Åpne bafler i sør...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.958
    Torget vurderinger
    3
    Absolutt fin helhet. De oser av kvalitet synes jeg.

C

Cyber

Gjest
    Vel, etter en helg med 10 mann/kvinner i huset tok jeg fresen fatt og klarte etter hvert å få laget ringer til feste av bakovervendt diskant relativt greit. Når mangler det å få limt dem fast+evt et par små skruer og så skal fronten på baflene småflikkes litt på før FA22 skal inn. Håper å ha ting litt mer klart når helga kommer.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.521
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Spennende cyber, dette drar seg til å bli lekkert syns jeg:)
    Godt å ha forståelsen av at alle fingertupper og ennå edlere deler fortsatt er på plass:cool:
    Følger deg!

gismo

C

Cyber

Gjest
    Spennende cyber, dette drar seg til å bli lekkert syns jeg:)
    Godt å ha forståelsen av at alle fingertupper og ennå edlere deler fortsatt er på plass:cool:
    Følger deg!

gismo
    Ja, 10 fingre henger på og jeg er kun moderat løsemiddelskadet så dette blir nok bra. Har lyst til å få dem opp på loftstuen til test når alt er i boks, tror de hadde blir steintøffe der og lyden fra åpen baffel skal jo bære mindre ut av rommet også. Eneste case er den velkjente WAF-en med 3 veis aktivt. Blir litt bokser med 6 forsterkerkanaler, minidsp, sonos osv...

C

Cyber

Gjest
    Er det en ting som er sikkert, så er det at DIY tar tid.
    Hadde håpet å rekke mye i dag, men da jeg hadde rørt opp malingen så jeg noen ujevnheter midt på baflene og dermed var det ut med elementer og litt puss før frontene fikk et nytt strøk. Ble ok-pluss, og nå får det være godt nok. Får jeg overskudd så får jeg heller ta pussemaskinen fatt til sommeren og sprøytemale dem da.

Monteringsringene til bakre diskant er limt på og har fått litt maling på seg. Siste finish i morgen før jeg må lage et hull til høyttalerkablene som skal inn i kammeret. Driver og funderer på en løsning på høyttalerledningene som tar seg pent ut.

C

Cyber

Gjest
    Vel, da var hvitfargen på for denne gang.

Jeg skal kople diskantene foran og bak sammen. Den bak skal være ute av fase med frontene og den foran skal spille i fase med resten. Hvis jeg skal kople dem i serie, må jeg da kople slik?

Bakre pluss | Bakre minus | Foran minus | Foran pluss

Vil det være riktig?

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Vel, da var hvitfargen på for denne gang.

Jeg skal kople diskantene foran og bak sammen. Den bak skal være ute av fase med frontene og den foran skal spille i fase med resten. Hvis jeg skal kople dem i serie, må jeg da kople slik?

Bakre pluss | Bakre minus | Foran minus | Foran pluss

Vil det være riktig?

omtrent slik:

OB.jpg

C

Cyber

Gjest
    Da var diskantene i foran og bak. Ble litt mer røff finish på den bakre, men tror det blir ok. Litt uskarpt det av fronten, men gadd ikke ta på nytt, men lodding igjen i aften....
    DSC_1213.JPG

DSC_1214.JPG

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Ps.
    på mine gamle Hfer så er diskanten flyttet bak for å få fasen på diskanten til å matche fasen til mellomtonen,
    Noe du har vurdert eller blir det korrigert elektrisk?

C

Cyber

Gjest
    @ pellesmil

Vært på paint kurs hos LMC? ;)
    Nei så flink er jeg ikke....

Ps. fyr på med OB det klør i fingrene,

P.
    Fyrer på det jeg makter, men 2 barn under 3 år osv... tar mesteparten av tiden, men har deler på vei inn til resten av baflene og 2 stk. effektforsterkere som må bygges. Men ta det med ro, det klør i ørene her også så det skrider frem så raskt som mulig.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.363
    Torget vurderinger
    10
    Det er bare så utrolig lekkert med SEAS hele veien. Full 4-veis via miniDSP og noen kompakte hjørneplasserte killer subber (på tegnebrettet nå?) så har du et svært estetisk dipol oppsett med moderat størrelse. Blir det LROY?

C

Cyber

Gjest
    Ja, de ble penere enn jeg hadde trodd jeg skulle klare å få dem. Sitter og nyter FA22 alene nå. Null bass, men Martina McBride låter fint.

Subbene er ikke på tegnebrettet, men skal jeg ta det helt til 11 så må det mer smell under 80 hz til. Fikk inn en ekstra amp og hvis ikke 50 > 400 watt på bassene gjør store forandringer så er det litt tynt nedover om det skal spiller HØYT.

Dette må taes litt på sikt uansett. Må få tunet inn og målt litt på disse beistene - når forsterkerne er skrudd sammen. Så får vi se om det etterhvert blir noen sluggere i bunn, er litt på begge veier - liker enkelheten med bare baflene og til det meste funker det flott bassmessig.

Takk for skruene BTW, satt som ei kule!

C

Cyber

Gjest
    Jeg får ikke tid til å ta dette i havn og derfor kan andre overta bafler + elementer til kostpris (Vel, egentlig langt under kostpris). Det er for galt å stue vekk de flotte baflene og derfor har jeg dem ute. Har man lyst til å prøve seg på DIY så er jo mye av den tunge jobben gjort her.

Sist redigert av en moderator:

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.986
    Sted
    oslo
    synd du gir opp så tidlig i prosessen, men DIY tar tid, så jeg kan forstå at det ikke passer for alle.
    sikker på at du ikke kommer til å angre nå da? :rolleyes:

C

Cyber

Gjest
    synd du gir opp så tidlig i prosessen, men DIY tar tid, så jeg kan forstå at det ikke passer for alle.
    sikker på at du ikke kommer til å angre nå da? :rolleyes:
    Skulle gjerne tatt det i havn, men jobb og familie er allerede oppe i ca 102% av tiden jeg har så...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn