26.100 lovbrudd i eldreomsorgen?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7784585

Trondheim kommune er anmeldt av arbeidstilsynet for 26.100 lovbrudd,
Trondheim har den beste eldreomsorgen i landet, påsto Stoltenberg for to dager siden.
Jeg trodde ikke det var mulig engang.
Dette tar seg ikke særlig ut i det som er de rødgrønnes utstillingsvindu.
Orføreren vår som har skrytt sånn av eldreomsorgen her, og som har hudflettet Adecco etter noter...
Hun får sikkert fornyet tillit etter valget, siden utfordreren ikke er særlig populær.

Svrarer fire ganger, men aldri på spørsmålet: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7784759

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Den feite merra er helt usmakelig og jeg håper for guds skyld vi får et skifte i Trondheim etter valget.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Er nok desverre veldig vanlig både innenfor eldreomsorgen og kommunale boliger. Dette blir muligjort av at det finnes så mange små stillinger f.eks. 21,43 prosent o.l. slik at disse selvsagt tar alle vaktene de blir tilbydt for de vet at sier de nei så er det ikke sikkert at de blir spurt om ekstra vakt neste gang.

Tallene er nok desverre enda styggere, i og med at mange av disse med små stillinger jobber i flere boliger, eldre sentre osv. og da blir det enda vanskeligere å kontrollere slikt, selv innenfor samme kommune.

Dette vet jeg fordi jeg selv har hatt en slik lavprosent stiling og jobbet flere plasser. Ingen sa ifra om at jeg jobbet for mye...

Jeg kunne gå fra arbeid en plass og rett på arbeid en annen plass for så å dra tilbake å ha hvilende nattevakt på den første plassen igjen, flere dager på rad. Jeg var ung, ingen andre enn meg selv å ta vare på ikkenoe bedre å gjøre, kunne like godt tjene penger.

S

Slubbert

Gjest
Det ble plutselig veldig stille fra de som var mest høylydte om Adeccoskandalen...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Føles det bedre hvis jeg sier at dette er helt for j***? At det definitivt bør påvirke oppslutningen om de ansvarlige politikerne, så vel som de administrativt ansvarlige? At stat og kommune ikke er perfekte arbeidsgivere? At min egen erfaring som midlertidig ansatt i staten gjennom mange år ga en sterk opplevelser av utrygghet for fremtidig inntekter? At det var en stor belastning å flytte landet rundt med f.eks. 10 adresser på 10 år?

Selvfølgelig er det på sin plass å ta opp dette. Selvfølgelig trenger vi å belyse dette problemet i samme grad som Adecco-saken. Selvfølgelig trenger debatten edruelighet og balanse. Selvfølgelig er det sånn at denne og lignende debatter bærer preg av 'hodet i stekeovnen og beina i fryseren'. Knapt noe nytt at polariseringen kommer, med sine to paralelle sett av selektive virkelighetsoppfatninger.

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Ikke samme iveren fra NRK her... det går jo bare i "gleden" at noen rydder i sin egen gamle møkk.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.129
LydMekk skrev:
Den feite merra er helt usmakelig og jeg håper for guds skyld vi får et skifte i Trondheim etter valget.
Slik omtaler man ikke medmennesker. Vi har som regel alle et eller annet vi sliter med.Ifølge profilen din er du gammel nok til å innse det. :mad:

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.347
Sted
Trondheim
Den "godeste" Rita er vanskelig å like, ja. I tillegg til dette klarte hun for noen måneder siden å kritisere arbeidsgivere som ga sine arbeidstakere gratis parkeringsplass. Slikt kunne man ikke ha - man skulle ta bussen på jobb, må vite. Når noen så påpekte at hun hadde gratis parkeringsplass bak rådhuset klarte hun å si at hun måtte ha det fordi hun gikk i så mange møter og måtte hamed seg så mange klesskift på jobb at hun måtte bruke bil. For hun er jo selvfølgelig den eneste som har en grunn for å ta bilen på jobb.

Jeg er selv en som sympatiserer med Ap, og kunne godt tenke megå stemme på dem, men med Rita Ottervik som ordførerkandidat blir det et annet parti som får min stemme.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.607
Torget vurderinger
24
Fy for faen. Med alt svineri som blir avdekket rundt det selvgode fleskefeite norske samfunnet's behandling av gamle så seiler Norge opp som et land man kan glede seg til å dø i. FØR man blir gammel. En skam.

Topp Bunn