- Ble medlem
- 16.08.2008
- Antall liker
- 0
1
Du vet at du vil brenne i Helvet til evig tid på grunn av det der!! ;D ;D ;DBBking skrev:Som ateist finner jeg selvsagt kristendommen uspiselig.
Helvete er avskaffet, det passet ikke inn lengre...Spiralis skrev:Du vet at du vil brenne i Helvet til evig tid på grunn av det der!! ;D ;D ;DBBking skrev:Som ateist finner jeg selvsagt kristendommen uspiselig.
Som menneske finner jeg all organisert religion uspiselig, kristendom og islam fremstår naturligvis som to sider av samme sak.BBking skrev:Som ateist finner jeg selvsagt kristendommen uspiselig. Islam fremstår naturligvis som en langt mer malign og undertrykkende trosretning.
Nei, det er den største sannheten!. Det er bare dere nolduser som ikke har skjønt detKabeldragern skrev:Dagens kristendom er verdens største løgn!
Kjempene som omtales flyktig her var nok ikke dinosaurer. Jevnfører man derimot med Gresk & Romersk mytologi ++ skildres et besynderlig scenario.65finger skrev:gøyalt spesielt denne siden http://www.trim.no/pub/art.php?id=390 Det at biblen beviser at mennesker har eksistert sammen med dinosaurer. sitat fra side: 1 Mos 6, 4
Kjempene var på jorden i de dager, og likeså siden, da Guds sønner gikk inn til menneskenes døtre, som fødte dem barn. Dette er de mektige menn i gammel tid, de navngjetne.
Tolkning fra samme side:
den første delen av verset forklarer rett fram at det fantes kjemper på jorden i de dager. Setningsdelen "Likeså" siden viser til en etterfølgende tidsperiode etter disse dager, hvor også disse kjempene fantes. Begrepet Guds sønner kan her være mer enn et begrep som omtaler mennesket.
festlige linker som jeg skal hygge meg med fremover ;D.
Nei, for vår nye religion heter "solidaritet" så derfor er helvete avskaffet.Kabeldragern skrev:Helvete er avskaffet, det passet ikke inn lengre...Spiralis skrev:Du vet at du vil brenne i Helvet til evig tid på grunn av det der!! ;D ;D ;DBBking skrev:Som ateist finner jeg selvsagt kristendommen uspiselig.![]()
Står mye spennende i Bibelen ! Kjemper er helt klart beskrevet,og andre ting som sannsynligvis er beskrivelser av for eksempel dinosaurer og drager.R.Solhaug skrev:Kjempene som omtales flyktig her var nok ikke dinosaurer. Jevnfører man derimot med Gresk & Romersk mytologi ++ skildres et besynderlig scenario.65finger skrev:gøyalt spesielt denne siden http://www.trim.no/pub/art.php?id=390 Det at biblen beviser at mennesker har eksistert sammen med dinosaurer. sitat fra side: 1 Mos 6, 4
Kjempene var på jorden i de dager, og likeså siden, da Guds sønner gikk inn til menneskenes døtre, som fødte dem barn. Dette er de mektige menn i gammel tid, de navngjetne.
Tolkning fra samme side:
den første delen av verset forklarer rett fram at det fantes kjemper på jorden i de dager. Setningsdelen "Likeså" siden viser til en etterfølgende tidsperiode etter disse dager, hvor også disse kjempene fantes. Begrepet Guds sønner kan her være mer enn et begrep som omtaler mennesket.
Mvh. RS
Hehe. Veldig bra bildet Rune ;DRune S skrev:Står mye spennende i Bibelen ! Kjemper er helt klart beskrevet,og andre ting som sannsynligvis er beskrivelser av for eksempel dinosaurer og drager.R.Solhaug skrev:Kjempene som omtales flyktig her var nok ikke dinosaurer. Jevnfører man derimot med Gresk & Romersk mytologi ++ skildres et besynderlig scenario.65finger skrev:gøyalt spesielt denne siden http://www.trim.no/pub/art.php?id=390 Det at biblen beviser at mennesker har eksistert sammen med dinosaurer. sitat fra side: 1 Mos 6, 4
Tolkning fra samme side:
Mvh. RS
Neida, det er ikke avskaffet, bare omdefinert(!). Satan, derimot, skal visstnok være avskaffet. Stilig at noe kan omformuleres og annet ikke (siden heile svart-boka er guds ord).Kabeldragern skrev:Helvete er avskaffet, det passet ikke inn lengre...Spiralis skrev:Du vet at du vil brenne i Helvet til evig tid på grunn av det der!! ;D ;D ;DBBking skrev:Som ateist finner jeg selvsagt kristendommen uspiselig.![]()
"Who will say with confidence that sexual abuse is more permanently damaging to children than threatening them with the eternal and unquenchable fires of hell?" -Richard Dawkinslomt skrev:Men det er vel intet annet enn et overgrep å fortelle barn slikt jævelskap, brenne i helvete for evig tid ???
Våre egne barn må bære med seg den klemmende frykten i hele oppveksten![]()