5 av 11 biskoper............

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Jeg regner med det er for mye forlangt at dere kan studere desse videoene fra Ken Hovin med et åpent sinn: http://www.drdino.com/downloads.php
Han blir nok regnet som kristen-fundamentalist og da må man vere veldig forsiktig med å ha et åpent sinn til slike ::)
I "dinosaurs and the bible" så beskriver han hva han tror om emnet.Så vidt jeg kan forstå har han en del gode poenger som man ikke kan se vekk ifra om man er aldri så mye ateist.......
Blant annet nemner han at ordet dinosaur ikke eksisterte før engang på 1800 tallet,men drager derimot! Drager blir nemnt 35 ? ganger i Bibelen og ellers i mange andre skrifter og historier rundt om i verden.

Såg det ble linket til en homomarsj,men jeg må skuffe dere med at det var en Jesus-marsj!!.Men fordi en journalist skriver i en overskrift at det er 1.5 millioner mennesker som protesterer mot homofile så tror dere alle på det?
Muligens skrevet av en homofil journalist som har sett et par skilt i mengden der ordet homofili blir nemnt .......... ?

Men OK,jeg mener at vi kristne ofte opptrer helt feil i hvordan vi behandler slike vanskelige tema.Jeg mener det ikke er vår oppgave å gå rundt med de skiltene som var avbildet lenger oppe i tråden.Kristne tror jeg skal ta imot homofile med like stor hjertelighet som en gjør med alle.Vi er kallt til å elske synderen,men hate synden,og der er en vesentlig forskjel på det . Jeg tror Gud elsker alle like høyt! ,OG som den beste Far Han er så rettleder Han oss og stiller krav om hvordan vi skal oppføre oss.Mange her sier de tror på en gud,men det eneste jeg ser er at dere har skapt dere et gudebilde,som er en krysning av Collargoll og Fantomet. Selv tror jeg på en personlig Gud,en Gud som er levende og som kommuniserer med meg når jeg er mottakelig,og Han stiller krav til konstant forvandling vekk fra synd.
Jeg tror at Han har skapt mennesket,dyrene,jorden,stjernene,galaksene ,og da begynner Han å fremstå ufattelig mektig!!!.Kan det skapte fortelle Skaperen hva som er rett og galt ????

Spørsmålet i starten av tråden var vel om kirken kan ansette personer som praktiserer homofili ? Jeg tviler på at det er Guds vilje,og det på helt lik linje med at jeg tror det er feil å ansette en heterofil som praktiserer heterofili ::) utenfor ekteskapet.......
Jeg tror heller ikke at kirken i Guds navn kan velsigne kjønns-nøytrale ekteskap.

Jeg tror Gud har kallt oss til vere klare på hva Guds ord sier,og det sier at det største bud er at en skal elske Gud av hele sitt hjerte og ikke ha andre guder,og like stort en skal elske sin neste som seg selv.
Viss en elsker Gud da prøver man å gjør som Gud vil vi skal gjøre.Det betyr ikke at man kan plukke ut det man forstår,og se vekk ifra det man ikke forstår !!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.868
De som husker komikeren Dave Allen husker sikkert hans avskjedsreplikk etter showene sine: "Må deres Gud være med dere"

Z

Zomby_Woof

Gjest
Geir_Bjerkaas skrev:
Hadde vi hatt svar på alle spørsmål, hadde vi kanskje vært Guder?
Hadde vi hatt alle spørsmålene, ville våre guders utilstrekkelighet vist seg med all ønskelig tydelighet.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.159
Rune S skrev:
Lurte litt på en ting.....Finnes det noen steder i verden som kan kalles for et fristed for dere som syns "religion"(for et fælt ord.Klinger omtrent like bra som "high-end" i mine ører :D ) utgjør et klamt grep om deres frie livsutfoldelse? Der man kan ha så mye sex man vil og med hvem man vil, og ingen KRF politikere som har satt begrensinger til mengde og tilgang på kunstig stimuli,og der folket bestemmer hvem som skal ordinerest til yppersteprester ?
Er fristaden Kristiania eller områdene rundt "Red light district" slike plasser?
Helt seriøst altså.Jeg er litt nyskjerrig om der finnes en slik plass......
Synes dette til et vist punkt understreker mitt syn på relgion og dets følgere: I de fleste tilfeller er relgion regressivt.
Jeg kjenner mange kristne\relgiøse mennesker som mener deres livsførsel er den mest korrekte, både i samsvar med Gud og etikk generelt. Dette er både "utvannede" og "sanne" kristne.¨

Hvorfor sier jeg regressivt? Jo, for i en verden der individer blir trakkasert\satt på siden\forfulgt etc pga rase, seksuell legning, art, tilhørlighet, fortid osv, er det ikke tid eller bruk for en holdning der man låser seg inne i en ramme av "guds ord". Jeg er forøvrig enig i Gjestemedlems tolkning og mening i denne saken. Hyklers utvanning av relgion er og forblir patetisk i mine øyne. "Sanne" kristne er desverre for meg bare verre.

Å tro at relgion er den eneste veien til etisk korrekt liv, en måte å gjøre verden et bedre sted å bo på, mener jeg er helt feil. Jeg er enig i at kjærlighet og ikke minst nestekjærlighet er noe av det verden mangler. Å begrense denne til sine nærmeste "så lenge de ikke er praktiserende homofile" sier vel sitt. Det har ikke noe å si i den store sammenheng.

Oppforder deg til å bevandre deg litt i det det du kaller fristeder, jeg tror du vil bli enormt positivt overasket om du ser bort fra at en og annen tar litt naturlig stimuli en gang i blandt. Dette er steder bygget på solidaritet, noe jeg har vanskelig for å se at Kristendommen er.

Om du mener fri livsutfoldelse for ikkekristne er som du beskriver på et generelt grunnlag, blir du kanskje overasket over dere kristne er ikke de enste her i verden som synes slikt er feil vei å gå.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
emokid skrev:
Å tro at relgion er den eneste veien til etisk korrekt liv, en måte å gjøre verden et bedre sted å bo på, mener jeg er helt feil. Jeg er enig i at kjærlighet og ikke minst nestekjærlighet er noe av det verden mangler. Å begrense denne til sine nærmeste "så lenge de ikke er praktiserende homofile" sier vel sitt. Det har ikke noe å si i den store sammenheng.

Oppforder deg til å bevandre deg litt i det det du kaller fristeder, jeg tror du vil bli enormt positivt overasket om du ser bort fra at en og annen tar litt naturlig stimuli en gang i blandt. Dette er steder bygget på solidaritet, noe jeg har vanskelig for å se at Kristendommen er.

Om du mener fri livsutfoldelse for ikkekristne er som du beskriver på et generelt grunnlag, blir du kanskje overasket over dere kristne er ikke de enste her i verden som synes slikt er feil vei å gå.
Hadde du lesning på skolen?
Jeg snakket ikke om begrensing av kjærligheten,tvert imot.

Ellers har jeg spurt om navn på slike fristeder fra "religionens" klamme grep? Har enda ikke fått noe forslag..........?

Topp Bunn