Årets kalkuner i bilder

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.987
Sted
Verdens navle
Torget vurderinger
2
Her er førstemann nesten ovnsklar...

;D

Beklager dårlig bildekvalitet, men har kun mobilkamera for hånden nå. ;)
Fest blir det uansett 8)

Vedlegg

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Sitter å venter på at vi skal hjem til mor og far å spise kalkun, min familie og min søsters. Fast tradisjon og så drar vi til min søster å drikker kaffe osv. resten av kvelden :) NAM NAM :D

Sulten nå :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.231
Milenko skrev:
Sitter å venter på at vi skal hjem til mor og far å spise kalkun, min familie og min søsters. Fast tradisjon og så drar vi til min søster å drikker kaffe osv. resten av kvelden :) NAM NAM :D

Sulten nå :)
Snylter.

;D

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
6.474
Sted
oslo
kalkunene står i ovnen, men kameraet var tom for strøm under forberedelsene, så bilder får først komme av det ferdige produktet.
prøver "Ramsaymetoden" i år med 400g hvitløksmør mellom skinn og kjøtt, og bacon på toppen ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
bjarnetv skrev:
kalkunene står i ovnen, men kameraet var tom for strøm under forberedelsene, så bilder får først komme av det ferdige produktet.
prøver "Ramsaymetoden" i år med 400g hvitløksmør mellom skinn og kjøtt, og bacon på toppen ;D
Kvitlauksmarinerte backuner?? Det høres steike godt ut! Jeg har prøvd det samme med heimsmør innrørt ferskpressa appelsinjuice. Det ga en utrolig god smak på bryststykkene.

I år er vi så heldige at vi skal invadere noen gode naboer, som står for kalkunsteikinga... ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hummer først. Kalkun stuffet med appelsin,mandarin,svisker,epler, aprikoser, hvitløk og smør

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
6.474
Sted
oslo
VilhelmW skrev:
bjarnetv skrev:
Kvitlauksmarinerte backuner?? Det høres steike godt ut! Jeg har prøvd det samme med heimsmør innrørt ferskpressa appelsinjuice. Det ga en utrolig god smak på bryststykkene.

I år er vi så heldige at vi skal invadere noen gode naboer, som står for kalkunsteikinga... ;D
jepp, ganske genialt å skille skinnet fra kjøttet og fylle det opp med smør, samtidig som baconet leverer en jevn strøm med fett fra oversiden.
hvis kalkunen ikke blir saftig og sprø nå blir jeg dypt sjokkert ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Spiste kalkun for noen uker siden som ble stekt ved 75grader i 13 timer + en 35 min på 200 grader samt tatt ut av ovnen flere ganger for hvil. Fantastisk saftig og fett kjøtt. Nesten samme konsistens som and

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Dette må være årets kalkuntråd. ;D

Mvh

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
6.474
Sted
oslo
65finger skrev:
Spiste kalkun for noen uker siden som ble stekt ved 75grader i 13 timer + en 35 min på 200 grader samt tatt ut av ovnen flere ganger for hvil. Fantastisk saftig og fett kjøtt. Nesten samme konsistens som and
det skal prøves neste nyttår :eek:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
bjarnetv skrev:
65finger skrev:
det skal prøves neste nyttår :eek:
Det var fersk kalkun, ikke frosset. Kjernetempen var 70 grader når den var ferdig stekt

Topp Bunn