1

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.552
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Trim.no - Mer enn bare trim

Takk for link, Titleist!

Nå skal jeg lese meg opp på hvordan jeg kan gjennomføre en satans god treningsøkt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Snik-kristenifisering

gøyalt spesielt denne siden http://www.trim.no/pub/art.php?id=390 Det at biblen beviser at mennesker har eksistert sammen med dinosaurer. sitat fra side: 1 Mos 6, 4
Kjempene var på jorden i de dager, og likeså siden, da Guds sønner gikk inn til menneskenes døtre, som fødte dem barn. Dette er de mektige menn i gammel tid, de navngjetne.

Tolkning fra samme side:
den første delen av verset forklarer rett fram at det fantes kjemper på jorden i de dager. Setningsdelen "Likeså" siden viser til en etterfølgende tidsperiode etter disse dager, hvor også disse kjempene fantes. Begrepet Guds sønner kan her være mer enn et begrep som omtaler mennesket.
festlige linker som jeg skal hygge meg med fremover ;D.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Snik-kristenifisering

Som ateist finner jeg selvsagt kristendommen uspiselig. Islam fremstår naturligvis som en langt mer malign og undertrykkende trosretning.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.831
Torget vurderinger
0
Snik-kristenifisering

BBking skrev:
Som ateist finner jeg selvsagt kristendommen uspiselig.
Du vet at du vil brenne i Helvet til evig tid på grunn av det der!! ;D ;D ;D

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Snik-kristenifisering

BBking skrev:
Som ateist finner jeg selvsagt kristendommen uspiselig. Islam fremstår naturligvis som en langt mer malign og undertrykkende trosretning.
Som menneske finner jeg all organisert religion uspiselig, kristendom og islam fremstår naturligvis som to sider av samme sak.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4
Snik-kristenifisering

Kabeldragern skrev:
Dagens kristendom er verdens største løgn!
Nei, det er den største sannheten!. Det er bare dere nolduser som ikke har skjønt det ;)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Snik-kristenifisering

65finger skrev:
gøyalt spesielt denne siden http://www.trim.no/pub/art.php?id=390 Det at biblen beviser at mennesker har eksistert sammen med dinosaurer. sitat fra side: 1 Mos 6, 4
Kjempene var på jorden i de dager, og likeså siden, da Guds sønner gikk inn til menneskenes døtre, som fødte dem barn. Dette er de mektige menn i gammel tid, de navngjetne.

Tolkning fra samme side:
den første delen av verset forklarer rett fram at det fantes kjemper på jorden i de dager. Setningsdelen "Likeså" siden viser til en etterfølgende tidsperiode etter disse dager, hvor også disse kjempene fantes. Begrepet Guds sønner kan her være mer enn et begrep som omtaler mennesket.
Kjempene som omtales flyktig her var nok ikke dinosaurer. Jevnfører man derimot med Gresk & Romersk mytologi ++ skildres et besynderlig scenario.

Mvh. RS

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.859
Sted
Nøtterøy
Snik-kristenifisering

Kabeldragern skrev:
Spiralis skrev:
BBking skrev:
Helvete er avskaffet, det passet ikke inn lengre... ;)
Nei, for vår nye religion heter "solidaritet" så derfor er helvete avskaffet.

Passer liksom ikke inn i vår moderne måte å tenke på. ;)

C

CAP

Gjest
Snik-kristenifisering

Hadde denne tråden omhandlet muslimer hadde det blitt terrortrusler og fatvaer mot samtlige her inne.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Snik-kristenifisering

R.Solhaug skrev:
65finger skrev:

Tolkning fra samme side:
Kjempene som omtales flyktig her var nok ikke dinosaurer. Jevnfører man derimot med Gresk & Romersk mytologi ++ skildres et besynderlig scenario.

Mvh. RS
Står mye spennende i Bibelen ! Kjemper er helt klart beskrevet,og andre ting som sannsynligvis er beskrivelser av for eksempel dinosaurer og drager.

Vedlegg

C

Cyber

Gjest
Snik-kristenifisering

Jeg må bare si at til å være et hifi-forum er det en utrolig religiøs søken blant medlemmene ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Snik-kristenifisering

Rune S skrev:
R.Solhaug skrev:
65finger skrev:

Tolkning fra samme side:

Mvh. RS
Står mye spennende i Bibelen ! Kjemper er helt klart beskrevet,og andre ting som sannsynligvis er beskrivelser av for eksempel dinosaurer og drager.
Hehe. Veldig bra bildet Rune ;D

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Snik-kristenifisering

Kabeldragern skrev:
Spiralis skrev:
BBking skrev:
Helvete er avskaffet, det passet ikke inn lengre... ;)
Neida, det er ikke avskaffet, bare omdefinert(!). Satan, derimot, skal visstnok være avskaffet. Stilig at noe kan omformuleres og annet ikke (siden heile svart-boka er guds ord).
Den nye definisjonen av "Hælvete" er: fravær av gud
Med andre ord, alle som ikke tror opplever helvete til enhver tid. Då må eg virkelig si at helvete har vore rimelig "OPPSKRYTT".

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.552
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Snik-kristenifisering

Her er nok et snålt eksempel på en som plent skal fronte sitt livssyn selv der det åpenbart ikke hører hjemme:

(Hint: se aller nederst på siden)

http://oslooyene.no/

::) ::) ::)

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Snik-kristenifisering

Å brenne i helvete for evig tid
høres sikkelig vondt ut synes jeg.

Morsomt å lese om når Inuittene skulle kristnes.
Etter en stund fant presten ut at alle ville til helvete :eek:

Etter undersøkelser fant man ut at inuittene syntes varmen hørtes veldig forlokkende ut, de visste tydeligvis hvor vondt det var å fryse.
Hva skjedde?
Man skrev om bibelen deres, og helvete for dem ble et iskaldt sted.
Det handler altså ikke om det skrevne ord, men om å skremme vannet av folk. "Ordet" anpasses det som er mest fryktinngytende, vips så har man dem i sin hule hånd.
Historien sa ingenting om de lot seg skremme til å tro "på nytt"

Men det er vel intet annet enn et overgrep å fortelle barn slikt jævelskap, brenne i helvete for evig tid ???
Våre egne barn må bære med seg den klemmende frykten i hele oppveksten :p

G

Gjestemedlem

Gjest

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
Snik-kristenifisering

[video]FP0V6QqXKvE[/video].

Topp Bunn