101 km = 4900NOK

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.085
Torget vurderinger
4
Jeg satt i mine egne tanker da jeg kjørte E6 nordover fra Oslo, nesten alene på veien....glad og fornøyd helt til blålysene eksploderte i natta bak meg. Jeg trodde onkel ville forbi......men neida, der jeg mente jeg fulgte trafikken mente onkel jeg var råkjører. 101 i 80-sone forbi IKEA på 3-felts vei. Rett etter er det 90 på samme vei med samme veistandard. Onkel hadde ingen anelse om hvorfor det var forskjell. Faen heller, de eneste som holder 80 der er "mann med hatt" og lager kø. 4900 kroner ! Samtidig leser man om innbruddssaker hvor identifiserte gjerningsmenn går fri. Om voldtektssaker der offeret blir tilkjent 20tusen i erstatning fra gjerningsmannen. Det henger faen ikke på greip.

...tror jeg må få på meg treningstøyet og avreagere litt....

Gaahl

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2007
Antall liker
0
Norge i et nøtteskall....

Her i distriktet har politiet mer enn god nok tid til å følge etter og "plage" rånere, uten de har gjort noe galt, men når en kamerat av meg ble slått ned på byen for noen helger siden, da kunne ikke de komme før om tidligst en halvtime.

Forøvrig rene galgenhumoren og lese lokalavisen her i byen, en mannsperson fikk 4000 i bot for å pisse på et gatehjørne, mens en kar som slo ned en annen fikk 3000 i bot...

Ja, man kan saktens spørre seg hvor på veien logikken forsvant.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
2
Trane skrev:
Jeg satt i mine egne tanker da jeg kjørte E6 nordover fra Oslo, nesten alene på veien....glad og fornøyd helt til blålysene eksploderte i natta bak meg. Jeg trodde onkel ville forbi......men neida, der jeg mente jeg fulgte trafikken mente onkel jeg var råkjører. 101 i 80-sone forbi IKEA på 3-felts vei. Rett etter er det 90 på samme vei med samme veistandard. Onkel hadde ingen anelse om hvorfor det var forskjell. Faen heller, de eneste som holder 80 der er "mann med hatt" og lager kø. 4900 kroner ! Samtidig leser man om innbruddssaker hvor identifiserte gjerningsmenn går fri. Om voldtektssaker der offeret blir tilkjent 20tusen i erstatning fra gjerningsmannen. Det henger faen ikke på greip.

...tror jeg må få på meg treningstøyet og avreagere litt....
Du kjørte nok i praksis et par km/t for fort, målt til 101 km/t av onkel er nærmere 110 km/t på speedometeret ditt. Hadde du holdt deg rundt 100 km/t på speedometeret hadde de nok ikke giddet å stoppe deg. Hva slags bil kjørte du? Onkel liker visstnok å stoppe "dyrere" bil, f.eks Audi, BMW og Mercedes eller dyre SUVer.

G

Gjestemedlem

Gjest
De er natige på fartsfeil. 12 km/t fortere og det beste du kunne håpet på da var honnørbillett på rutebussen i månedene etter.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Føler med deg "Trane", Har hatt samme følelse selv et par ganger ;)
En gang også i hifi-entusiasmens iver hvor jeg fikk både fotoboksbilde og feil innpåkjøring i løpet av et par minutter! ;) ;) (Ble dyrt) Fikk meg sub da ihvertfall!
mvh

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.085
Torget vurderinger
4
CBA skrev:
Du kjørte nok i praksis et par km/t for fort, målt til 101 km/t av onkel er nærmere 110 km/t på speedometeret ditt. Hadde du holdt deg rundt 100 km/t på speedometeret hadde de nok ikke giddet å stoppe deg. Hva slags bil kjørte du? Onkel liker visstnok å stoppe "dyrere" bil, f.eks Audi, BMW og Mercedes eller dyre SUVer.
Nei, dessverre ingen "dyrere" bil, Opel Astra'en fra 2000 viste 103-4 på speedometeret de himmelen ble blå bak meg...blikket falt instinktivt ned og sjekket farten. Er nettopp slik det pleier å være, - de ikke gidder å stoppe noen rundt 100 fordi det er i 90-100 trafikken ligger på der...såfremt det ikke er grisekjøring da...og det var det såvisst ikke.

Kan ikke si jeg føler meg som noen kriminell, men botens størrelse skulle nesten tilsi det. Som Gaahl skriver: å slå ned en kar straffes hardere enn å gli noen km raskere enn trafikkbildet. Hadde jeg ennå drevet grisekjøring, i ræva på bilen foran, vingling mellom filene, eller agressivt og farlig på noen måte, da hadde jeg forstått det.

Ed: kanskje skjebnens ironi at jeg var på vei hjem fra en venninde viss ektemann er trafikkpoliti......

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.458
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
....
Ed: kanskje skjebnens ironi at jeg var på vei hjem fra en venninde viss ektemann er trafikkpoliti......
;D ... dagens!

mvh
KJ

G

Gjestemedlem

Gjest
Trane skrev:
.. kanskje han er av den mistenksomme typen. ::)

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
2
Trane skrev:
CBA skrev:
Nei, dessverre ingen "dyrere" bil, Opel Astra'en fra 2000 viste 103-4 på speedometeret de himmelen ble blå bak meg...blikket falt instinktivt ned og sjekket farten. Er nettopp slik det pleier å være, - de ikke gidder å stoppe noen rundt 100 fordi det er i 90-100 trafikken ligger på der...såfremt det ikke er grisekjøring da...og det var det såvisst ikke.

Kan ikke si jeg føler meg som noen kriminell, men botens størrelse skulle nesten tilsi det. Som Gaahl skriver: å slå ned en kar straffes hardere enn å gli noen km raskere enn trafikkbildet. Hadde jeg ennå drevet grisekjøring, i ræva på bilen foran, vingling mellom filene, eller agressivt og farlig på noen måte, da hadde jeg forstått det.

Da havnet du ut for noen overivrige drittsekker som drev med innsamling til statskassen. Det har i hvert fall ingen ting med trafikksikkerhet å gjøre og boten står på ingen måte i forhold til forseelsen. Dessverre er reglene slik i Norge at nesten alle risikerer en slik bot når man kjører normalt og holder følge med trafikken.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.085
Torget vurderinger
4
Gjestemedlem skrev:
.. kanskje han er av den mistenksomme typen. ::)
Neida, er en forståelsesfull kjernekar han :D

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Pussig det der.
Å holde øye med trafikken har de ressurser til, men tyveri, innbrudd og slike ting.
Da er det knappe ressurser med engang.
Snodig prioritering.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det går veeeeldig fort å løse en fartsbot vettu... Den etterforskninga er gjordt på ett blunk...
Og så er det belønning for det og...

mvh

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.085
Torget vurderinger
4
Imperial skrev:
Det går veeeeldig fort å løse en fartsbot vettu... Den etterforskninga er gjordt på ett blunk...

mvh
faen, - får jævlene bonus for det også ?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Trane skrev:
Imperial skrev:

mvh
faen, - får jævlene bonus for det også ?
jupp, går rett til julebordet.
hvorfor tror du ellers veiene er fulle av purk like før sesong for julebord, påskeseminarer på høyfjellet, etc?

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.598
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
ramos skrev:
jupp, går rett til julebordet.
hvorfor tror du ellers veiene er fulle av purk like før sesong for julebord, påskeseminarer på høyfjellet, etc?

Og heeele året i Asker og Bærum. ;)

Topp Bunn