Årgangssjokk

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Nysgjerrig kjøpte jeg en Shure V-15 II på ebay for ca. 1000,- kr, nesten ubrukt og med original ("Supertrack") nål (1970-tall)! Jeg har lyttet til denne gamle PU`en i flere drivverk (Linn, Nottingham, Thorens), og må si jeg er imponert! PU`en er sammenliknet med Music Maker III, Shelter 5000 og Benz Glider, og min konklusjon er at dette dette må være et superkjøp! Forsterker har vært DP 2.2, Hegel H4/P4, armer Mørch UP og Ittok og høyttaler SF Cremona Auditor. Jeg begynner å lure på om vi kanskje omfavner nye PU - konstruksjoner litt for ukritisk, og ikke minst: Vi betaler alt for mye!
Noen andre som har tilsvarende erfaringer?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
8) Hva skal man si? Verden vil bedras... ++
Velkommen til VINTAGE HiFi !!!

Arne K
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
En del har vel hevdet dette temmelig lenge,så det er ikke akkurat nytt,men det er hyggelig å høre at andre også prøver selv ;)
Mvh Rune :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.943
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Så med foreks. en SME 312 vil det funke heller dårlig....?
Kjenner en som har liggende en splitter ny som han ikke bruker.
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
62
spiller fantastisk i min formula4 med karbonrør ...

Velkommen til vintagens vidunderlige (gamle) verden, ikke så mye er nytt under solen ;)
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.698
Antall liker
3.799
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Smekker du inn en Jico SAS-nål til 97$ i V15II-en gjør ikke det saken verre. Jeg har fått retippet hos Expert Stylus til en Paratrace-sliping, men da gummien i stiftenheten sannsynligvis var gammel og sprø, ble det ikke helt bra hos meg. Ny stift fra Jico gjorde at ihvertfall jeg ikke har andre pickupplaner på lenge. Så spiller jeg da også på en utgammel Dual 704...

Bernt K
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.110
Antall liker
4.961
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Trond Kjetil skrev:
spiller fantastisk i min formula4 med karbonrør ...

Velkommen til vintagens vidunderlige (gamle) verden, ikke så mye er nytt under solen ;)
Av samme grunn bruker vi rør i forsterkerne våre :)
 
Topp Bunn