Ålesund, what to do?

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Heisann

Blir en tur innom Ålesund i hælga, lurte derfor på tips om ting å få med seg.

Musikk/hifi
Jukebox, vinylbutikk, fortsatt aktiv?
nakken musikk, de selger kanskje bare instrumenter..
Vet de har kjedebutikkene soundgarden og hifiklubben.

Spisesteder
Har en restaurantguide på iphone, xl dinner og sjøbua, fisk og skalldyr som har fått bra tilbakemeldinger.

Andre ting for en som skal ha jomfruturen til Ålesund.

Mvh
Øystein

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
De har en kafe/restaurant på en kjellknatt over byen. Du kan gå opp på ei tarpp men en jævlig masse trinn, eller kjøre bil helt opp,- valgfritt. Flott utsikt.

Atlanterhavsparken er også ubetinget verd et besøk.

Forøvrig er Ålesund en fin by å gå og rusle rundt i, et uttall utrolig flotte hus å se.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jukebox er fremdeles aktiv.
Og han vet at han er den eneste, så priser deretter......
Ett annet sted du kan finne litt ( godt brukt som oftest) er Trankokeriet. De har også god "småmat"

Ellers så finnes det jo noen med meget gode oppsett i og rundt byen. Kanskje de vil ha besøk?

Kos deg i Ååålebyen :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.489
Jeg har gitt opp å vandre rundt i Ålesund. Tre ganger har jeg dratt dit med forsett om å gå å kikke. Tre ganger har Vår Herre bestemt seg for å la regnet hølje ned.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Jeg har gitt opp å vandre rundt i Ålesund. Tre ganger har jeg dratt dit med forsett om å gå å kikke. Tre ganger har Vår Herre bestemt seg for å la regnet hølje ned.
Er jo en mulighet for at "Han sjøl" mener å stå på bedre fort med Gori enn det han gjør med deg vet du ! ;D ;D

M

Morpheus

Gjest
Jeg kjøper alltid fish'n chips på Javskiosken ved Brosundet når jeg er innom Ålebyen. Den kan anbefales :).

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.585
Torget vurderinger
24
Har du mulighet til det, spis på Maki..Var innom for tre uker siden, spiste fiske suppe 7 ganger på 10 dager men den vi fikk servert på Maki var aldeles i særklasse. Resten av måltidet var også glimrende.

Sjøbua er STENGT lørdager og søndager :eek: :eek: :eek: OBS!!!

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Hei

Mange takk for tips, skal se hva jeg rekker å sjekke ut.

Lytting til gromanlegg ja, f eks "knb" sitt anlegg hadde ikke vært meg imot å lyttet til, men dette er en familietur så det får bli en annen gang ;)

Mvh
Øystein

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.585
Torget vurderinger
24
Morpheus skrev:
Jeg kjøper alltid fish'n chips på Javskiosken ved Brosundet når jeg er innom Ålebyen. Den kan anbefales :).
Den ja, glemte den. En litt anonym perle hvis du liker fisk. Ikke la deg skremme at den ligger inntil veien. Maten er god.

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Bare si fra Gori, når du er i traktene og det passer slik :)

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Hei

Må bare avslutte denne tråden med en liten tilbakemelding.

Fredag ble avsluttet i Geiranger med sjømat risotto på restaurant olebuda, meget godt. Anbefales.
Lørdag ble det atlanterhavsparken, ble en burger der også, smaksmessig kun vomfyll.
Maki hadde ikke åpnet da det var mattid, så da fikk vi anbefalt C&C, så da ble det en tigerkylling der, kyllingfilet m/ nudler i noe ingefær/chilisaus. nydelig mat. Anbefales.
Søndag fikk jeg med meg en fish`n chips og en bananmilkshake fra jafskiosken, god mat, nydelig kunstig smak på shaken ;)
Tok en tur opp til aksla tilslutt, flott utsikt det vi så gjennom tåka.
Ålesund er en koselig og pen by.

Hadde en fin tur for livet må gå videre uansett om man er rammet fjærnt eller nært.
Tragisk...

Mvh
Øystein

Topp Bunn