Rørutstyr Ønsker tips til gode vintagerør til Thorhauge MM RIAA

Tommyna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2010
Innlegg
172
Antall liker
116
Sted
Oslo
Takker for engasjementet alle sammen og jeg ser poenget til audiomix. Jeg skal prøve litt forskjellig og prøve å etterhvert gjøre meg opp en egen mening, og lese meg opp litt. Er jo litt artig bare det at man på en såpass enkel måte som å bytte til ulike typer rør kan forandre lydkarakteristikkene.
 

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
Er nok bare lurt å gjøre seg opp sin egen mening. Selv har jeg Thorhauges interstage riaa og step up. For meg blir rørvalg som valg av vin til mat. Satt akkurat inn et Mullard M8162 (Ecc81) i posisjon 1 og likte lyden bedre enn det originale JJ satt der før. Usikker på om Mullard-røret er bedre elektrisk enn JJ, men det noe varmere lydbildet fant jeg mer tiltalende. Tror denne erkjennelsen kan kombineres med en anerkjennelse av Thorhauges kompetanse.
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Delte meninger skjønner jeg :cool:

Fikk nettopp følgende mail fra Steen:

Vil du lægge dette ind på centralen.

Så fik jeg trådt et par stykker over tæerne, det er utroligt at man skal dømmes som både døv og uvidende fordi man ikke har samme mening som et par hifi snobber, og til kabeldrageren, til Super Træf (se link) spillede jeg med højttaler kabler til 6,93kr/m købt i Polen.

ps. jeg har aldrig brugt EH ecc81, min riaa er med udmålte JJ ecc 81 i første trin, nyprod.Tungsol ecc 81 i andet trin, og EH ecc 82 som buffer.

Hilsen ham den døve
HIFI4ALL Forum: Supertr�f 2015
Pussig svar fra den "fornærmede døve"; jeg har ikke snakket om kabler i denne tråden. Ikke er jeg nevneverdig interssert i kabler heller. Men jeg har syslet MYE med rør og vet at de som ikke hører forskjell på gode NOS rør og nyproduserte rør av typen ECC81, 82, 83 ikke burde drevet med produksjon av audioutstyr basert på rør.
Gammel innlegg, men må svare deg uansett!
Tull tull tull, mener jeg. På min pre er nye EH best. (har testet mye)
 
Sist redigert:

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Er nok bare lurt å gjøre seg opp sin egen mening. Selv har jeg Thorhauges interstage riaa og step up. For meg blir rørvalg som valg av vin til mat. Satt akkurat inn et Mullard M8162 (Ecc81) i posisjon 1 og likte lyden bedre enn det originale JJ satt der før. Usikker på om Mullard-røret er bedre elektrisk enn JJ, men det noe varmere lydbildet fant jeg mer tiltalende. Tror denne erkjennelsen kan kombineres med en anerkjennelse av Thorhauges kompetanse.
Disse Mullard rørene er i særklasse.
Det du nevner samt M8136 og M8137.
Den / de som sier de har "testet" mye / mange rør og ender opp med Electro Harmonix som sin favoritt må ha helt spesielle preferanser.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Er nok bare lurt å gjøre seg opp sin egen mening. Selv har jeg Thorhauges interstage riaa og step up. For meg blir rørvalg som valg av vin til mat. Satt akkurat inn et Mullard M8162 (Ecc81) i posisjon 1 og likte lyden bedre enn det originale JJ satt der før. Usikker på om Mullard-røret er bedre elektrisk enn JJ, men det noe varmere lydbildet fant jeg mer tiltalende. Tror denne erkjennelsen kan kombineres med en anerkjennelse av Thorhauges kompetanse.
Disse Mullard rørene er i særklasse.
Det du nevner samt M8136 og M8137.
Den / de som sier de har "testet" mye / mange rør og ender opp med Electro Harmonix som sin favoritt må ha helt spesielle preferanser.
Jeg har seff ikke testet dyre rør.

På MAen kjørte jeg NOS, trippel mica grå plate GE ett eller anna (husker ikke) og Phillips A Frame DET spilte på den.
Like godt som en Krell KAV 300iL pluss en fikk rørlyden = Bedre enn Krell.
Sikkert minst like godt som McIn og.

http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/51480-lovemusikks-hule.html#post1044304
 
Topp Bunn