Ønsker anbefaling om HiFi hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gunvaldsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2008
    Innlegg
    346
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hmm.
    Noen som har testet Grado RS1?
    Jeg ble litt overivrig på ebay i natt, så et slikt er på vei...
     

    consen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Innlegg
    386
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Gradoene er slik at den billigste har mørk klang, så blir den lyser i neste modell, for så å mørkne i de neste modellene igjen, så blir det lyser klang i de dyreste, og den du har kjøpt har lys klang, slik motelyden for tiden er på hifi-fronten. Rom-informasjonen stiger i dem til dyrere de er. Så du vil oppleve en storlagen konsertsal i den modellen du nå har kjøpt. Tror du blir fornøyd med rominformasjonen i den, for der er den storslagen. Jeg liker godt mellomtonen i Grado sine modeller. Den er forførende. Men ulike modeller låter en del ulikt på hvor langt framme mellomtonen står.

    Vil bare gratulere deg med en meget god hodetelefon. Tror nok du blir fornøyd. Den har i hvertfall en type lyd som svært mange liker.

    Mvh Consen
     

    Gunvaldsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2008
    Innlegg
    346
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Takk for info!
    Skal gi en liten tilbakemelding om hva jeg synes når jeg får dem.

    -Thomas
     

    Gunvaldsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2008
    Innlegg
    346
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    consen skrev:
    Gradoene er slik at den billigste har mørk klang, så blir den lyser i neste modell, for så å mørkne i de neste modellene igjen, så blir det lyser klang i de dyreste, og den du har kjøpt har lys klang, slik motelyden for tiden er på hifi-fronten. Rom-informasjonen stiger i dem til dyrere de er. Så du vil oppleve en storlagen konsertsal i den modellen du nå har kjøpt. Tror du blir fornøyd med rominformasjonen i den, for der er den storslagen. Jeg liker godt mellomtonen i Grado sine modeller. Den er forførende. Men ulike modeller låter en del ulikt på hvor langt framme mellomtonen står.

    Vil bare gratulere deg med en meget god hodetelefon. Tror nok du blir fornøyd. Den har i hvertfall en type lyd som svært mange liker.

    Mvh Consen
    Nå har jeg endelig fått disse gradoene mine i hus.
    Mine lytteinntrykk er derimot ikke helt samsvarende med dine.

    Det første som slo meg var hvor dypt bassen faktisk gikk, bra slam har den også.
    Lydbildet kunne jeg ønsket meg litt større, jeg mener å huske et par andre hodetelefoner jeg har hørt, som har presentert et større lydbilde. Gradoen låter litt "koselig" i forhold.
    Tonaliteten synes jeg ikke er lys, den låter ganske nøytralt.
    Instrumentseparasjonen er jeg meget fornøyd med.

    Mellomtonen er ganske forførende som du sier, men den slår meg ikke som nøytral. Den låter litt som når man bytter kondensatorer i delefilteret på høyttaleren med PIO, eller bruker blackplate rør på forsterkeren istedet for greyplate. Litt varmt og puseaktig altså. Jeg savner litt rasping på mannsstemmer, og saksofoner. Men lyden er veldig ørevennlig - man blir aldri sliten. Resultatet av dette er i mine øre at p, s, f og t-lyder blir litt for dempet.

    Dette betyr ikke at jeg er misfornøyd, jeg ville bare presisere hvordan jeg oppfatter dem. Alt i alt en fantastisk musikkformidler, som virkelig gir sving på rockefoten!
     

    Gunvaldsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2008
    Innlegg
    346
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det forskjeller der å altså?
    Å navngi dem kan jeg ikke, men her er nå et bilde av dem.

     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Joda, de der kalles bowl pads, og er den som leveres som standard nå. Jeg foretrekker noe som kalles for flat pads, og de er som navnet skulle tilsi - litt flatere. Lyden blir noe varmere og fyldigere, men på bekostning av de lille som er av 'soundstage'. De blir dog mindre sibilante. Kan ta en sammenligning i kveld for å friske opp i minnet litt om du er interessert, det er en stund siden jeg har sammenlignet de to nå.
     

    Kriller

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Hei. Noen som kan forklare fordeler og ulemper på åpne og lukkede hodetelefoner?
     

    Gunvaldsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2008
    Innlegg
    346
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Fadamacka skrev:
    Joda, de der kalles bowl pads, og er den som leveres som standard nå. Jeg foretrekker noe som kalles for flat pads, og de er som navnet skulle tilsi - litt flatere. Lyden blir noe varmere og fyldigere, men på bekostning av de lille som er av 'soundstage'. De blir dog mindre sibilante. Kan ta en sammenligning i kveld for å friske opp i minnet litt om du er interessert, det er en stund siden jeg har sammenlignet de to nå.
    Det kunne være nyttig.
    Hvor skaffer du forresten nye pads? Jeg finner kun erstatting for originalpads...
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    De kan fås kjøpt på Todd the Vinyl Junkie. Det var disse padsene som fulgte med RS-1 opprinnelig, men de gikk over til Bowls (som er det du har nå) på et tidspunkt. Mange savnet den gamle typen, og ville ha Grado til å lage de, men Grado satt på gjerdet. Todd fikk igjennom nyproduksjon av disse klassikerene. Pads har virkelig mye å si for lyden på Gradoene, IMO.

    www.ttvj.com

    Se også Head-fi.org om du vil ha mer informasjon om de forskjellige typene pads til Grado, det finnes nokså mange av dem.
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Flat padsene er hele 35 USD :eek:, ran vil en kanskje kunne påstå, men de gjør såpass mye bra for lyden etter mine ører at den kan forsvares lett. De var heller ikke å få tak i før Todd fikk i gang igjen produksjonen, så sånn sett så er det forsåvidt greit.

    Grado har ikke noe soundstage å snakke om, greier ikke helt å forstå de som prater om at en kan forvente seg et massivt lydbilde, det er ikke det Grado handler om spør du meg. De har en egen evne til å lure deg til å sitte oppe halve natta og spille musikk. Ikke verst, det. Med Bowl pads er lyden nokså lys, og kanskje litt bassfattig. Flat pads tilfører en sødme, faktisk såpass at mange har kalt det for sirup som ligger og slører til alt og ikke kan fordra de. Jeg er ikke enig i dette, som du kanskje har forstått.
    Fryktelig dårlige beskrivelser dette her, men det høres ut som om instrumentene har litt mer vekt bak seg. Jeg synes de blir så balanserte at jeg ikke sitter og hører på opptaket lengre. Gamle, dårlige Genesis-opptak og Gentle Giant-opptak blir riktig så fornøyelige gjennom RS-1 med flat pads.

    Konklusjon:

    Flat pads: Søtlig lyd, nydelig mellomtone, flott bass. Kanskje litt mye pondus i andres ører? Genial allrounder, tåler et dårlig opptak
    Bowl pads: Mer analytisk, om en kan kalle en Grado for det. Lysere i bassen men samtidig strammere. Litt mer soundstage enn med flat pads.

    To each his own!

    *edit: Omformulering FTW
     

    Gunvaldsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2008
    Innlegg
    346
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Fadamacka skrev:
    Grado har ikke noe soundstage å snakke om, greier ikke helt å forstå de som prater om at en kan forvente seg et massivt lydbilde, det er ikke det Grado handler om spør du meg. De har en egen evne til å lure deg til å sitte oppe halve natta og spille musikk. Ikke verst, det. Med Bowl pads er lyden nokså lys, og kanskje litt bassfattig. Flat pads tilfører en sødme, faktisk såpass at mange har kalt det for sirup som ligger og slører til alt og ikke kan fordra de. Jeg er ikke enig i dette, som du kanskje har forstått.
    Fryktelig dårlige beskrivelser dette her, men det høres ut som om instrumentene har litt mer vekt bak seg. Jeg synes de blir så balanserte at jeg ikke sitter og hører på opptaket lengre. Gamle, dårlige Genesis-opptak og Gentle Giant-opptak blir riktig så fornøyelige gjennom RS-1 med flat pads.
    Jumbo pads da, som egentlig følger med GS-1000, passer dem?

    Det med å sitte oppe halve natta og høre på musikk, har de allerede lurt meg til ???
    Men om bowlpads (som jeg har) er lyse og bassfattige, og flatpads har mer bass og låter mørkere og som sirup(?). Da vet jeg at flatpads ikke er for meg. Jeg syne de nesten er hakket for bassrike, og lyse er dem så absolutt ikke. Dårlige opptak kan til tider låte ganske bra.. ihvertfall uten å være skjærende.

    Det jeg liker best med dem sålangt, er instrumentseparasjonen og den sorte bakgrunnen. Og det at man rett og slett ikke vil legge dem fra seg, og sove :D
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Kriller skrev:
    Hei. Noen som kan forklare fordeler og ulemper på åpne og lukkede hodetelefoner?
    Det åpenbare er jo at lukkede hodetelefoner ikke lekker lyd ut til omgivelsene, som er en fordel hvis du har slikt å ta hensyn til. :) Utover det er det, så vidt jeg vet (jeg er IKKE ekspert på dette), også noe forskjellig lydkarakteristikk på åpne/lukka, primært i bassen så vidt jeg har skjønt. Men det er det andre her på sentralen som er bedre til å si noe om enn meg.
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Folk har vel prøvd GS-1000 padsene, men uten noe særlig hell. Lyden blir alt for tynn spiss, skulle jeg mene, da driverne kommer for langt unna øret.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Kriller skrev:
    Hei. Noen som kan forklare fordeler og ulemper på åpne og lukkede hodetelefoner?
    Det er lettere å skape god lyd med en åpen konstruksjon. Siden klokkene er åpne blir det færre akustiske uregelmessigheter i rommet på innsiden av klokken. Det idelle hadde vel kanskje vært å ikke ha en klokke i det hele tatt, slik som AKG sine legendariske hodehøyttalere. Ulempen er selvsagt at det lekker lyd begge veier.

    I lukkede konstruksjoner er klokken som et trykkammer, og alskens resonanser kan oppstå. Til gjengjeld isoleres man fra omverdenen. Men det går saktens an å lage gode hodetelefoner med dette prinsippet også.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    Disse er nå ny referanse i svenske hi fi og musikk, de grusa sennheiser hd 650

    Destiny.. :)
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Destiny skrev:


    Disse er nå ny referanse i svenske hi fi og musikk, de grusa sennheiser hd 650

    Destiny.. :)
    Greit nok, men du kan få 2 par HD-650 og ei helflaske sprit for prisen av en AH-D5000.

    :p
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    Destiny skrev:


    Disse er nå ny referanse i svenske hi fi og musikk, de grusa sennheiser hd 650

    Destiny.. :)
    Greit nok, men du kan få 2 par HD-650 og ei helflaske sprit for prisen av en AH-D5000.

    :p
    De er nok dyre ja, 5000kr, men poenget mitt var mer at en lukka konstruksjon ikke bør være noe dårligere enn en åpen konstruksjon.

    Også kan man jo prøve disse
    de er halve prisen.

    Destiny.. :)
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Destiny skrev:
    Tor Nado skrev:
    Destiny skrev:
    Disse er nå ny referanse i svenske hi fi og musikk, de grusa sennheiser hd 650

    Destiny.. :)
    Greit nok, men du kan få 2 par HD-650 og ei helflaske sprit for prisen av en AH-D5000.

    :p
    De er nok dyre ja, 5000kr, men poenget mitt var mer at en lukka konstruksjon ikke bør være noe dårligere enn en åpen konstruksjon.

    Også kan man jo prøve disse
    de er halve prisen.

    Destiny.. :)
    Joda, må nok teste de der.
    Har hatt flere bra lukkede typer jeg, bl.a noen Audio-Technica som var veldig gode.
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Jeg har Akg 701 og Sony Mdr 7509 Hd professional.Sony har litt mere trøkk i
    bånn.Synes de er mere behagelige å høre på.De får du sikkert tak i på Sonyhuset.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ser at det er flere som sliter med K701.....låter tynnt, lite bunn etc.
    Tror svaret er: sørg for å koble dem opp på noe som kan drive dem skikkelig.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Var på hi fi klubben i dag og kjøpte like godt et sett av disse


    Kosta 2500kr, og skal være meget tett på AHD 5000, står til innspilling i kjelleren nå ;D

    Fikk jo en liten sniklytt, og førsteinntrykket var meget bra.

    Vurderer nå hva jeg skal gjøre med mine to sennheiser set hd 555 og hd 595 ???

    Destiny.. :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Noen som kan forklare meg forskjellen på åpen og lukket konstruksjon?


    Torsen
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Destiny skrev:
    Vurderer nå hva jeg skal gjøre med mine to sennheiser set hd 555 og hd 595 ???

    Destiny.. :)
    HD595 kan du gi til meg. Meget komfortabel over lang tid og perfekt til å se film om natten. Ellers er de jo grei om sommeren når det blir for varmt til å bruke lukkede hodetelefoner.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Torsen skrev:
    Noen som kan forklare meg forskjellen på åpen og lukket konstruksjon?


    Torsen
    Det er vel allerede gjort, og navnet er også selvforklarende, men ganske enkelt: Hvis du ser bilde av en Sennheiser har den en "grill" på klokkene, slik at luft og lyd sirkulerer fritt mellom øret og omverdenen. Denon (og Audio Technica) derimot er lukket, som det fremgår av bildet og skaper et forseglet rom over øret som isolerer mot lyd utenifra.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    Destiny skrev:
    Vurderer nå hva jeg skal gjøre med mine to sennheiser set hd 555 og hd 595 ???

    Destiny.. :)
    HD595 kan du gi til meg. Meget komfortabel over lang tid og perfekt til å se film om natten. Ellers er de jo grei om sommeren når det blir for varmt til å bruke lukkede hodetelefoner.
    Ja det tror jeg nok ;) 595 er en knallgod hodetelefon...

    Destiny.. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1



    Nå har jeg hatt dette headsettet i ca 2 uker, og etter ca 100 timer innspilling har det blitt brukt mye..

    Og dette er et meget bra headset antagligvis det beste jeg har prøvd, og da sammenligner jeg med sennheiser hd 555- sennheiser hd 595- sennheiser hd 650- denon ahd d 1000- grado sr 125- grado sr 80 og div andre.

    Anbefales! Og så er det jo også en fordel at det er lukket...

    Destiny.. :)
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Destiny skrev:
    Og så er det jo også en fordel at det er lukket...
    Støttes, i alle fall ikke pip åpne ...

    Jeg har ønsket meg et sett AKG K530 fra kona til jul.
    Min bruk av hodetelefoner er samtidig med at det skjer andre ting i stua.
    En åpen hodetelefon vil da bare være forstyrrende for musikken min og de andre i stua......

    Mvh
    Rolf

    AKG K530 koster nå bare 599,- på cdon, forresten.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Destiny skrev:


    Disse er nå ny referanse i svenske hi fi og musikk, de grusa sennheiser hd 650

    Destiny.. :)
    Disse har jeg har jeg og begynt å skule litt på etter å ha havnet i hodetelefon modus den siste tiden, interessant at du finner lillebroren å fungere utmerkt som ett rimneligere alternativ, vi får se ;) :) ...

    mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ønsker anbefaling om HiFi hodetelefoner

    RoDa skrev:
    Destiny skrev:
    Og så er det jo også en fordel at det er lukket...
    Støttes, i alle fall ikke pip åpne ...

    Jeg har ønsket meg et sett AKG K530 fra kona til jul.
    Min bruk av hodetelefoner er samtidig med at det skjer andre ting i stua.
    En åpen hodetelefon vil da bare være forstyrrende for musikken min og de andre i stua......

    Mvh
    Rolf

    AKG K530 koster nå bare 599,- på cdon, forresten.
    De der har jeg lyst på også, til å bruke med iPod osv på camping. Virker å være lette å drive i praksis osgå, siden de anbefales til MP3-spillere. Og så skal jeg jammen ha et sett øreplugger til on-the-go bruk, men ikke av den typen som plugges i øregangen; har et sett Sennheiser CX300 av sorten, men blir aldri fortrolig med pluggfølelsen og ikke minst med støy fra ledning; det er voldsomt på de Sennheiserne! AKG har flere fristende sorter; noen som kjenner noen av de forresten (OT) ?

    EDIT; særlig K319 er jo interessant; http://www.akg.com/personal/K_319,pcatid,7,pid,96,_psmand,1.html

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Pytt sann. Bestilte like godt en av hver. Dette blir spennende! Jeg er jo ellers svært begeistret for AKG, så de skuffer neppe.

    Takk for din bestilling.
    En ordrebekreftelse har blitt sendt til e-postadressen du har registrert.
    Ordrenummer Dato Frakt Sum
    17813225 2008-12-06 29 kr 1166 kr
    Ingående varer
    Artikkelnummer Tittel Status Antall Pris Sum
    5004049964 AKG K319 In-Ear Headphone Antracite 1 589 kr 589 kr
    5000747417 AKG K530 1 599 kr 599 kr
    Rabatt 1 -51 kr -51 kr
    Mvh Vidar P
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    disse sammen med Argon head amp
    spiller overraskende bra, det har blitt morro å spille på headset :D

    Destiny.. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    musicus skrev:
    Destiny skrev:


    Disse er nå ny referanse i svenske hi fi og musikk, de grusa sennheiser hd 650

    Destiny.. :)
    Disse har jeg har jeg og begynt å skule litt på etter å ha havnet i hodetelefon modus den siste tiden, interessant at du finner lillebroren å fungere utmerkt som ett rimneligere alternativ, vi får se ;) :) ...

    mvh
    Hadde lyst på denon ahd 5000 jeg også, men på hi fi klubben mente de at forskjellen var minimal, så da gikk jeg for ahd 2000...

    Destiny.. :)
     

    IO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.02.2008
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    eldo472 skrev:
    Hei.
    Du bør ikke kjøpe noe før du har prøvd Sony.
    Tror de nye heter Mdr sa1000/3000/5000. Kjøpes billigst på nett da kan man prøve i ro og mak. Du kan også få en modell som har digital støyreduksjon. Har selv en modell som heter Mdr-F1. Selges fortsatt i Japan. Den er åpen.
    jeg har haft næsten alle stax og ingen af dem nærmer sig sony mdr-f1 i komfort eller musikalitet.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    For ei veka siden så kom det eit par av denne hodetelefonen i posten:

    Audio Technica ATH-W 1000

    Denne har nå hatt ca 150 timer på seg til å vise ka den duger til. Den låt flott rett ut av esken,men eg rekner med at den blir enda betre. Time will show.
    I forhold til AKG K701 som denne erstatter ,så vil eg sei at denne låter hakket bedre på dei fleste parametre. Meir trykk/kraft over bassen,varmere mellomtone, luftig og detaljert i toppen.
    K 701,en har nok "litt" meir mikro detaljer,men det er eg ikkje så opptatt av. Det er meir sjølve musikken som engasjerer meg.
    Andre fordeler som kan nevnes er at den er noke betre å ha på over tid og den trenger ikkje så mykje krefter ift forsterker som K701.

    Detta er ein hodetelefon med enorm byggekvalitet/finish og med gode allround egenskapar ift musikk sjangere.

    Mvh
    TAF
     

    Vedlegg

    JensL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Innlegg
    222
    Antall liker
    8
    Sted
    Akershus
    T A F skrev:
    Hei

    For ei veka siden så kom det eit par av denne hodetelefonen i posten:

    Audio Technica ATH-W 1000

    Denne har nå hatt ca 150 timer på seg til å vise ka den duger til. Den låt flott rett ut av esken,men eg rekner med at den blir enda betre. Time will show.
    I forhold til AKG K701 som denne erstatter ,så vil eg sei at denne låter hakket bedre på dei fleste parametre. Meir trykk/kraft over bassen,varmere mellomtone, luftig og detaljert i toppen.
    K 701,en har nok "litt" meir mikro detaljer,men det er eg ikkje så opptatt av. Det er meir sjølve musikken som engasjerer meg.
    Andre fordeler som kan nevnes er at den er noke betre å ha på over tid og den trenger ikkje så mykje krefter ift forsterker som K701.

    Detta er ein hodetelefon med enorm byggekvalitet/finish og med gode allround egenskapar ift musikk sjangere.
    Se der, ja.
    Velkommen i klubben. :)

    Jeg har hatt min i noen år nå, faktisk.
    En glimrende hodetelefon.

    Passer utrolig bra til Pink Floyd og den type musikk.
    Akkurat passe med detaljer og varme.

    Så gjør det jo ikke noe at den er svært lekker å se på. ;-)
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Destiny skrev:
    Disse er nå ny referanse i svenske hi fi og musikk, de grusa sennheiser hd 650

    Destiny.. :)

    Leste testen på Narvesen igår, og det er bare tull at de 'grusa' 650.

    det som sto var at de ikke sto noe tilbake iforhold til 650.

    så det ovenstående må betraktes som løgn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn