Jeg stusser litt på det siste avsnittet. Fantes Betamax i butikken allerede i 1975?Sakset fra "Elektronikk" her om dagen.
Tipper de fleste ( i hvert fall mange" her inne har hengt med så lenge.
Vis vedlegget 1161474
Ja, det vet jeg. Og det er nærliggende å tro at en slik maskin ble vist på messa. Men fikk en kjøpt en slik sak til jul 1975? Uansett neppe mange solgt da jeg leser at pris ved lansering i USA var 2000 dollar.Betamax ble lansert i ’75, året før VHS.
Stadig noe nytt å lære! Philips var tidlig ute med VCR. Har absolutt intet minne om slike maskiner. Men de var temmelig sikkert representert på messaJa, det vet jeg. Og det er nærliggende å tro at en slik maskin ble vist på messa. Men fikk en kjøpt en slik sak til jul 1975? Uansett neppe mange solgt da jeg leser at pris ved lansering i USA var 2000 dollar.
Flere modeller fra Dual som hadde tonearm med fjærbelastning.Hvis den messen var på Sjølyst var jeg der. Kom hjem med to bæreposer med reklame og tekniske blad til min mors forferdelse.
Det jeg husker best var en Dual platespiller som var hengt opp i venstre hjørne foran og høyre hjørne bak. Den roterte rundt denne aksen samtidig som denne aksen roterte rundt i et "pariserhjul", og hele greia stod på en "karusell" som roterte. Alt mens den spilte plater..