Øresus - Tønsberg og omegn lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Ble sengeliggende i noen dager pga. lufttrykket jeg fikk servert av Tor. ;D
    Jeg likte det jeg hørte, spesielt symfonier. Jeg har aldri hørt et anlegg som spiller så dypt, stramt og kontrollert på denne måten. Som Tor nevner så synes jeg det er bra med dybde i lydbildet.

    Var det Tom Waits du spilte for Jan Olav og meg, hvor hunden bjeffet rett bak ørene mine, scary kult.

    Dette anlegget spiller veldig anneledes enn hva jeg er vant til. Som nevnt ganske godt dempet rom. I tillegg ligger musikken som et teppe foran stemmen. Vet ikke om det var riktig beskrevet, men stemmen var mer layback. OG ikke minst det smeller når det skal smeller. :)
    Det var en kul opplevelse. Kunne tenkt å rulle en film med dette anlegget. Trenger ingen rumperister eller å dra på kino.

    Mvh. Lam
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    easyrider skrev:
    Er det samme fronter som sist eller er de bygget om?

    Hva med lyden? Husker jo det var ganske ekstremt detaljert og sinnsykt imponerende nedover, men at vi som var der ikke syns at holografien hvar helt på samme nivå som resten. Det er nå en oppgradert "DAC" (husker ikke hva systemet heter) ikke sant? Bedre holografi, plassering og dybde?

    Tjo ho
    ER
    Veldig bra holografi var det ER. :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Den med hunden var Roger Waters amused to death. Mulig vi spilte noe med Hans Theessink da du opplevde stemmer litt "bakpå". På de fleste opptak opplever jeg selv stemmer riktig plassert, men dette er individuellt
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    terjetroll skrev:
    AB1 skrev:
    Jeg satt i sofan og ristet.
    Det var stort volsomt og vakkert
    Men en liten minus, noe tynt i mellomregisteret
    Mvh Terje
    Drister meg til og rette dette til nedre del av mellomregisteret, men der er det også helt klart noe å hente.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    jonlam skrev:
    Hei,

    Ble sengeliggende i noen dager pga. lufttrykket jeg fikk servert av Tor. ;D
    Jeg likte det jeg hørte, spesielt symfonier. Jeg har aldri hørt et anlegg som spiller så dypt, stramt og kontrollert på denne måten. Som Tor nevner så synes jeg det er bra med dybde i lydbildet.

    Var det Tom Waits du spilte for Jan Olav og meg, hvor hunden bjeffet rett bak ørene mine, scary kult.

    Dette anlegget spiller veldig anneledes enn hva jeg er vant til. Som nevnt ganske godt dempet rom. I tillegg ligger musikken som et teppe foran stemmen. Vet ikke om det var riktig beskrevet, men stemmen var mer layback. OG ikke minst det smeller når det skal smeller. :)
    Det var en kul opplevelse. Kunne tenkt å rulle en film med dette anlegget. Trenger ingen rumperister eller å dra på kino.

    Mvh. Lam
    Det var veldig annerledes på "Amused to death" enn det jeg er vant med, mere nær på en måte (nå står jo mine lengre unna enn dine gjør). Hos meg kommer jo hesten med slede langt bak i rommet, mens hos deg kom de rett foran lytter, og som Lam sier; bikkja var nesten bak på høyre side.
    Et slikt oppsett som du har må man bli imponert av, ikke minst pga at du har snekret lydformidlerene selv. Veldig dyp bass har du, det må sies, men tror nå likevel at den rumlingen ville vært noe annerledes med et STORT rom. ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    8x12_TOM skrev:
    Den med hunden var Roger Waters amused to death. Mulig vi spilte noe med Hans Theessink da du opplevde stemmer litt "bakpå". På de fleste opptak opplever jeg selv stemmer riktig plassert, men dette er individuellt
    Stemmene hos deg er nok lengre bak, ikke feil oppfattet av Lam det.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    JanOlav skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Den med hunden var Roger Waters amused to death. Mulig vi spilte noe med Hans Theessink da du opplevde stemmer litt "bakpå". På de fleste opptak opplever jeg selv stemmer riktig plassert, men dette er individuellt
    Stemmene hos deg er nok lengre bak, ikke feil oppfattet av Lam det.
    Da er sikkert feil oppfattet av meg ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    8x12_TOM skrev:
    JanOlav skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Den med hunden var Roger Waters amused to death. Mulig vi spilte noe med Hans Theessink da du opplevde stemmer litt "bakpå". På de fleste opptak opplever jeg selv stemmer riktig plassert, men dette er individuellt
    Stemmene hos deg er nok lengre bak, ikke feil oppfattet av Lam det.
    Da er sikkert feil oppfattet av meg ;)
    Man er jo forskjellig vant, ikke verre enn det, for setningen "Riktig plassert" er vel individuellt?
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Bildene ble bra denne gangen også, JanOlav.

    Lam
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Takk for lytten Tor! :D
    Du har et flott anlegg der, blir moro å høre på neste proskjekt.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Takk for stor gjestfrihet og hyggelig selskap. Mye god musikk, med Motorpsycho som personlig favoritt. Artig å få røsket opp litt og høre annet enn eget anlegg.
    Og naturligvis; et knall anlegg som det var moro å høre på.

    Stein
     

    Creed

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Innlegg
    281
    Antall liker
    151
    Søndag 13.mars var cardas og creed på besøk hos en særdeles hyggelig kar. Flott anlegg, men det var musikken som stod i sentrum. Vi fikk høre Emmylou Harris fantastiske versjon av Pancho & Lefty på vinyl. Avsluttet kvelden med Sweet Child O' Mine av Guns N' Roses, og den satt som en kule.

    Carl Lewis ble også spilt, det var ikke helt i samme klasse som de førnevnte.

    Det ble stort sett spilt vinyl hele kvelden. Det låt flott.


    creed
     

    Vedlegg

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Takk for at vi fikk komme på besøk Bjørn Helge! Portvinen var også av ekstrem kvalitet ;D
    Et kjempe musikalsk oppsett helt i topp klasse med topp lyd og musikken i hovedfokus.
    Håper ikke det blir så lenge til neste gang :)

    Mvh
    Andreas
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje jeg kan melde meg inn i Øresus?

    Bor i Sandefjord, men her skjer det ikke stort innenfor hifi lytting, og det hadde vært morsomt med andre impulser når det skulle passe.

    A.
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Bare å hive seg med! Har sett profilen din på avforum. Ser utrolig bra ut! Jeg kommer gjerne på besøk, og du er velkommen hit! Mvh Andreas
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    G.A.G. skrev:
    Bare å hive seg med! Har sett profilen din på avforum. Ser utrolig bra ut! Jeg kommer gjerne på besøk, og du er velkommen hit! Mvh Andreas
    Poster dere treff her, eller går det PM til medlemmer?

    Jeg hadde en liten seanse i helgen med bla 8X12 TOM som har postet noen innlegg i denne tråden. Også denne gangen ble et hyggelig møte med likesinende.
    Alltid morsomt med slike treff, alle har sine preferanser, og musikk smak. Da får man også utviklet horisonten mere innenfor hifi.

    Så hvis det er noe på gang som skulle passe inn, så stiller jeg gjerne opp.
    Holder selvfølgelig demo her hos oss også.

    A.
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Bare å poste her i tråden, eller lage en egen tråd under øresusfanen med "treff hos ....."

    Har vært veldig labert her i det siste, så en tur til deg hadde vært hyggelig! :)

    Mvh
    Andreas
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    ambiance skrev:
    G.A.G. skrev:
    Bare å hive seg med! Har sett profilen din på avforum. Ser utrolig bra ut! Jeg kommer gjerne på besøk, og du er velkommen hit! Mvh Andreas
    Poster dere treff her, eller går det PM til medlemmer?

    Jeg hadde en liten seanse i helgen med bla 8X12 TOM som har postet noen innlegg i denne tråden. Også denne gangen ble et hyggelig møte med likesinende.
    Alltid morsomt med slike treff, alle har sine preferanser, og musikk smak. Da får man også utviklet horisonten mere innenfor hifi.

    Så hvis det er noe på gang som skulle passe inn, så stiller jeg gjerne opp.
    Holder selvfølgelig demo her hos oss også.

    A.
    Vi er jo noen stykker her i Sandefjord, burde klare å få samlet sammen noen av de til et treff. :)
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Skal bare få unnagjort en konfirmasjon i mai og div hageprosjekter så kan jeg be inn til rør og dipol.
    Etter et par timer hos Jan Olav er det en ydmyk novise på Nykirke som åpner døra :)
    Så tidlig i juni kanskje?

    Stein
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Første mandag i måneden har pleid å være fast møtetidspunkt, men det har dabbet av nå i sen vinter/våres.

    Nå er det jo straks mai.
    2 mai er første mandag i mai.
    6 juni er første mandag i juni.

    Ellers er det jo bare å avtale hva man vil:)

    ER
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Tja, siden det er storm om hvem som skal ha neste møte ;), tar jeg ansvar og innkaller til en lyttekveld mandag 2. mai. Har forøvrig fått lekt meg litt med frekvenser siden sist, uten at det er de helt store utslag siden sist.

    Hvem passer det for?


    Påmelding via PM eller i denne tråden.

    Mvh
    Andreas
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer gjerne, men med forbehold om at jeg må jobbe utover kvelden....

    Det låter veldig bra hos GAG nå....

    Er.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg kan dessverre ikke til mandag, da jeg må få leiligheten i stad før salg.
    Men kos dere om det blir lyttekveld.

    Mvh. jonlam
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Kan du pm tlf? Så plinger jeg hvis jeg er ferdig med møtet i grei tid. :)

    Rune
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Da har besøket reist. Vil takke for hyggelig kveld med blant annet besøk fra Telemark! :) mvh Andreas
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn