Diverse Ødelagt print kort

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Jeg fikk en video spiller i posten i dag. Der hadde trafoen løsnet og slått i stykker 3 print kort.
Jeg tengte og demontere disse kortene og lime de og lodde på ledninger på printet der kobber banene er knekt.
Mitt spørsmål er, hvilket lim som vil lime et print kort med bra ressultat?
Hvorfor jeg ikke kaster video spilleren? Jo for dette er en meget sjelden Video 2000 spiller. Den siste modellen som var laget og vanskelig og oppdrive!

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.917
Sted
Sølvbyen
Epoksylim kan muligens fungere. Noen kort er jo laget av epoksy også.

T

TT.

Gjest
Jeg hadde iallefall krevd erstatning fra posten hvis du kan dokumentere at det har skjedd i postgangen.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Denne pakka kom fra Italia med FEDEX (Aldri mere de) og med bring til døra mi. Italieneren har fått bilder av esken og invendig av spilleren, det er et hull på esken. Men om jeg får igjen noe er vanskelig og si. Jeg vet heller ikke hvor mye pakken er forsikret for....

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Dette er brune og grønne printkort fra 80 tallet, er de laget av epoxy?

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Mulig noe hard plast er knekt i spilleren og må limes også, finnes det lim som limer det?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.917
Sted
Sølvbyen
Papp og glassfiber er kanskje mer sannsynlig. Men legg ut bilder så kanskje noen kan svare deg.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.312
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Mulig noe hard plast er knekt i spilleren og må limes også, finnes det lim som limer det?
Tangit limer det meste av harde termoplaster. https://www.bad.no/produkter/verkto...t-tube-125g/?gclid=CNOTks7Zg8MCFekGcwod-zUAgw
Når det gjelder print kan det trolig brukes her og men ville først forsøkt epoxy som sagt. Det er vel bare å prøve et sted og se om det sitter ok - ikke rare styrken som kreves når ting skal stå i ro. Vær dog klar over at print kan ha strømbaner i flere lag, ikke bare på utsiden..

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Tangit limer det meste av harde termoplaster. https://www.bad.no/produkter/verkto...t-tube-125g/?gclid=CNOTks7Zg8MCFekGcwod-zUAgw
Når det gjelder print kan det trolig brukes her og men ville først forsøkt epoxy som sagt. Det er vel bare å prøve et sted og se om det sitter ok - ikke rare styrken som kreves når ting skal stå i ro. Vær dog klar over at print kan ha strømbaner i flere lag, ikke bare på utsiden..
Takk for svar, jo det kan jo være flere lag på printet, men var det så tidelig som 83-84 de brukte det?

Topp Bunn