2M serien

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Antall liker
0
Har ett spørsmål i henhold til Ortofon 2M serien,

Inne på HiFi-Klubbens hjemme side står det att man kan oppgradere alle PUene i 2M serien med å bare skifte stiften.... Det jeg lurer videre på er om det er samme hus på alle modelene?

Vist det er tilfelle, hvorfor er prisforskjellen så stor?

Kjøpper man den billigste 2M Red, får man huset til 150kr, videre..

Blue: 200kr
Bronze: 491kr
Black: 1200kr

Da vil man jo spare 502kr vist man kjøper 2M Red og 2M Black erstanings nål sammen ::)

Mvh:Kjell

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.208
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Det er visstnok 2 hus (med små forskjeller) ett til Rød/Blå, og ett til Bronse/Black.

Arne K

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Antall liker
0
Cobra2 skrev:
Det er visstnok 2 hus (med små forskjeller) ett til Rød/Blå, og ett til Bronse/Black.

Arne K
Ok det forklarer jo litt :) ; Man må alikavel ut med 700kr ekstra i forhold til husene på Bronze og Black....

Men er det sånd att vist man enten har Red eller Blue og skall over på Bronze eller Black, att det lønner seg å kjøpe hele pakken pga, lyd messig gevinst?

Mvh: kjell

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Virker som Bronze er et fint kompromiss.

Det finnes billigere steder enn på Klubben, forresten. :)

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Antall liker
0
Bonze er nokk grei i forhold til Black, har man mulighet til MC, er kansje Dynavector 20x5 ett bedre allternativ til Black.... uten att jeg ikke har prøvd noen av disse :)

Men har man Red eller Blue, er det da likso greit å bare kjøpe stifta til Bronze?

Har du link der dem er billigere?

Mvh: Kjell

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg kjøpte Ortofon Blue til min forrige vinylsnurrer, og solgte spilleren med denne p.u'en på. Den var så vidt spilt litt på da jeg solgte, men den virket å være verd kronene. Jeg har ogs prøvd Black,og det er forskjell, ja - men det er også prismessig forskjell. Hvilken spiller skal du evt. bruke de på?

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Antall liker
0
Har en Project rpm 1,3...

Sitter Red på den nå, men må vel etter hvert sette på noe som er enda litt bedre :)

Så det står mellom Blue og Bronze...

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
McKjell skrev:
Bonze er nokk grei i forhold til Black, har man mulighet til MC, er kansje Dynavector 20x5 ett bedre allternativ til Black.... uten att jeg ikke har prøvd noen av disse :)

Men har man Red eller Blue, er det da likso greit å bare kjøpe stifta til Bronze?

20x5 er en del dyrere enn Black. 10x5 derimot er ganske likt priset. Jeg vurderte disse to og endte opp med DV, men her (som ellers) er det brukerens lydpreferanser som avgjør.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Red/blue og bronze/black har forskjellige hus. Materialet er forskjellig, samme med spolene og generatorsystemet, jfr siste HiFi News som har black i årets awards-utgave. Det er ikke dermed sagt at ikke stiftene går om hverandre (uten at jeg vet).

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg ville tatt bronze, fordi du da har seinere muligheten til å retippe til black. Samme hus, som flere har påpekt. 2M-serien kontra nevnte DV'er, har jeg ingen erfaringer med.

2M Blue har scoret høgt i sin prisklasse i flere hifimagasin, har jeg registrert...men igjen; det er hva du liker - og kontoen, eller investeringslysten, som gjerne avgjør dette. Lykke til med valget!

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Antall liker
0
Dazed skrev:
McKjell skrev:

20x5 er en del dyrere enn Black. 10x5 derimot er ganske likt priset. Jeg vurderte disse to og endte opp med DV, men her (som ellers) er det brukerens lydpreferanser som avgjør.
Det var 10x5 jeg mente, gjikk litt fort i svingene:) hehe

Man får se hva som dukker opp etterhvert,vert morsomt å prøvd MC ogso;)

Mvh Kjell

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Burde vel ha skjønt det, siden 20-en heter 20x2, når jeg tenker meg om. Ikke 5. :)

Topp Bunn