breuer skrev:
Høres flott ut Rune. Taler er jo viktig. Men glemmer dere disse ordene når kirken som organisasjon tråkker på en homofil, nekter han jobb, og dermed sier at han ikke er like mye verdt som "oss", bare nesten. Er ikke lenge siden kvinnene fikk samme behandling!
Den dagen dere kunne leve og handle som dere prater, kunne en kanskje ta det på alvor.
Du treffer godt!

Dette er nettopp oppfordringen fra Jesus også,å leve som en lærer,og jeg prøver så godt jeg kan........
Homofili synes jeg er et ekstremt vanskelig tema.......Vet ikke hvor jeg skal begynne og hva jeg skal skrive ?
Du tror det tydeligvis ikke,men jeg tror at Bibelen er Guds sanne ord og at det er skrevet av mennesker ja,men likevel kommer rent og kraftfullt fra Gud.Muligens vanskelig å tenke seg ,men viss du som meg hadde trodd at Gud har skapt jorden,stjernene og universet,så tror jeg du forstår at det virker som en overkommelig oppgave å kontrolere hva som kommer på trykk i en bok
Så når jeg prøver å finne svar på ting så går jeg til Guds ord gjennom Bibelen eller bønn.Av og til når jeg ber så kan plutselig ord jeg har lest i Bibelen dette ned i tankene mine der og da,og oppleves for meg som et ganske tydelig bønnesvar og en bekreftelse på at Gud eksisterer, og som den aller beste Far Han er så vil Han gjerne hjelpe meg.
Når det gjelder homofili er ting for meg litt uklart i og med at jeg hovedsaklig prøver å søke i det Jesus sa når jeg vil vere sikker på noe.Det står ingenting i Bibelen uttalt av Jesus om homofili såvidt jeg har fått med meg

Men jeg tror at Jesus hadde sagt akkurat det samme til en praktiserende homofil som han sa til den kvinnen som han visste levde med flere forskjellige menn.
"Du var ærlig med meg,gå nå bort ,tilgitt, og synd ikke mer" Litt omskrevet,og må lynet slå ned i hodet på meg viss det er vranglære ;D
Derimot står det andre plasser i Bibelen at det å LEVE UT homofilt samliv er noe unaturlig,og nevnt i samme åndedrag som former for synd mot Gud.En plass står det at siden mennesket var ulydig mot Guds lov så overlot han dem til å baske rundt i sin egen syndepøl og deriblant blir homofilt samliv nevnt som en av de syndene.
Jeg tror ikke at det er i samsvar med Guds ord og ordinere mennesker som skal vere et talerør for Gud på jorden,prestene,som man vet bevisst lever i noe som strider imot Guds ord.Men så er det jo det igjen det at der finns jo intet mennesket som er uten synd,så man vet at samme hvem man ordinerer så vet man at vedkommende kommer til å synde...........
Men så tror jeg også det er forskjel på å synde og angre og prøve å forandre seg,og det å synde og ikke angre,viss det ga noen mening.........?
Gud vet at vi er små barn som prøver å reise oss å gå, og at vi før vi lærer det kommer til å falle.Intet gleder da Faren mer enn å få trøste og se at barnet prøver igjen og er lydig mot Hans "instruksjoner" !!!
Var sikkert ikke svar på noe som helst,men når det gjelder homofili så prøver jeg i likhet med vilken som helst annen synd å ikke dømme noen mennesker.
Jeg tror at man skal ønske homofile hjertelig velkomne inn i hjemmet og kirken,men samtidig må man aldri glemme å peke på hva Guds ord sier.De bør absolutt møte åpne armer før de eventuellt møter pekefingeren
Det å velsigne og ordinere en prest som bevisst lever i utøvende homofilt samliv tror jeg strider imot Guds ord,og dermed er det noe jeg er motstander mot.
Samtidig så tror jeg at jeg er kallt til å elske en homofil på lik linje med alle andre mennesker.
Ser at de to tingene kan virke selvmotsigende ,men for meg så er det ikke det.
Mvh
Rune