"18+" Bjørns audiofile Hifi-opplevelser "18+"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.083
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm... Kankje man må beynn eå tenke på noen nye høyttalere--?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.083
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sett den der før. Spotify gjør noe av det samme som Tidal drev med når de implementerte MQA. Ikke helt det samme riktignok, men like fullt tukling med filene.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.209
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja også har de en kraftig mangel med tanke på å omgå upsampling på både Windows å android.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.083
    Torget vurderinger
    1
    Ja også har de en kraftig mangel med tanke på å omgå upsampling på både Windows å android.
    Nesten "alle" operativsystemer gjør det der, altså gjør noe med data som kommer inn. Min anbefaling er å bruke Roon, men der er ikke Spotify implementert. Men, til og med en pickup gjør noe med signalet når den leser av rillene, så jeg vil ikke si at man skal la være å bruke Spotify.

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.515
    Torget vurderinger
    4
    videoen viser
    1) at windowsklient router lyden gjennom Windows mixer -> ikke bit perfect
    (Men hvor mange bruker egentlig pc som primærkilde i hverdagen, ut over de som har desktop/ headphone oppsett?
    2) android- telefoner har heller ikke direkte støtte for å outputte bit perfect.

Men hva med Spotify Connect og alle de tusenvis av enheter som støttes native der?

Er vel ikke noe grunn til å tro at noe som helst re-samples når man benytter Spotify Connect?

3) har det egentlig noe praktisk betydning? Neppe på mine 40 år + «gullører».

Hilsen en med wimp hifi- abonnement, som ikke er interessert i Spotify sin råtne forretningsmodell ovenfor artistene, uansett hvor bra det låter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn