Årets DIY'er

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.856
Antall liker
10.690
Torget vurderinger
10
Man må ikke glemme at J.B. har CNC frest og mer eller mindre tegnet og noen ganger montert svært mange av de mer avanserte DIY sakene her inne. Han har hjort en kjempejobb, også med mine HELOB.

Småhøyttalerene og platespillerne har jeg fikset selv men HELOB trengte kyndig assistanse, jeg har egentlig bare vært designer og prosjektleder. Ellers har jeg også dratt stor nytte av OB.BBs Autocaderi, mannen er jo splitter pine gal og takk for det, ingen kreativitet, ingen fremskritt. Med outsourcet lakkering, hjelp fra en akrylkompis, filterassistanse fra grelv på satelittene etter endret kurs og ørten smertefulle test-lyttinger av LMC så går det mot mål.

LMC, grelv, Asbjørn med flere får kunnskapsdelingsprisen via tråder, andre har også gjort en meget god jobb her men får en liten skrape for hemmelighetskremmeri.

Det som kanskje imponerer meg mest er Gunnars Extremaer, deilig godt gammeldags snekkerhåndverk.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Artig å bli nevnt i denne tråden, men ble litt usikker på om jeg hadde gjort noe som helst dette året.
Kikket litt tilbake i tråde min å fant ut at jeg hadde vært en jævel på DIY i år, har jo tross alt tvinna meg nye høyttalerkabler;)
 

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Hmm, litt på kanten ekstrem. ;
Nominerer sven_palvig. Ingen som slår han på "knokefaktor" Herlige kabinetter. :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.510
Antall liker
102.796
Torget vurderinger
23
Du hadde året I FJOR, 8x. Regner med at du kommer plutselig tilbake!!
 

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.646
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Min stemme går til HEL - er utrolig artig å følge trådene, og det går ofte unna, ut og inn, opp og ned med forskjellig utstyr og komponenter.
Her testes og brukes det all slags utstyr, ikke nødvendigvis det dyreste og mest fisefine, kred også for en utrolig evne til å finne løsninger på all slags problemer, opplever trådene/ prosjektene jordnære på tross av høy kompetanse.

Tommelen også opp for en alltid behjelpelig tone, til oss amatører som grubler, spør og graver underveis.

http://www.youtube.com/watch?v=sXEMjxocFn8

.
SECRET SPEAKER TRICKS AND TWEAKS
This is a video on how to insulate speakers to make them sound their best.
 
Sist redigert:

inselwind

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
1.972
Antall liker
10.693
Sted
Toten
Torget vurderinger
11
Hva med Jokkes "En TMM"?
(eller var det i fjor?)
Hei Wankel!
Den er jo allerede fjorårsmodell! Men vi kan jo prøve å bli en av de nominierte i '14 med kommende WvT!!;-) - Den har je trua på!
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.856
Antall liker
10.690
Torget vurderinger
10
Hyggelig med stemmer men som sagt er det litt urettferdig.

Alle de små prosjektene mine var før 2013 så de gjelder ikke og HELOB som jeg har jobbet med gjennom 2013 har jeg bare en del av æren for og det stort sett som prosjektleder og designer.

LMC, grelv, Sluket m flere har vært råere prosjektledere enn meg i 2013. Jeg har muligens profitert på full åpenhet i tråden med LMC som tett nr 2. grelv er fullstendig inkognito og det er fair men samler ikke poeng. Sluket er vekselvis åpen og svært hemmelighetsfull. Sistnevnte skriver til tider nydelige artikler som er Fidelity verdig men får som nevnt noen få 16,5 blant mange 19 og 20 poengere fra meg :cool:

Når det gjelder reinspikka DIY er OB.BB og GunnarS favoritter.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.297
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det er vel bare å kjøre en avstemming og bli ferdig med det:rolleyes:
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.794
Antall liker
5.351
Sted
oslo
har som vanlig vært et meget bra år på DIY-avdelingen.

sluket har med jevne mellomrom servert den ene drømmekonstruksjonen etter den andre, og har nå verdens eneste fanskare i verden som kan ta opp kampen med beliebers om tittelen mest fanatiske.

Emo har garanter fått en håndfull håpefulle til å laste ned 3d-modelleringsprogrammer, som de selvølgelig raskt gir opp i ren frustrasjon.
HEL har i kjent stil teppebombet både internettet og virkeligheten med diverse løsninger, og kryper vel sakte men sikkert nærmere en slags konklusjon.

OB.BB har servert oss en skikkelig saftig såpeopra fyllt med store hemmeligheter, high stakes og twists and turns, mens LMC har fått alle til å krype rundt på gulvet med målebånd for å se om de har plass til midbasshorn.

det er selvfølgelig mange flere små og store prosjekter som burde nevnes, men det ville tatt en evighet, og det orker jeg ikke nå.
mange griner over at sentralen har tapt seg, at menneskeheten råtner på rot og forderves for hver dag som går, men på DIY avdelingen føler jeg nå iallefall at stemningen og tempoet er like bra som før :)
 
N

nb

Gjest
men på DIY avdelingen føler jeg nå iallefall at stemningen og tempoet er like bra som før :)
Sannsynligvis fordi det er det eneste genuint interessante som skjer. At noen har kjøpt dings x og lurer på hvordan den passer med dings y og z er ikke så spennende for de fleste i lengden. Enhver klarer å bruke penger i butikken om pengene er til stede. Nytteverdien for andre er høyst begrenset og verden kommer seg ikke særlig videre av at noen har kjøpt ett eller annet
 
Sist redigert:

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.856
Antall liker
10.690
Torget vurderinger
10
Jeg glemte deg bjarnetv. Dine BYOB er flotte. Nydelig håndverk. Også er de helt ferdige, det er nemlig ikke mine, jeg mangler en krybbe/holder til diskant-driverne på baksiden. Også venter jeg på ny mellomtone fra Frankrike, tipper jeg har den i slutten av januar. Den jeg hadde var bulket. Det betyr at jeg er diskvalifisert på målstreken.

Helt enig i at det er i DIY avdelingen de spennende tingene skjer.
 

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Hei!

Jeg innrømmer iallefall at :
Når sentralen er kjip og repeterende, og jeg har lyst til å slette konto..
Da er det ALLTID noe fint å sette seg inn i på teknikk avdelingen ;)
Det hender alt for ofte for tiden at tråder er negative spiraler.
Nominerer ALLE jeg. Som har holdt i en loddebolt i år, for å holde kvaliteten oppe og mer positiv på Hifisentralen.no
Og HEL. Takk for lærerike tråder.
 

kinodyret

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.10.2013
Innlegg
86
Antall liker
21
Sted
Farsund, VA
Hadde jeg bare fått til å lage høyttalere så pene og fått det til å virke så enkelt som de fleste DIYere får så hadde jeg laget kasser i hytt å gevær, hadde ikke hatt 5.1 ferdisnekret hvertfall!
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
Årets diy`er må jo kåres på grunnlag av hvor mye en har lagt ut av bilder/info. Fikk en liten aha opplevelse her forleden kveld, etter besøk hos en her på sentralen som garantert hadde seilt helt opp i toppen , men ikke alle er like på`n med å legge ut allt. I forhold er jeg redd undertegnede faller helt ut av lista !
mvh
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Emo har garanter fått en håndfull håpefulle til å laste ned 3d-modelleringsprogrammer, som de selvølgelig raskt gir opp i ren frustrasjon.
Moro å kunne bidra med både frustrasjon og i kulissene ;)

Regner med det blir hardere fremgang på mitt eget prosjekt på nyåret.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.510
Antall liker
102.796
Torget vurderinger
23
Du hadde året I FJOR, 8x. Regner med at du kommer plutselig tilbake!!
Regner vel med det, er en kronisk sykdom dette vettø
Riktig! Kronisk sykdom bekreftes!!! Hadde ikke før fått lagt meg i natt, ved 03.00 tida, etter måling, uttesting og fintuning av løpetider, filterfrekvenser og nivåjustering på ventehorna før tankene spant rundt et nytt prosjekt! Ikke en gang tung medisinering hjelper, ser det ut til :p Og da snakker vi TUNG, på apoteket spør de nå om jeg skal ha "meny"? når jeg kommer med reseptlista.... Sist fikk jeg til og med bærepose!!
 
8

8x12_TOM

Gjest
Du hadde året I FJOR, 8x. Regner med at du kommer plutselig tilbake!!
Regner vel med det, er en kronisk sykdom dette vettø
Riktig! Kronisk sykdom bekreftes!!! Hadde ikke før fått lagt meg i natt, ved 03.00 tida, etter måling, uttesting og fintuning av løpetider, filterfrekvenser og nivåjustering på ventehorna før tankene spant rundt et nytt prosjekt! Ikke en gang tung medisinering hjelper, ser det ut til :p Og da snakker vi TUNG, på apoteket spør de nå om jeg skal ha "meny"? når jeg kommer med reseptlista.... Sist fikk jeg til og med bærepose!!
He-he noen er vist hardere angrepet enn andre
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Jaha, "Årets DIY'er"?
Så spennende da! Takker ærbødigst for at jeg finnes i listen for en sådan kategori! :)
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Du hadde året I FJOR, 8x. Regner med at du kommer plutselig tilbake!!
Regner vel med det, er en kronisk sykdom dette vettø
Riktig! Kronisk sykdom bekreftes!!! Hadde ikke før fått lagt meg i natt, ved 03.00 tida, etter måling, uttesting og fintuning av løpetider, filterfrekvenser og nivåjustering på ventehorna før tankene spant rundt et nytt prosjekt! Ikke en gang tung medisinering hjelper, ser det ut til :p Og da snakker vi TUNG, på apoteket spør de nå om jeg skal ha "meny"? når jeg kommer med reseptlista.... Sist fikk jeg til og med bærepose!!
Hehe, høres ut som vi snart må ha et nonstop-party. Alle legger pillene sine i en skål, også deler vi til det blir moro ;)

R
 
Topp Bunn