737 er koden...

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.079
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
...på Samsonite kofferten min. Jeg skriver det bare her, så kan jeg heller se her neste gang jeg har glemt den - dvs. koden... Litt såre fingertupper akkurat nå ::)

G

Gjestemedlem

Gjest
mteinum skrev:
...på Samsonite kofferten min. Jeg skriver det bare her, så kan jeg heller se her neste gang jeg har glemt den - dvs. koden... Litt såre fingertupper akkurat nå ::)
Du kan jo øve deg i å åpne den uten koden mens du først er i siget. Legg litt press på låsen og vri på kodehjulene til du kjenner at en av dem er litt tyngre enn de andre. Hold dette presset konstant og vri den tyngste til den faller i hakket, da kjenner du på den neste to og gjentar prosessen på samme måten. Når teknikken sikker skal det ikke ta lang tid å åpne den når du glemmer koden neste gang. Samme prinsipp kan brukes på de aller fleste kodelåser enten man vrir et hjul eller trykker inn et tall.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.079
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Å nei du!

Jeg har en slik i kjelleren:

;D

Neste gang skal jeg ha en koffert med biometrisk lås.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Gjestemedlem: å vite dette kan slå dårlig ut på en jobbsøknad :)
jeg sier KAN

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Jeg bruker kodelåsen på kofferten KUN for at klikklåsen ikke skal "gli" opp under håndtering.

G

Gjestemedlem

Gjest
ivar skrev:
Gjestemedlem: å vite dette kan slå dårlig ut på en jobbsøknad :)
jeg sier KAN
Litt DIY spirit er vel bare av det gode vel ;) Information wants to be free!

Her er et topp sted for dem som har glemt koffertlåsen, eller låst seg ute av hus eller bil, eller bare liker å vite at man kan redde seg ut av slike situasjoner selv:

http://www.shop.multipick-service.cc/?language=en

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Mannen min måtte ned i resepsjonen på hotellet og låne et kubein eller noe en gang har var på tur. Denne julen ønsket han seg koffert uten kodelås... ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Skaff deg en ny mann.

Talentløst. Deph-metoden er knallgod. har brukt den selv mange ganger.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
4711 er den vanligste portkoden, og den første som prøves av dem som ikke kjenner riktig kode.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Skaff deg en ny mann.

Talentløst. Deph-metoden er knallgod. har brukt den selv mange ganger.

Uff. Har jeg funnet meg en sånn håpløst lovlydig fyr som ikke kjenner enhver slaurs velkjente triks..? ;D ;D

Men om "alle" vet dette så er det jo lite vits i å ha kodelås da.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.219
Sted
Holmestrand
Bursdagen er en god ide. Telefonnummer, postnummer, 000... etc.
Dette burde det være mulig å komme rundt. Jeg bruker også koden for å hindre at den spretter opp.

Nei, Komponenten, det ingen vits i en slik kodelås. Tror ikke den hindrer noen på noe vis. Untatt stakkaren som skal åpne kofferten uten å ødelegge den.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.063
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jovisst har det sin misjon. Det tar et par minutter, og som regel har bandittene fryktelig dårlig tid. Det samme med vanlig nøkkellås; det går som regel fortere å sprette opp kofferten med en kniv enn å krølle med en lås av noe slag. Det er derfor du nesten aldri ser dirking av dørlåser osv; det er raskere og enklere med et jern. Dekkspaker er forresten skikkelig fine til dører. Fordelen for brukeren med en kodelås er selvsagt at du begrenser tilgangen til innholdet like godt som med en nøkkellås, og trenger ikke bekymre deg for å rote vekk nøkkelen. Så var det dette med å huske koden, da...

Bernt K

G

Gjestemedlem

Gjest
Kabeldragern skrev:
Jeg har de 6 tallene i fødselsdatoen til kona på pistolkofferten... ;D
Hm, blir hun ikke litt nervøs av dette da?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Kabeldragern skrev:
Jeg har de 6 tallene i fødselsdatoen til kona på pistolkofferten... ;D
Hm, blir hun ikke litt nervøs av dette da?
Well I went down to Eli's
To get my pistol out of pawn
But when I got home
My woman had done gone

I'm gonna murder my baby
If she don't stop cheatin' and lyin'
...........

:-\

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hehe, ingen grunn til engstelse!

Det er faktisk et element av sikkerhet i dette; det er lett å finne ut min fødselsdato, men ikke fullt så lett å finne ut konas... og pistolkofferten er innlåst i våpenskap med nøkkel som jeg har på meg hele tiden ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.555
Torget vurderinger
0
Kabeldragern skrev:

Det er faktisk et element av sikkerhet i dette; det er lett å finne ut min fødselsdato, men ikke fullt så lett å finne ut konas... og pistolkofferten er innlåst i våpenskap med nøkkel som jeg har på meg hele tiden ;)
Har pistoler og revolvere i nattbordet jeg. Like greit det. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Kabeldragern skrev:

Har pistoler og revolvere i nattbordet jeg. Like greit det. ;)
<KLIKK> "hopepine i dag også sa du"?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.555
Torget vurderinger
0
Nei det skremmer nok ikke henne! Har lovet gutta i pistolklubben dyrt og hellig at om jeg blir sint på fruen så kommer jeg til å hente øksa!! Det bør dere andre sportsskyttere også! Det blir så jævlig mye "pæs" på klubbkompisene om man bruker skytevåpen til slikt. Ille nok å være våpeneier som det er! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.555
Torget vurderinger
0
Ikke Svalbard nei. Det finnes da andre kanter av landet der man hugger sin egen ved selv, gjør det ikke??

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Ikke Svalbard nei. Det finnes da andre kanter av landet der man hugger sin egen ved selv, gjør det ikke??
Joda, men tenke nå mest på hangen etter å sove med pistolen innen rekkevidde. Men det er jo også mange steder som ligger faretruende nær russergrensen også da.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.555
Torget vurderinger
0
Nå på det viset. Vel nattbordet er et lite DUUN våpenskap av godkjent type. "Hun som bestemmer i huset" ville ikke ha det i stuen så da ble det soverommet. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Drapsvåpen på soverommet… merkelig at dere skulle komme inn på det. :eek:

Jeg våknet nemlig til en nær-døden-opplevelse klokken to i natt, lettere fortumlet kunne jeg konstatere at det virket som om taket hadde falt ned i hodet på meg. Ved nærmere undersøkelse viste det seg ikke å stemme, det var derimot et stort bilde, i glass og ramme, som vi hadde hengende over sengen, (i mangel av plass andre steder siden det var så stort), som plutselig følte behov for å legge seg nedpå litt. Heldigvis traff ikke rammen meg i hodet, vil tro det hadde vært ganske vondt, men hele bildet la seg pent oppå oss. Akk ja.

Noen hevder at det enkleste er pistol, det er nok noe i det…. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.555
Torget vurderinger
0
Det enkleste er nok ikke pistol. Ikke når man sover ved siden av en kvinne. Da er det enkleste å vekke pittbullen, dvs kvinnen, og si; "elskling jeg tror det er innbruddstyver nede?!" For så å overlate problemet til den mest blodtørstige skapning på denne jord: "Homo Sapiens hunnkjønn" Når det er gjort er det bare å legge seg til å sove igjen i trygg forvissning om at problemet blir løst. ;D

K

kbwh

Gjest
Soundproof skrev:
4711 er den vanligste portkoden, og den første som prøves av dem som ikke kjenner riktig kode.
Ah, Kölnisch Wasser! Eller eau de Cologne (som damer i parfymerier mener er noe ganske annet).
Seit über 200 Jahren hält es sein Versprechen: Die Anwendung der einzigartigen Komposition wirkt wohltuend auf Körper, Geist und Seele. Ätherische Öle, die für ihre aromatherapeutische Wirkung bekannt sind, sorgen für ein unbeschreibliches Wohlbefinden.
Bruker fødselsdatoen til min avdøde mormor jeg, ikke konas.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.555
Torget vurderinger
0
Er det noen som fortsatt bruker 4711? Jeg er en vel voksen mann og husker at min mor, diverse tanter og bestemor-generasjonen benyttet denne duften. Men i dag?? Har den ikke "gått ut på dato"?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Du bør i alle fall klare å huske koden hver gang du flyr med en Boeing 737...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Det enkleste er nok ikke pistol. Ikke når man sover ved siden av en kvinne. Da er det enkleste å vekke pittbullen, dvs kvinnen, og si; "elskling jeg tror det er innbruddstyver nede?!" For så å overlate problemet til den mest blodtørstige skapning på denne jord: "Homo Sapiens hunnkjønn" Når det er gjort er det bare å legge seg til å sove igjen i trygg forvissning om at problemet blir løst. ;D

Å.... har du en sånn...?? ? :eek: :eek: :eek:

Jeg er mer den delegerende typen..
"Gå ned og sjekk du, så passer jeg på her så lenge..."

Med et blodtørstig bilde til stede, er det for så vidt ingen spøk det heller.. ;)

Topp Bunn