Øyafestivalen 2010

N

nb

Gjest
Vurderer å ta meg en tur en av dagene. Hva er hot og hva er not? Ingen av headlinerene interesserer meg veldig (Motorpsycho har jeg dog sett et lass av ganger og kunne være interessant nok), men finnes det noen skjulte skatter i programmet til festivalen?

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
863
Helt subjektivt er konserten med The National på Operaen den eneste jeg vurderer.

Ellers kanskje: Pavement, Girls (ga ut ei veldig bra indie-plate i fjor), The Specials (UK) (viste ikke at de eksisterte lenger, men det kan sikkert bli gøy), XX, Panda Bear (US) og Ariel Pink's Haunted Grafitti (US), for å nevne noen jeg ser i programmet sånn i farta. Dette programet ser forresten ut til å passe Lyngen..

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Blir selvsagt klubbøya tirsdag på Pigalle, med Death By Unga Bunga (N) og The Flight Reaction (SE)

like selvsagt Øyanatt på Gamla lørdag, med Masonics og Ludella Black

Selve Øya blir det kun onsdag, med Imperial State Electric, Iggy & The Stooges, Navigators og M.I.A.
Får vel stikke bortom å sjekke ut Ariel Pinks også.
Synd Iggy ikke er siste ut denne kvelden :p

N

nb

Gjest
ErosLoveking skrev:
Blir selvsagt klubbøya tirsdag på Pigalle, med Death By Unga Bunga (N) og The Flight Reaction (SE)

like selvsagt Øyanatt på Gamla lørdag, med Masonics og Ludella Black

Selve Øya blir det kun onsdag, med Imperial State Electric, Iggy & The Stooges, Navigators og M.I.A.
Får vel stikke bortom å sjekke ut Ariel Pinks også.
Synd Iggy ikke er siste ut denne kvelden :p
Iggy hadde vært morsomt, ja. Men det blir kanskje litt kort konsert siden han ikke er sistemann ut den kvelden. Hørte litt på Death By Unga Bunga (fett bandnavn, forresten) på MySpace - høres absolutt lovende ut det. The Flight Reaction også forsåvidt, men det blir vel litt mer hæla i taket med Death by Unga Bunga.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
For de som aldri har vært på Øyafestivalen så savner jeg info om hvor?
Jeg vet jo hvor M.Parken er, Parkteatret, Dattera til Hag.
Men det kryr jo av scener ::)

Vår oppfordring er at man beveger seg rundt i byen, ser konserter, besøker steder man ikke har vært og har en aldeles fortreffelig Klubbdag. Lykke til på ferden!

Har vært inne på siden, men jeg finner ikke frem til info om hvor de såkalte scenene er hen.
Nå kjenner jeg ikke til mer enn noen få av navna heller og liten interesse virker det til å være her inne om dette også.

Forsåvidt det samme med Nottodden Bluesfestival som for meg var målet, men konstant regn nesten hele torsdag/fredag frister ikke særlig som teltligger.

Link som viser hva/hvor på Øya, mest nysgjerrig ikke egentlig noe som frister (kanskje The Specials da)

Mvh.KW

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
863
Personlig synes jeg Øya er best på indie gitarpop/rock, ikke minst på band fra UK og US. Der er det mye snadder i år synes jeg, f.eks. Pavement og The National. Også en del ukjente ting i samme gata på Øyanatt ser jeg (f.eks. amerikanske Wild Nothing som sikkert få har hørt om, men som er veldig bra på plate i alle fall). Men alt er vel relativt, interessen for denne typen pop er vel kanskje ikke ekstremt stor her på forumet. Dette er jo tross alt "lo-fi" band :)

Spørs uansett om jeg kommer meg til Oslo i neste uke. Må antageligvis nøye meg med PStereo i Trondheim, som er nesten Øya i miniformat.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.306
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Hvor? Middelalderparken i gamlebyen (vannspeilet - også kalt Gand Canaria!). Scenene er spredt utover et lukket område, men det tar ikke mer en 10 min å gå fra en ende til den andre. Scene heter Enga, Sjøsiden m.m. Har vært der flere år på rad og hatt det kjekt :)

OU812

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Jeg skal på alt og gleder meg veldig 8)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
ou812rh skrev:
Hvor? Middelalderparken i gamlebyen (vannspeilet). Scene er sperdt utover et lukket område, men tar ikke mer en 10 min å gå fra en ende til del andre. Scene heter Enga, Sjøsiden m.m. Har vært der flere år på rad og hatt det kjekt :)

OU812
Jo, jeg vet jo hvor M.parken er, men blir litt forvirret siden det også er konserter andre steder i byen, jeg klarer ikke å skille ut de som er i parken fra alle de eventuelle andre alternativene ute i byen.
Palace Grill (Solli plass? men det måtte jeg google om det nå er der)
Internasjonalen, vet jeg hvor er, men vet alle tilreisende det?
Blå vet jeg hvor er, men gjør alle tilreisende det?
Så er det masse scener jeg ikke aner eller har hørt hvor er hen, er de på området eller bare for meg ukjente steder i byen?

Hva indikerer fargefeltene i programmet på netsiden?
Mye mulig det er jeg som er treg, men direkte godt informerende er det ikke imo.

Garage er vel der hvor Stereofil er, men det har jo gått konkurs men ikke stengt.
The Villa har jeg aldri hørt om, men fant ut ved googling at dette ikke var en scene på området men et sted i Møllergata.

Synes bare at de burde vært en peker på hver "scene" om hvor den befinner seg.

Mvh.KW som "hører" til i Oslo og bor like utenfor men kanskje er blitt for ga.... ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
torem skrev:
Personlig synes jeg Øya er best på indie gitarpop/rock, ikke minst på band fra UK og US. Der er det mye snadder i år synes jeg, f.eks. Pavement og The National. Også en del ukjente ting i samme gata på Øyanatt ser jeg (f.eks. amerikanske Wild Nothing som sikkert få har hørt om, men som er veldig bra på plate i alle fall). Men alt er vel relativt, interessen for denne typen pop er vel kanskje ikke ekstremt stor her på forumet. Dette er jo tross alt "lo-fi" band :)

Spørs uansett om jeg kommer meg til Oslo i neste uke. Må antageligvis nøye meg med PStereo i Trondheim, som er nesten Øya i miniformat.
Kommer du neste uke så er det over ;)

Mvh.KW

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.306
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
KW skrev:
ou812rh skrev:
Hvor? Middelalderparken i gamlebyen (vannspeilet). Scene er sperdt utover et lukket område, men tar ikke mer en 10 min å gå fra en ende til del andre. Scene heter Enga, Sjøsiden m.m. Har vært der flere år på rad og hatt det kjekt :)

OU812
Jo, jeg vet jo hvor M.parken er, men blir litt forvirret siden det også er konserter andre steder i byen, jeg klarer ikke å skille ut de som er i parken fra alle de eventuelle andre alternativene ute i byen.
Palace Grill (Solli plass? men det måtte jeg google om det nå er der)
Internasjonalen, vet jeg hvor er, men vet alle tilreisende det?
Blå vet jeg hvor er, men gjør alle tilreisende det?
Så er det masse scener jeg ikke aner eller har hørt hvor er hen, er de på området eller bare for meg ukjente steder i byen?

Hva indikerer fargefeltene i programmet på netsiden?
Mye mulig det er jeg som er treg, men direkte godt informerende er det ikke imo.

Garage er vel der hvor Stereofil er, men det har jo gått konkurs men ikke stengt.
The Villa har jeg aldri hørt om, men fant ut ved googling at dette ikke var en scene på området men et sted i Møllergata.

Synes bare at de burde vært en peker på hver "scene" om hvor den befinner seg.

Mvh.KW som "hører" til i Oslo og bor like utenfor men kanskje er blitt for ga.... ;D
Var litt kjapp i avtrekkeren med svar. Har sjekket ut programsiden og ja den er någet kaotisk! Fargefeltene trodde jeg hadde med scene, men det går heller ikke helt opp :)

Hvis man ikke er kjent i Oslo så er vel Google et godt verktøy! Forholder meg mest til det som skjer i middelalderparken jeg :)

OU812

Topp Bunn