Diverse Årets julegave for jazzinteresserte

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.614
Torget vurderinger
24
Unn deg selv, eller noen du setter STOR pris på...:cool:

Herb Snitzer Photography

OBS; Opening of this link could severely damage your wallet!

miles_davis_1.jpg

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
167
Sted
Larvik (Narvik)
For dyrt Sluket...

Men når du er inne på det, kule ting til å pynte opp lyttebua er jeg ute etter, bilder (rimelige), figurer som spiller på instrumenter (har sett det men husker ikke hvor) andre ting som kan henges opp eller settes på noe.

Noen tips med linker til hvor slike ting kan kjøpes?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.614
Torget vurderinger
24
For dyrt Sluket...

Ikke helt gratis nei - det er originale saker fra en dyktig fotograf med lang fartstid.

Du kan jo alltids naske et vilkårlig foto (eller fler..), gjerne sort/hvitt, forstørre opp og få en røffere effekt og bestille utskrift på laminert papir. Da slipper du unna med noen hundrelapper. Kun fantasien som setter grenser. Gamle platecover er yndet motiv f.eks., scanne ut deler osv.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.481
Sted
Sølvbyen
For dyrt Sluket...

Men når du er inne på det, kule ting til å pynte opp lyttebua er jeg ute etter, bilder (rimelige), figurer som spiller på instrumenter (har sett det men husker ikke hvor) andre ting som kan henges opp eller settes på noe.

Noen tips med linker til hvor slike ting kan kjøpes?
Jeg kunne tenkt meg noen svære, feite oljemalerier å henge på veggen selv, har på følelsen at det er bedre for akustikken enn fotografier innrammet bak en glassplate. Bare synd store oljemalerier også har en tendens til å koste jævla mye penger hvis de ikke skal være stygge. Godt håndverk koster, venter på at de skal begynne å masseprodusere kunstklassikere i lavkostland som Kina så det blir mulig å kle veggene med noe smakfullt og rimelig. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.614
Torget vurderinger
24
Det har kineserne gjort lenge, Blitz... men spesielt pene er de ikke (maleriene altså)

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.481
Sted
Sølvbyen
Nei, det er problemet med å handle kunst på lavbudsjett som sagt. De bra greiene koster mye, selv når man har litt vulgær smak som meg og liker figurativ kunst med sterke farger.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Mye fint. Francis Wolff var kanskje den største av dem, spesielt kjente er vel bildene for Blue Note. Fortsatt noe tilgjengelig.

The Jazz Photography - John Coltrane Blue Train Session
Om man vil ha foto av Francis Wolff kan man få med noe musikk også for en relativt billig penge ved å kjøpe Music Matters sin utgivelser. Normalt så koster slike bilder mer en du betaler for platene. ($50)

"In addition, Music Matters has obtained exclusive access to a treasure trove of over 30,000 original Blue Note session photos from Mosaic Images for use in this series. The gatefold opens to display these session photos in stunning high resolution - four times sharper than original Blue Note jacket photos. Many of these photos have never been seen by the public before, adding additional value to the package. Wherever possible, we are actually rebuilding the original cover art using the original cover photo negative. At least four 4” by 4” photos and a full size 12” by 12” will adorn the inside of each gatefold, all printed on the highest quality, acid free photo paper"

Et eksempel som jeg hentet på posten i dag:

MM rollins 1542-mm-gatefold-1800.jpg

Topp Bunn