østmarka

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg skal lure bruttern med på "fisketur" i østmarka.

han skal gifte seg ilpa sommeren, og dette er et utdrikkingslag.

meningen er at når meg og bruttern er fremme ved vannet, så blir han overumplet av 15 dritafulle kompiser som kler ham ut som kanin, jager han gjennom skogen og skyter på ham med paintballgunnere og andre dumme utdrikkingslagpåfunn.

samtidig er vi for gamle til å herje idiot inni skogen hele dagen, så jeg satser på å finne et sted det går an å slå opp leir, slik at vi kan grille og bedrive seriøs drekking.

ok, hvilket vann i østmarka bør jeg gå for?

1) relativ kort til bilvei (+/- 15 min), slik at det blir lett å bære inn drekkevarer og grillmat. dessuten skal vi hjem til meg på nachspiel utpå natta en gang, så det blir å bestille maxitaxi på forhånd.

2) mulighet til å fyre opp bål, ikke altfor folksomt og trangt om bålplassene.

3) en fordel om vannet er kjent som et brukbart fiskevann. et helvete å lure med bruttern uti skogen hvis han ikke øyner fisk.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
1. Er glad jeg ikke er broren din!

2. Drita fulle gutter / menn burde saklig sett ikke leke med skytevåpen, hva enten det er skarpe våpen, luftvåpen, soft gun eller paintball. Det kan faktisk være farlig og en viss dømmekraft hos brukeren har erfaringsmesig vist seg smart.

3. Går det til Hælvete så ikke fortell noen at du frekventerer dette nettstedet.Lite lysten på en slik overskrift i VG:

HiFi FREAK SKADER BROR MED PAINTBALLGEVÆR I STUPFYLLA!

Vilt kaos ved Østensjøvannet,
bevæpnet politi måtte roe gemyttene under utdrikkingslag
.

:-\ :-\ ;D ;D ;D ;D ;D

Edit:
Østensjøvannet er kun brukt som illustrasjon
Er totalt ukjent med georafien rundt Oslo, kjenner bare navnet Østensjøvannet. Om det ligger i / ved Østmarka aner jeg ikke. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Enig med Spiralis. De bør jage broren din rundt i skogen edru 8)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dere er bekymra for at broren til Gago skal jages rundt skogen av fulle menn med paintball?

Ahemm.... Fyren skal gifte seg!

Ellers var Østensjøvannet en fornøyelig idé. ;D

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.608
Torget vurderinger
1
Det er sikkert noen paintball arrangører som tillater en slik kaninjakt

Men ikke full og heller ikke uten verneutstyr, blir litt nedtur om din bror ikke ser sin kjære når han skal si ja………

Det er greit å være litt slem men husk å avslutt hyggelig, siste fest som ungkar skal da huskes som noe hyggelig

Mvh Roald

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Østmarka var i gamle dager det som het et sinnssykehus i Trondheim (og det er vel fortsatt i drift som en institusjon av ett eller annet slag). Virker som om arrangementet med fordel kunne vært lagt dit.

N

nb

Gjest
Gago skrev:
jeg skal lure bruttern med på "fisketur" i østmarka.

han skal gifte seg ilpa sommeren, og dette er et utdrikkingslag.

meningen er at når meg og bruttern er fremme ved vannet, så blir han overumplet av 15 dritafulle kompiser som kler ham ut som kanin, jager han gjennom skogen og skyter på ham med paintballgunnere og andre dumme utdrikkingslagpåfunn.

samtidig er vi for gamle til å herje idiot inni skogen hele dagen, så jeg satser på å finne et sted det går an å slå opp leir, slik at vi kan grille og bedrive seriøs drekking.

ok, hvilket vann i østmarka bør jeg gå for?
Dette hørest ut som en særdeles dårlig idé. Også om dere er +/- 15 min fra bilvei på et egnet sted, så er det ikke usannsynlig at også andre oppholder seg i området. "Kaninjakt" med paintball utført at drita fulle menn er en dårlig idé i utgangspunktet. Den blir ikke bedre av at det foregår i områder hvor andre ferdes.

Mitt tips (siden dere som du selv sier ikke er purunge lengre):

- drit i paintball, kaninkostymer og "dumme utdrikkingslagpåfunn"
- slå opp leir et egnet sted. Grill høye biffer, drikk god vin og mye sprit.
- dra hjem på Nachspiel og gjør det man gjør på Nachspiel.

Mye hyggeligere for alle parter.

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Nøklevann eller Lutvann. Begge når du ila 15min fra parkeringen. Begge har egnede plasser for denslags 8)

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.519
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Østmarka er fortsatt en del av det psykiatriske tilbudet i Trondheimsområdet. Var med på noen personalfester der ute på slutten av 80 tallet, som kanskje burde ført til innleggelse. Om festen legges til en psykiatrisk avdeling her, eller et annet sted, vil jeg advare om vanskene med å gå hjem når du selv synes det passer.. ;)

Var forøvrig på Røros for noen år siden, og tyvlyttet til nabobordet, hvor erfarne "fjellfolk" litt oppi åra diskuterte hva som var det beste vannet i nærheten. Jeg tenkte at nå må jeg følge med, så kan jeg komme tilbake med fiskestanga.. Etterhvert som praten gikk forsto jeg at det var hva som var det beste karskvannet de diskuterte.. ::)

Giftet meg i fjor, hadde et flott utdrikningslag; ble kidnappet, tatt med opp på fjellet, hvor vi syklet inn til snøen ved Snøheim, for så å gå på ski fram til Reinheim ved foten av Snøhetta. En liten fest og god mat ble det plass til, før det ble topptur i strålende solskinn dagen etter. (jeg var ikke i form til topptur men hadde det bra for det.) På turen ned traff vi på Moskus.
Fantastisk helg, det minneverdige var at hele utdrikningslaget var sammen over såpass lang tid, at festinga hadde sin plass uten å ta for stor plass, og at de obligatoriske pinlighetene ble unngått. Anbefaler deg å satse på noe lignende..

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hehe, det med paintballgunnere og kanindrakt var bare noe kødd jeg fant på for å illusterere at dette skal være en overraskelse for bruttern.

alle dere idiotene som tok det bokstavelig kan nå puste rolig ut.
og moralister som vil fortelle meg hva man skal gjøre og ikke gjøre på et utdrikkingslag: fuck off! jeg trenger tips til et fiskevann i østmarka, intet annet. har du ingenting å bidra med - stikk.

altså, han begynner å nærme seg 40 år, så det blir nok et ganske tamt utdrikkingslag, er jeg redd.

men, som sagt, vi starter med grilling og ølling ved et eller annet markavann (siden bruttern er fiskegal), utover kvelden bærer det nok inn mot sivilisasjonen igjen. enten reservere et restaurantbord i byen, eller fortsette festen hjemme hos meg.

N

nb

Gjest
Gago skrev:
og moralister som vil fortelle meg hva man skal gjøre og ikke gjøre på et utdrikkingslag: fuck off! jeg trenger tips til et fiskevann i østmarka, intet annet. har du ingenting å bidra med - stikk.
Kort Gangavstand? Lang gangavstand? Sykkelavstand? Helst avstand fra hvor?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Mute skrev:
Nøklevann eller Lutvann. Begge når du ila 15min fra parkeringen. Begge har egnede plasser for denslags 8)
takk skal du ha, mute.
nøklevannet er fulle av folk i helgene, gjelder det samme for lutvann?
er det mulig å finne seg en rolig spot der?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
nb skrev:
Gago skrev:
Kort Gangavstand? Lang gangavstand? Sykkelavstand? Helst avstand fra hvor?

gangavstand ca 15-30 min fra en eller annen bilvei hvor drosjen kan plukke oss opp utpå kvelden.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg tror ikke Lutvannet er så hakkande gæærnt. Det er er nok godt med folk, men ikke ekstremt. Fin plass for grilling i nordenden.

Ikke kaninstek, da! ;D

N

nb

Gjest
Gago skrev:
gangavstand ca 15-30 min fra en eller annen bilvei hvor drosjen kan plukke oss opp utpå kvelden.
Det er noen steder rundt Nøklevannet hvor det er fint og ikke så folksomt, i alle fall i sør/østsiden. Jeg tror det går an å kjøre bil til ca 500 meter unna Rustadsaga, men ikke helt sikker på det. Jeg tipper det vil generelt være mindre folk rundt Lutvann selv om jeg ikke er veldig kjent i akkurat det området. Det er også et par steder inne i nordenden av Nøklevannet som er i kurant gangavstand fra Østmarksetra.

Om det er fisk i vannet aner jeg ikke. Men poenget med å fiske er kanskje å fiske, ikke å få fisk?

Har du sykkel kan det være greit å ta en liten reserachtur i området der, om ikke annet enn for å finne ut litt hvor langt det egentlig er å <i>gå</i> til aktuelle steder. Barnefamilier o.l. går vel uansett hjem når det nærmer seg barne-TV-tid, så om dere har en fin promillekurve og ikke begynner altfor tidlig, så er det sikkert blitt relativt tynt i rekkene når dere begynner å bli ufine.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gago skrev:
hehe, det med paintballgunnere og kanindrakt var bare noe kødd jeg fant på for å illusterere at dette skal være en overraskelse for bruttern.

altså, han begynner å nærme seg 40 år, så det blir nok et ganske tamt utdrikkingslag, er jeg redd.

men, som sagt, vi starter med grilling og ølling ved et eller annet markavann (siden bruttern er fiskegal), utover kvelden bærer det nok inn mot sivilisasjonen igjen. enten reservere et restaurantbord i byen, eller fortsette festen hjemme hos meg.
Jeg tror du er i stand til å slippe 15 illsinte fyllikker med painballbørser etter den stakkars broren din Gago ;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Og for å få det ekstra morsomt kan dere jo bytte ut paintballkulene med klinkekuler ;D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Lutvann har store boligområder i ganske umiddelbar nærhet, så det kan nok være en god del folk som ferdes der.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.396
Torget vurderinger
4
decibelius skrev:
Jeg går ut ifra att sivilforsvaret er varslet.
Ja, utdrikkingslaget til Gago vil jo være et perfekt øvelsesmål for geriljakriging i nattestid ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Trane skrev:
decibelius skrev:
Ja, utdrikkingslaget til Gago vil jo være et perfekt øvelsesmål for geriljakriging i nattestid ;D
Sivilforsvaret sysler med tilfluktsrom. Kanskje en vel så god idé... ;D

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Zomby_Woof skrev:
Trane skrev:
decibelius skrev:
Sivilforsvaret sysler med tilfluktsrom. Kanskje en vel så god idé... ;D
Hmm, er ikke HV fortsatt på Lutvann? Kanskje de er klar for en liten øvelse den helgen ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
fett! ;D

i utdrikingslaget har vi to politifolk som kan skaffe våpen, tre leger som kan ta seg av sårede, og en advokat til å rydde opp i etterkant - så krig mot hv-folka kan bli moro.

N

nb

Gjest
Gago skrev:
fett! ;D

i utdrikingslaget har vi to politifolk som kan skaffe våpen, tre leger som kan ta seg av sårede, og en advokat til å rydde opp i etterkant - så krig mot hv-folka kan bli moro.
Tror eterretingen også holder til på Lutvann. Så kanskje HV stiller med topp intel i striden.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Må nok skuffe deg der, Gago.

På Lutvann finner du hovedsaklig smålubne kontoroffiserer bevæpnet med papirbunker. Den 'spisse enden' er enten på avspasering eller Heistadmoen.

E-staben har nok flere advokater enn dere klarer å telle utpå kvelden. Ikke be om bråk med den gjengen...

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Det er bålforbud i Østmarka fra 15 april til 15 september. Bål kan lages på godkjente bålplasser rundt omkring finnes kanskje et par slike rundt Nøkklevann?

Topp Bunn