8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg til de finner ut av ny type batteri slik at vi slipper biler som nærmer seg 3 tonn. Det er et jækla spetakkel når 15 Teslaer med 26" toms felger ruller forbi vinduet her langs hovedveien, dekkstøyen som følger tunge, store biler er ekstrem.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Var det bra i Drøbak da? Hadde han alt på stell?
    Har lenge ønsket å høre de nyeste forandringene hos LMC, og fikk meg et besøk tidlig i fasen, der lyden justeres inn.

    Om alt er på stell blir en smakssak, og LMC var ganske klar på at det ikke var rattet helt i mål ennå. Fikk også inntrykk av at han ville ha litt andre tilbakemeldinger, og da er det lurt å hente inn eliten på lyd:cool::cool:

    Henger godt sammen og opplever ikke mye store feil i frekvensrespons. Opplever noen små resonanser i bassen(etter vi hevet noen db) og et for høyt nivå i deler av øvre mellomtone. Min smak ønsker også litt mer nivå rundt 10KHz.

    Første jeg tenkte etter et par låter var, fy flate for et utgangspunkt, og her hadde det vært gøy å stå for toppingen av kaka. Men det er ikke mitt anlegg så den biten vil nok LMC gjøre bedre - vi stiller jo inn slik vil liker det selv.
    Alt i bassen er for øvrig strammet opp flere hakk.

    Vil si det har neste ubegrenset potensialet.
    Godt jobba:)
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Rart med det, når en først begynner, så er det ikke så ille som en tror. Ble vel bare drøye tre timer fra jeg dro fram dykksagen til jeg hadde ryddet opp. Gjenstår vel omtrent det samme før resten er revet og det er ferdig isolert.
    Det kommer 6 rammer som trekkes med stoff i flukt med himlingen.

    Ny takhøyde fra kjellergulv til underkanr parkett i etasjen over er blitt 241cm. Er spendt på hvordan det vil slå ut på responsen i rommet.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg følger inngrepet med stor interesse som du vet. Har selv begynt å forberede grotta for det store takløftet og håper å være i gang før oktober blir november, men ønsker å time det med en rekke andre endringer, så det kan hende at det utsettes litt.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Her er det svært lite aktivitet etter endt arbeidsdag.

    Avslutter en takjobb i dag, der innebefatter - Sette opp stilling rund hus og garasje, kaste av stein og river lekter, sløyfer og vindskier. På med ny papp sløyfer, lekter, vindskier og stein - Dobbelkrom. Takfall er heldigvis bare 22 grader og ikke så veldig stor - hus / garasje 210 m²
    Har også montert 45 meter takrenner m. nedløp og 45 meter snøfangere.
    Takjobb tar futten ut av en gammel feit faen :D
    Taket er enkelt saltak med lav høyde rundt bortsett fra 10 meter på den ene siden.
    Garasjetaket på 60m² har bare byttet stein og renner.
    Hvor mange timer tar en slik jobb? Noen som tør tippe;)
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du jobber alene og har normal arbeidstid vil jeg tippe nærmere to uker?
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    429
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Her er det svært lite aktivitet etter endt arbeidsdag.

    Avslutter en takjobb i dag, der innebefatter - Sette opp stilling rund hus og garasje, kaste av stein og river lekter, sløyfer og vindskier. På med ny papp sløyfer, lekter, vindskier og stein - Dobbelkrom. Takfall er heldigvis bare 22 grader og ikke så veldig stor - hus / garasje 210 m²
    Har også montert 45 meter takrenner m. nedløp og 45 meter snøfangere.
    Takjobb tar futten ut av en gammel feit faen :D
    Taket er enkelt saltak med lav høyde rundt bortsett fra 10 meter på den ene siden.

    Hvor mange timer tar en slik jobb? Noen som tør tippe;)
    Tipper 50 timer😊. Gammel mann med mye erfaring trekker ned timeantallet 👍
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Hvis du jobber alene og har normal arbeidstid vil jeg tippe nærmere to uker?
    Jobber alene, men har hatt litt hjelp til å sette opp stilling, hive av stein og ta i mot stein.... men du er i nærheten :)

    Til digresjon skulle blikkenslageren her i området ha nesten 30.000,- i arbeidspenger for å montere snøfangere og takrenner. De går på fastpris.
    Det alene kan forsvare 40 timer á kr750 ink mva. De kan vi ikke bruke hvis vi skal få jobber på pris
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Det spriker i meningene, som det vanligvis gjør her på sentralen. Kan røpe så mye som at det havner mellom 50 og 200 timer et sted ;)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.303
    Antall liker
    8.340
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    En tanke som slo meg ang dempeøya.
    Veit ikke om det har betydning men,
    Det blir jo ikke gjennomstrømning mellom spikerslag.
    Kan godt hende jeg er helt frenetisk til dette.
    Men har du gjort noen tanker om det?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Hva med å stifte et lag molton utenpå dempingen og være ferdig?
    Fjerne harde overflater i taket.....

    Vis vedlegget 857598
    Det hadde jo vært en løsning, men tenker et felt på 120x120cm med 75 mm akustikkplater i førsterefleksjon under min ferdige stoffhimling. De har neste lineær demping ned til 150 hz. Dette stoffet molton er vel ikke så tykt? Hvor langt ned i frekvens virker molton rett på en hard flate? Kan ikke tenke meg det er langt.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.583
    Antall liker
    3.122
    Torget vurderinger
    0
    Det hadde jo vært en løsning, men tenker et felt på 120x120cm med 75 mm akustikkplater i førsterefleksjon under min ferdige stoffhimling. De har neste lineær demping ned til 150 hz. Dette stoffet molton er vel ikke så tykt? Hvor langt ned i frekvens virker molton rett på en hard flate? Kan ikke tenke meg det er langt.
    Ok.....så du dekker isolasjon/demping og bjelker med stoff? Da ser jeg ikke grunn til å redusere takhøyden ytterligere når du har så mye demping i bjelkelaget allerede...
    Molton er 300 gram / m² og gjør seg best foldet mellom gulv og tak. Har tidligere benyttet flat Molton som tak, men med bånd-diskanter så er ikke behovet der i dagens løsning. Noen limer Molton på hard flate og effekten er minimal....
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Ok.....så du dekker isolasjon/demping og bjelker med stoff? Da ser jeg ikke grunn til å redusere takhøyden ytterligere når du har så mye demping i bjelkelaget allerede...
    Molton er 300 gram / m² og gjør seg best foldet mellom gulv og tak. Har tidligere benyttet flat Molton som tak, men med bånd-diskanter så er ikke behovet der i dagens løsning. Noen limer Molton på hard flate og effekten er minimal....
    Den øyen på 120x120 er ikke spikret og det blir litt måling og lytting under veis.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn