Diverse 50 ÅR SIDEN

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.685
Torget vurderinger
12
Betamax ble lansert i ’75, året før VHS.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
620
Betamax ble lansert i ’75, året før VHS.
Ja, det vet jeg. Og det er nærliggende å tro at en slik maskin ble vist på messa. Men fikk en kjøpt en slik sak til jul 1975? Uansett neppe mange solgt da jeg leser at pris ved lansering i USA var 2000 dollar.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
620
Ja, det vet jeg. Og det er nærliggende å tro at en slik maskin ble vist på messa. Men fikk en kjøpt en slik sak til jul 1975? Uansett neppe mange solgt da jeg leser at pris ved lansering i USA var 2000 dollar.
Stadig noe nytt å lære! Philips var tidlig ute med VCR. Har absolutt intet minne om slike maskiner. Men de var temmelig sikkert representert på messa 😺

VCR

Digitalmuseum

Sist redigert:

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
208
Hvis den messen var på Sjølyst var jeg der. Kom hjem med to bæreposer med reklame og tekniske blad til min mors forferdelse.
Det jeg husker best var en Dual platespiller som var hengt opp i venstre hjørne foran og høyre hjørne bak. Den roterte rundt denne aksen samtidig som denne aksen roterte rundt i et "pariserhjul", og hele greia stod på en "karusell" som roterte. Alt mens den spilte plater..

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.067
Torget vurderinger
1
Hvis den messen var på Sjølyst var jeg der. Kom hjem med to bæreposer med reklame og tekniske blad til min mors forferdelse.
Det jeg husker best var en Dual platespiller som var hengt opp i venstre hjørne foran og høyre hjørne bak. Den roterte rundt denne aksen samtidig som denne aksen roterte rundt i et "pariserhjul", og hele greia stod på en "karusell" som roterte. Alt mens den spilte plater..
Flere modeller fra Dual som hadde tonearm med fjærbelastning.

Topp Bunn