|
For dyrt Sluket...
Jeg kunne tenkt meg noen svære, feite oljemalerier å henge på veggen selv, har på følelsen at det er bedre for akustikken enn fotografier innrammet bak en glassplate. Bare synd store oljemalerier også har en tendens til å koste jævla mye penger hvis de ikke skal være stygge. Godt håndverk koster, venter på at de skal begynne å masseprodusere kunstklassikere i lavkostland som Kina så det blir mulig å kle veggene med noe smakfullt og rimelig.For dyrt Sluket...
Men når du er inne på det, kule ting til å pynte opp lyttebua er jeg ute etter, bilder (rimelige), figurer som spiller på instrumenter (har sett det men husker ikke hvor) andre ting som kan henges opp eller settes på noe.
Noen tips med linker til hvor slike ting kan kjøpes?
Om man vil ha foto av Francis Wolff kan man få med noe musikk også for en relativt billig penge ved å kjøpe Music Matters sin utgivelser. Normalt så koster slike bilder mer en du betaler for platene. ($50)Mye fint. Francis Wolff var kanskje den største av dem, spesielt kjente er vel bildene for Blue Note. Fortsatt noe tilgjengelig.
The Jazz Photography - John Coltrane Blue Train Session