Åpen dag hos TT 19/9 fra kl 12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Knall bil - kjørt den i fire år nå -ingen problemer i det hele tatt. Har alt tjent seg inn. :rolleyes: Men så langt som til innerste Østfold vet jeg ikke om jeg tør...

    BTW, etter diverse bilder å dømme lurer jeg på om dette handler om åpen mus og ikke åpent hus..?
    Jeg tror man helst må ha eldre enn 2003 modell for å få fullt utbytte av Vito DIY mekanikerprogrammet som MB startet når de introduserte denne spanskproduserte bilen i '98.
    Har hatt min ca. ett år nå, og selv om jeg liker den godt og syns den er fin å kjøre, så er det litt trist at jeg heller ikke tør å legge ut på langtur med den. Da blir det Skoda'en til kjæresten isteden. Regner med å være fullbefaren MB-mekaniker hvis jeg orker å ha bilen i ett år til. :)
    Hadde vært meget hyggelig om du kom den 19/9 blitzowitz!
    Jassågitt? Det skal du ikke være så sikker på... :rolleyes:

    Neida, bare kødder såklart, takk for invitasjonen, men tør ikke love noe. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    20150902_132020[2].jpg
    Vito er ikke en bra bil, dette er vår nye på jobben.
    Tålte ikke den litt kondensen som var bak ICA på Lørenskog igår.
    Helt ille den er 1 mnd gammel:(
    Heldigvis ikke jeg som kjørte den.

    Steinar.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.479
    Antall liker
    102.680
    Torget vurderinger
    23
    Selv tok jeg kilos stor ørret :D på stang fra kontorvinduet i går - i bekken (nå elv/innsjø) som skiller Oslo fra Lørenskog rett bak Maxbo. Like mye vann der i dag morges.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hadde egentlig trodd det skulle være mer pågang av østfoldinger, men de er kanskje litt avventende ang påmelding. Fortsatt 6 plasser ledige.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Østfoldinger er alltid trege å få med på ting. ;) Sorry. Tenkær på't! ;)

    Du kan jo slenge ut en post i Østfold HiFi, og på Facebookgruppa med samme navn? Der er det ikke bare HFS-ere, men...
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Østfoldinger er alltid trege å få med på ting. ;) Sorry. Tenkær på't! ;)

    Du kan jo slenge ut en post i Østfold HiFi, og på Facebookgruppa med samme navn? Der er det ikke bare HFS-ere, men...
    Hvis de henger mer på Face enn her inne, kan det være.

    @ Griff: Desverre ikke plass til så mange på en gang. Så det får evt bli neste gang.....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Skulle veldig gjerne tatt turen, men har barnehelg så da er prioriteringen gitt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det var jo dumt Trondmeg. Det byr seg sikkert flere anledninger. Det blir visst noen som kommer med kamera hit, så da får de som ikke kan komme glede seg over bildene. Som vert rekker jeg nok ikke å ta så mange bilder selv.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ta gjerne med egen musikk for sammenligningens skyld. Skal forsøke alt jeg kan å få sju anlegg oppe å gå, men jeg lover intet.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dette høres morro ut og det var jo en pen liste med kompetente folk som kommer.. synd man bor så langt unna sivilisasjonen slik at man ikke kan få med seg slie ting.. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    fortsatt 4 plasser ledig, så ikke vent for lenge med å melde deg på via PM.
    Disse er bankers:
    HCS
    Bluesbreaker
    Gismo
    Evo2
    Jorwed
    vinagunner
    Audiom?
    JCP
    8x12 tom?
    Trond I A
    Fandrese
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fire plasser igjen før fulltegnet.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    fortsatt 4 plasser ledig, så ikke vent for lenge med å melde deg på via PM.
    Disse er bankers:
    HCS
    Bluesbreaker
    Gismo
    Evo2
    Jorwed
    vinagunner
    Audiom?
    JCP
    8x12 tom
    Trond I A
    Fandrese
    Bankers ja. Ble veldig usikker nå. Fant plutselig ut at flyet fra Bali lander Lørdag 07.00 på Gardermoen. Trodde det var fredag!!
    Jeg må hjem med min bedre halvdel og tilbake til deg, det vil ta minst 5 timer, så i teorien kan jeg rekke det - det er hvis flyet lander når det skal, og jeg er helt fri for jetlag etter en 20 timers flytur.
    Tro vi kan sette en liten hake ved nicket mitt:)

    Mvh-
    Tor
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    fortsatt 4 plasser ledig, så ikke vent for lenge med å melde deg på via PM.
    Disse er bankers:
    HCS
    Bluesbreaker
    Gismo
    Evo2
    Jorwed
    vinagunner
    Audiom?
    JCP
    8x12 tom
    Trond I A
    Fandrese
    Bankers ja. Ble veldig usikker nå. Fant plutselig ut at flyet fra Bali lander Lørdag 07.00 på Gardermoen. Trodde det var fredag!!
    Jeg må hjem med min bedre halvdel og tilbake til deg, det vil ta minst 5 timer, så i teorien kan jeg rekke det - det er hvis flyet lander når det skal, og jeg er helt fri for jetlag etter en 20 timers flytur.
    Tro vi kan sette en liten hake ved nicket mitt:)

    Mvh-
    Tor
    det var jo veldig dumt da. Det er notert
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som skal og som kjører fra strekningen Eidsvoll-Oslo som har plass til en i bilen?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Eventen nærmer seg med stormskritt. Er det fler som ønsker å delta, så hadde det vært fint med beskjed, da det skal kjøpes inn både vått og tørt :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    For å lette litt på sløret og si litt om hva som er planen å spille på og med:
    1. hovedanlegget i stue m McIntosh forsterker og CD, Technics SP-15, Jelco arm og Grado PU og Squeezebox Touch, NHT3.3 og Dahlquist DQ-10. Ht blir byttet på underveis!
    2. anlegg 2 i stue. Rent Technics anlegg 2x120W m honeycomb ht og squeezebox Duet
    3. Kjøkkenanlegg Technics for og effekt 2x80W små Technics ht ,Jamo sub og Squeezebox Touch
    4. Kjøkkenanlegg 2 (kun for anledningen) NAD for og effekt med Bose 901 m eq og MicroMega CD evt Squeezebox Duet
    5. 2 etg anlegg, 2xTechnics SL-P1200, SU-8080 og SB-5000. Kun for demo, bare ståplasser
    6. 2 etg anlegg nr 2 ikke helt bestemt, men mulig Technics forsterker SU-8088, Technics CD og Bose ht
    7. Tesalongen Technics plspiller m AT-33EV, Technics SU-8099 forsterker 2x120,MicroMega CD, Carlssom OA-50.3

    Dette er som sagt planen og lørdagen vil vise hva som blir endelig. Jeg skal iallefall prøve å få dette til.
    Svart kaffe til Bluesbreaker og alle andre, drikke og noe å bite i.
    Jeg må levere bikkja i ellevetiden, så døren er stengt frem til ca 12. Så ta med godt humør, så skal jeg stå for resten (nesten ;) )

    VELKOMMEN!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ja her var det mye gammalt RÆL tenker sikkert flere, men tipper at opptil flere blir overrasket over hvor bra et vintage anlegg låter. Det er mye musikkglede og fot.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    For å lette litt på sløret og si litt om hva som er planen å spille på og med:
    1. hovedanlegget i stue m McIntosh forsterker og CD, Technics SP-15, Jelco arm og Grado PU og Squeezebox Touch, NHT3.3 og Dahlquist DQ-10. Ht blir byttet på underveis!
    2. anlegg 2 i stue. Rent Technics anlegg 2x120W m honeycomb ht og squeezebox Duet
    3. Kjøkkenanlegg Technics for og effekt 2x80W små Technics ht ,Jamo sub og Squeezebox Touch
    4. Kjøkkenanlegg 2 (kun for anledningen) NAD for og effekt med Bose 901 m eq og MicroMega CD evt Squeezebox Duet
    5. 2 etg anlegg, 2xTechnics SL-P1200, SU-8080 og SB-5000. Kun for demo, bare ståplasser
    6. 2 etg anlegg nr 2 ikke helt bestemt, men mulig Technics forsterker SU-8088, Technics CD og Bose ht
    7. Tesalongen Technics plspiller m AT-33EV, Technics SU-8099 forsterker 2x120,MicroMega CD, Carlssom OA-50.3

    Dette er som sagt planen og lørdagen vil vise hva som blir endelig. Jeg skal iallefall prøve å få dette til.
    Svart kaffe til Bluesbreaker og alle andre, drikke og noe å bite i.
    Jeg må levere bikkja i ellevetiden, så døren er stengt frem til ca 12. Så ta med godt humør, så skal jeg stå for resten (nesten ;) )

    VELKOMMEN!
    Dette ser storveis ut TT. Gamle våte drømmer kommer til liv. Gleder meg! ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    L

    Laban MK2

    Gjest
    For å lette litt på sløret og si litt om hva som er planen å spille på og med:
    1. hovedanlegget i stue m McIntosh forsterker og CD, Technics SP-15, Jelco arm og Grado PU og Squeezebox Touch, NHT3.3 og Dahlquist DQ-10. Ht blir byttet på underveis!
    2. anlegg 2 i stue. Rent Technics anlegg 2x120W m honeycomb ht og squeezebox Duet
    3. Kjøkkenanlegg Technics for og effekt 2x80W små Technics ht ,Jamo sub og Squeezebox Touch
    4. Kjøkkenanlegg 2 (kun for anledningen) NAD for og effekt med Bose 901 m eq og MicroMega CD evt Squeezebox Duet
    5. 2 etg anlegg, 2xTechnics SL-P1200, SU-8080 og SB-5000. Kun for demo, bare ståplasser
    6. 2 etg anlegg nr 2 ikke helt bestemt, men mulig Technics forsterker SU-8088, Technics CD og Bose ht
    7. Tesalongen Technics plspiller m AT-33EV, Technics SU-8099 forsterker 2x120,MicroMega CD, Carlssom OA-50.3

    Dette er som sagt planen og lørdagen vil vise hva som blir endelig. Jeg skal iallefall prøve å få dette til.
    Svart kaffe til Bluesbreaker og alle andre, drikke og noe å bite i.
    Jeg må levere bikkja i ellevetiden, så døren er stengt frem til ca 12. Så ta med godt humør, så skal jeg stå for resten (nesten ;) )

    VELKOMMEN!
    Skulle vel strengt tatt hatt noe analyse verktøy også til den store dagen :)

    SH 8000.PNG
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Storveies hvordan du har ivaretatt mitt ringe påfunn og bedt inn så mange sikkert trivelige folk. Må si jeg gleder meg. Blir skikkelig hyggelig å møtes, bli kjent, spille litt musikk som vi liker begge to TT. Og snakke litt bil. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Diagnosen er allerede gitt. Psykelig Audiofili forte eller på latin,: nevrosium technics hepatitus aparte delliriumus og det verste av alt, det finnes ingen adekvate behandlingsmetoder foreløpig desverre
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Storveies hvordan du har ivaretatt mitt ringe påfunn og bedt inn så mange sikkert trivelige folk. Må si jeg gleder meg. Blir skikkelig hyggelig å møtes, bli kjent, spille litt musikk som vi liker begge to TT. Og snakke litt bil. :)
    ja dette gleder jeg meg til. Om jeg virker stresset når dere kommer, så er jeg nok det, men det er ingenting å bry seg om. Er bare slik jeg er. Jeg vil bare at alle skal ha det topp.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.645
    Antall liker
    58.425
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner godt at bikkja skal på korttidsferie. Er glad i hunder jeg, men dette kan nok bli litt stressende for en liten 4-bent postsjef.
    Ellers tror jeg jeg kan love på vegne av HCS, gismo og meg at vi ikke kommer til å dra opp stressnivået. Vi pleier ikke det...:).
    Gleder meg til dette!

    mvh
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Ettersom dette blir min premiere innen hifiheimebesøk; er det normalt å ha med gave (flaske) til verten, eller er det kun nyvaskede ører som gjelder?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det skal IKKE være noen gaver! Please

    Kun godt humør som gjelder!
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ettersom dette blir min premiere innen hifiheimebesøk; er det normalt å ha med gave (flaske) til verten, eller er det kun nyvaskede ører som gjelder?
    En kasse maltwhiskey er vanlig første gangen. :rolleyes:
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.864
    Antall liker
    17.407
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ettersom dette blir min premiere innen hifiheimebesøk; er det normalt å ha med gave (flaske) til verten, eller er det kun nyvaskede ører som gjelder?
    En kasse maltwhiskey er vanlig første gangen. :rolleyes:
    Ahh. det var godt du sa. Jeg trodde det var en sånn pyramide opplegg! At jeg skulle ta med 5 hifi komponenter første gang...Så skulle jeg få tilbake når jeg arrangerte tilsvarende :)

    Godt humør og whiskey, der altså.. :)


    jorwed
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    NEI NEI NEI! Jeg liker ikke engang brennevin!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner godt at bikkja skal på korttidsferie. Er glad i hunder jeg, men dette kan nok bli litt stressende for en liten 4-bent postsjef.
    Ellers tror jeg jeg kan love på vegne av HCS, gismo og meg at vi ikke kommer til å dra opp stressnivået. Vi pleier ikke det...:).
    Gleder meg til dette!

    mvh
    Vil gjøre oppmerksom på at HCS har ødelagt noe begge gangene han har vært hos meg. De andre er tildels stureine. Be prepaired :cool:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Skjønner godt at bikkja skal på korttidsferie. Er glad i hunder jeg, men dette kan nok bli litt stressende for en liten 4-bent postsjef.
    Ellers tror jeg jeg kan love på vegne av HCS, gismo og meg at vi ikke kommer til å dra opp stressnivået. Vi pleier ikke det...:).
    Gleder meg til dette!

    mvh
    Vil gjøre oppmerksom på at HCS har ødelagt noe begge gangene han har vært hos meg. De andre er tildels stureine. Be prepaired :cool:
    Spiller ingen rolle. Han er fortsatt hjertelig velkommen. Så lenge det bare er ting, så kan slikt kjøpes på nytt evt repareres
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skjønner godt at bikkja skal på korttidsferie. Er glad i hunder jeg, men dette kan nok bli litt stressende for en liten 4-bent postsjef.
    Ellers tror jeg jeg kan love på vegne av HCS, gismo og meg at vi ikke kommer til å dra opp stressnivået. Vi pleier ikke det...:).
    Gleder meg til dette!

    mvh
    Vil gjøre oppmerksom på at HCS har ødelagt noe begge gangene han har vært hos meg. De andre er tildels stureine. Be prepaired :cool:
    B-varer har ofte en lei tendens til å gå sund. At verten foretrekker sin musikk servert av porselen har kanskje noe med at han har blitt så preget av by-livet at han har blitt litt dandy ? ;)


    Du kan ta det helt med ro TT. Må jo være snill med mannen som har kassett spiller til meg og all ting :)
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Heisan.
    Jeg må nok holde den opprinnelige avtalen og dra til datteren min og passe barnebarna i helgen.
    Dere får ha en hyggelig dag, er sikker på at dette blir bra.
    Hils Moppen:)
    Mvh.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er greit audiom, om du har lyst ved en senere anledning, kan du veien. Så det er bare å hive seg på hojen eller i bilen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner godt at bikkja skal på korttidsferie. Er glad i hunder jeg, men dette kan nok bli litt stressende for en liten 4-bent postsjef.
    Ellers tror jeg jeg kan love på vegne av HCS, gismo og meg at vi ikke kommer til å dra opp stressnivået. Vi pleier ikke det...:).
    Gleder meg til dette!

    mvh
    Vil gjøre oppmerksom på at HCS har ødelagt noe begge gangene han har vært hos meg. De andre er tildels stureine. Be prepaired :cool:
    B-varer har ofte en lei tendens til å gå sund. At verten foretrekker sin musikk servert av porselen har kanskje noe med at han har blitt så preget av by-livet at han har blitt litt dandy ? ;)


    Du kan ta det helt med ro TT. Må jo være snill med mannen som har kassett spiller til meg og all ting :)

    Tiden vil vise om du har B-varer, TT... :cool:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.781
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har ikke annet, så da er det ikke så nøye
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn