Hei..
Har leita fram et par 26 år gamle Monitor Audio høytalere for test sammen DP A1s, dCS P8i og Oblivion Energetic kablar rund baut.. MA'ene har vert lagret støvfritt i maaange år..
Monitorene er Made in Cambridge England og lyder overraskende bra..
De ble kjøpt av HiFisenterkjeden? (eller hva nå namnet var..) i Oslo på slutten av 80-tallet - 88/89..
De er/var mine første "ordentlige" høytalere og hadde en veil på 8K. Husker at jeg fekk et meget akseptabelt tilbud på desse...
Metalldomen er overraskende oppløst selv om den bærer preg av å vere det - en metalldom..

noe "kald og bitte litt hard i gjengivelsen", men uten problemer med sibilanter... Egentlig ikkje noe problem berre en tydelig forskjell frå S33'ene eg er vant med..
Men; Jamt over lyder MA'ene bra...
Holografien er faktisk meget akseptabel. Flageborgs testskive med ma kringlyd, gjengis - ja; igjen overraskende bra..
Samtidig skal det sies at det mangler en god del på alle områder sammenlignet med spesialbygde - one and only - Dynabel S33'ene
som Audioene står ved siden av..
Jeg hadde så smått tenkt at noen andre kunne få glede av MA'ene for ein rimeleg penge i staden for at de nå berre står bortgjemt og ubrukte..
Men, sannelig om jeg vet....
Selv om fruen protesterer tror jeg at de skal få stå nokre dager å produsere sitt lydbilde i mine ører så ein igjen kan få "kjenne på"
lydkvalitetene til S33'ene når de blir "plugget i" igjen...
ja, ja.... slik går no dagane...