845 rør

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.826
Antall liker
21.794
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hvem var det som hadde trafosiden da dere bar forsterkeren? må ha vært et mareritt :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.197
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Den var ufattelig lekker, Lf! Håper dere finner ut av susingen og får pulsen ned på et forsvarlig nivå. Nå venter vi på maleriske lytteinntrykk, helst over flere sider! ;-) Apropos, har du funnet et passende rack å ha herlighetene på?
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.373
Antall liker
159
Gratulerer med en råtøff forsterker E. Pøs på med bilder. Håper du finner ut av brum-problemet. Er det Zu høytalerne vi ser i bakgrunnen?
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.039
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Helt rå denne forsterkeren der. Gratulerer E.

Ser ut som det er Hammer Dynamics i bakgrunnen der...?
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
118
Mange takk for gratulasjonene.
Forsterkeren veier 50kg og massen er ikke akkurat jevnt fordelt, tok derfor oppdraget med å løfte på trafosiden.

Skal prøve å ta noen bilder både av Zuene og forsterkeriet.

Har enda ikke bestemt meg for rack, impulse. Hva synes du om Ikeabordet på bilde? Kanskje svart/brunt hadde vært en bedre farge.

Lf
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.197
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Ikeabordet på bildet funker jo det, Lf, men hva med Joaquins Aavik-rack, om den ikke er solgt? Det er jo flere reiser lekrere, lydmessig helt glimrende og koster nesten ingenting.... :) (Desverre var det ikke bredt nok for anlegget mitt....)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.826
Antall liker
21.794
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
racket er solgt, gikk samme dag, 5 stk i bergen ville ha det, lol.

hvis man velger ikea til tung hi-fi: vær obs på at treverk og føtter er lousy på ikeasaker.

brukte et ikeabord i oslo, monoblokkene tok knekken på det...

ellers må jeg si at ref 845 ser fryktinngytende ut, lf.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.197
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Tenkte nok det, ja.
Litt OT, men nå er også mitt rack-mareritt endelig over. Jeg kjøpte også Aavik, men den ekstra brede varianten på 106 cm. Dermed er utstyret sikret. :)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.826
Antall liker
21.794
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
nice, impulse! grattis. ikke usannsynlig at jeg går for det samme, men med sorte hyller for å matche resten av interiøret i kåken.
 
R

Rojoh

Gjest
Helt rå denne forsterkeren der. Gratulerer E.

Ser ut som det er Hammer Dynamics i bakgrunnen der...?
Stemmer det. Mastersounden ble koblet til mine Hammer Dynamics. Absolutt no problemo å drive disse skikkelig. Jeg tror likevel at Zuene passer enda bedre.

Det kan også se ut som om problemet ligger i smårørene. Mye som tyder på det.

Bordet vi brukte er egentlig et TV-bord og skal tåle 70kg, men optimalt er det nok ikke. Størrelsesmessig passet det akkurat til dybden på Reference 845. Aller tøffest hadde det nok blitt med noe custom-made rack.

Mvh. Johan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.197
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
nice, impulse! grattis. ikke usannsynlig at jeg går for det samme, men med sorte hyller for å matche resten av interiøret i kåken.
Great minds think alike, you know!
;D ;D ;D
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
118
Virker ut som det er smårørene som er synderen. Problemet forflyttet seg i alle fall når vi byttet plass på smårørene. Trenger 2 6189 rør og 2 5687 rør for å se om problemet forsvinner. . Noen som har noen billige og greie rør av nevnte type til salgs?
I tillegg brummet det i mine ører alt for mye fra høyttalerene. Kan dette skylles smårørene?

Lf som ikke ser lys i HIFItunnelen.
 
Topp Bunn