17.mai snart, vi trenger korpsmedlemmer

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.082
Torget vurderinger
1
Jeg satt å tenkte litt her. Ettersom det snart er 17. mai og, som vi alle vet så sliter jo musikk-korpsene med rekrutteringen. Ingenting er med på å opprettholde staseligheten i togene slik som musikk-korpsene, nei.

Her inne på sentralen, vet vi jo at det er mange musikkintereserte. I tillegg til dem som hører på lyder for å sjekke om ting høres ut slik ting "skal". Her bør det jo være mange som er interessert i å bidra med å spille musikk, eller i det minste spille lyder.

Så kom jeg over denne snutten: http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=2866 -og jeg tenkte, at kanskje amatørnivået er ganske ålreit likevel. Uansett, vi har sikkert mange som kan håndtere et eller annet instrument. Jeg kan litt blokkfløyte, sånn fra skolens dager, så det burde jo kunne brukes til noe.

Mvh. Bjørn

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.700
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ille, den tendensen der. Her har skulekorpset gått frå ca 30 til 7 personar, og motivasjonen er på lavmål. Alle skal verte profesjonelle fotballspelarar, og ingen vil vere med i korpset. Dei vaksne måtte trå til, elles hadde ein boomblaster gått fyrst i toget i år....

T

Thomas1

Gjest
Tenkte å melde meg inn i det lokale korpset.
Jeg vil gå foran og spille gæren. Hvis den stillingen er opptatt, stryker jeg på dør. Hvis jeg ikke kan stryke på dør, dukker jeg ikke opp.

3

322_911

Gjest
*starter anarkopunkkorps som utelukkende spiller Crass låter, veiver med sorte flagg*

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Musikkinteresse og korpsinteresse er vel strengt tatt to motpoler.
Ved inngangen til helvete får man faktisk utdelt et personlig korps, og det fotfølger deg til evig tid.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.700
Sted
Torget vurderinger
0
Musikkinteresse og korpsinteresse er vel strengt tatt to motpoler.
Ved inngangen til helvete får man faktisk utdelt et personlig korps, og det fotfølger deg til evig tid.
Det finnest ein del "korps"-musikk som ein ikkje bør vere utan.
Døme (mine favorittverk når det gjeld brass):
Holst suite 1 og 2.

K

kbwh

Gjest
Musikkinterresse og korpshat er vel strengt tatt to motpoler.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Da er det strengt tatt. Jeg er glad i musikk, men korps - det kan jeg bare tåle i små doser.

K

kbwh

Gjest
Man må da se med velvilje til surtspillende unger! Mellom jammeret finnes det noen stakkarer med bittelitt talent! Ville det vært noe bedre om de talentløse hadde prøvd seg som popnrollband og "Forelska i lærern" på 17. mai?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Korps er strengt en idrett som har lite med musikk å gjøre. Jeg har vært styremedlem i korps, så dette vet jeg alt om. 8)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.082
Torget vurderinger
1
Alle som vil lære å spille må jo få lov å prøve? -finner vi stortalenter f.esk. gjennom å kun la de flinke begynne? -hvordan i gloheite skal man da finne folk til HMK Gardens drilltropp?

G

Gjestemedlem

Gjest
*starter anarkopunkkorps som utelukkende spiller Crass låter, veiver med sorte flagg*
En gang for endel år siden da jeg gikk på skole i en liten Hardangerbygd var vi et par personer som bestemte oss for å lage et 1.mai tog. Jeg bar et sort flagg og en tjommy hadde en skarptromme fra slagverket sitt. Vi toget en liten runde i bygda til skrekk og gru for de infødte som tittet forskremt ut bak kjøkkengardinene. Det hele endte brått med at politiet kom å knakk flagget og jaget oss hjem da de trodde vi var satanister. :)

Året etter var det rundt 5 pesoner som stilte til toget. Og annkom sentrum med robåt og hevet flagg. Men denne gangen sto politiet og ventet på kaien, og beslagla flagg og effekter før toget var kommet en meter av gårde.

Morro var det i allefall.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Alle som vil lære å spille må jo få lov å prøve? -finner vi stortalenter f.esk. gjennom å kun la de flinke begynne? -hvordan i gloheite skal man da finne folk til HMK Gardens drilltropp?
Garden er vel også en overflødig sak. Skulle jeg hatt noen til å beskytte meg ville jeg ikke hatt noen med trommer, drillstaver og fjær i hatten.

A

Aubi

Gjest
Når det gjelder korpsmusikk så må jeg bare henvise til min åndelige leder Pondus som ser det slik:

Øl og bananlikør,
gale diktatorer og atomvåpen,
barn og messinginstrumenter!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.082
Torget vurderinger
1
Garden er vel også en overflødig sak. Skulle jeg hatt noen til å beskytte meg ville jeg ikke hatt noen med trommer, drillstaver og fjær i hatten.
Men så er du heller ikke helt Konge heller... ;D

Mvh.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.700
Sted
Torget vurderinger
0
Sant nok. Ein skulle heller forby ungane å starte med fotball.... (svært få tener noko av fotball, men det er mange med brukbare inntekter av musikk. Og i korpset lærer dei notar + å halde takt)

Topp Bunn