derfor også LA'ene jeg laget fikk så kort levetid hos meg, de kom ikke i nærheten av å gi den samme følelsen av realisme og engasjement. Hadde man bare kunnet prioritere noen hundretusenlapper på ALE drivere og tilbehør... på en annen side er det bra å få hørt enda mer :rolleyes:

    Det racket ser pent ut, og DP kan jeg ikke huske å ha hørt i noe oppsett før, blir spennende :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Har ledig tid etter kl 20.00 både mandag, tirsdag og onsdag kveld, hvis noen føler veldig trang for å vise hva anlegget duger til:)
    Denne gangen bor jeg midt i Mo i Rana
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    Er i hvertfall noen som frekventerer i dp menigheten som holder til i det området så jeg synes du kan lufte det der :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Er i hvertfall noen som frekventerer i dp menigheten som holder til i det området så jeg synes du kan lufte det der :)
    Du tenker vel på fbh71 og kaap. Er på pm med en av de allerede:)
    Da er det kaap du snakker om, men om du har tid så åpner jeg gjerne dørene ;)

    edit: men still ned forventningene til trykket noen hakk e du grei
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    henter og leverer deg på Meyergården om du vil ;)
    Fint, samme tilbudet jeg fikk fra kaap - bra service her oppe må jeg si. Skal vi prøve i morgen kveld da det kunne virke som det passet best for kaap på onsdagen.
    Litt usikker på når jeg slutter for dagen, men bør være klar i morgen rundt Kl 20.00

    Mvh-
    Tor
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Da har jeg endelig landa i hjemlige områder og tenkte jeg kort skulle takke så mye for to meget hyggelige besøk.
    To oppsett som ligger på en litt "laidback" side, for framføring av musikk, store lydbilder som befinner seg en bit bak høyttalerne - litt i motsetning til noen av de hornoppsettene jeg har hørt rundt om
    Ingen av oppsettene/rommene var optimalisert, og var under utvikling. kaap sitt var sågar ikke det endelige rommet engang, bare en mellomlanding før "stallen" vil stå klar i løp av sommeren.
    Likevel var det ikke vanskelig å høre at det var store potensialer i oppsettene.
    Statnett har stor planer framover og dere skal ikke se bort i fra at jeg plutselig er på plass i Mo i Rana igjen - da tar jeg gjerne en tur til:)

    Takker igjen fbh71 og kaap for at dere åpnet dørene på så kort varsel.

    Mvh-
    Tor
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Er det noe som vet om kabinetter, eller websider som selger sånt, som kan romme to stk. Anaview alc 1000/1300. Kom gjerne med tips:)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Eller lag sjøl.... Du er jo sånn passe trehendt :rolleyes:
    Finn noen utryddningstruede tresorter som det er enn bare 3-4 trær igjen av.. og lag et sobert kabinett... :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn