Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevelse !

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

prisen i usa er for 2x1 m prisen på nysound er for 2x2,5 m. På Xindak FS-1
OPS.,, Jeg overså det. Det gir jo en pris på 11250 nok. :eek: Veldig fristende å la Visa`n gå varm før dette hifi-nirvana lider samme skjebne som cattylink...
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.586
Antall liker
544
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

En kamerat har bestillt denne kabelen. Liker jeg det jeg hører kjøper jeg ett par jeg også.
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

med dagens valuta koster de i usa rundt 5500kr for et 2meter par.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Er det noen som vet hva DHL tar i gebyr for å betale moms for meg? Koster det ekstra med levering på døra?
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Er det noen som vet hva DHL tar i gebyr for å betale moms for meg?
Jeg tror det det ligger i prisen du betaler, men jeg er ikke hundre prosent sikker.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Koster det ekstra med levering på døra?
Nei, du betaler for levering fra dør til dør, tror jeg.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

For sikkerhets skyld kan du sjekke ut på DHLs hjemmesider så jeg ikke villeder deg. :)
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

I så fall må det være latterlig billig frakt. Prisen på frakt fra nysound på en ht-kabel er 10 dollar. Sendt med fly fra kina!!. Det er jo rimligre en den minste norgespakka.

Har sett på DHL sin hjemmeside, ser ut til at de tar gebyr på 158 nok for betale toll og moms. Og tilsvarende gebyr for bud bil. Mulig jeg har forstått det feil :-/
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det var dyrt. 8)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

med dagens valuta koster de i usa rundt 5500kr for et 2meter par.
Med dagens valutta koster de 5516 kr for 2x2.5 m fra usa og 1002 kr for 2x2.5 m fra nysound  :p Dollaren ligger på 6.7279 nå
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Bestilte 2sett Xindak AC-03 Analogue Interconnect Cable og 1 sett Xindak FS2 Speaker Cable så får vi se hvordan det går. Tok bare en halv time fra bestillingen var gjort til pengene var trekt. Så nå er det bare å vente. :-/ Krysser fingrene! ;D
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

så "jaerbu", du mener ikke at det er sprøtt at cayin cdt 15 koster, 500 dollar på nysound.com og tilsvarende ca 1600 dollar på norsk audio teknikk.?? Det virker jo som et mekka..
Neida, den koster faktisk 2005.0833 dollar på Nat med dagens kurs.
Lukter det høy fortjneste?
 
U

Uno

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

så "jaerbu", du mener ikke at det er sprøtt at cayin cdt 15 koster, 500 dollar på nysound.com og tilsvarende ca 1600 dollar på norsk audio teknikk.?? Det virker jo som et mekka..
Vil i den forbindelse poste et skriv på Sparks hjemmeside. Synes punkt 4 var litt interresant.

Important Notice

Our products have obtained higher reputation among our customers due to the good quality. But recently, we have found that some markets and websites display our Cayin products without series number or uncompleted series number. Those products are indeterminate of origin. This situation interferes with our normal market arrangement. It makes the consumer suffering a lot and infringements the credit and reputation of Cayin product seriously. To remind our consumer specially:

1. PLS buy our products in our authorized distributors. If you are not sure who is your local authorized distributor please check it in our homepage, or call (0756)86222042, fax (0756)8626572 and email anna@sparkaudio.com.

2. Each product has its exclusive series number. Please ensure the products having exactly same series number in packing carton, back panel of product and guarantee form before you buy it. Any products without or uncompleted series number are regarded as fake commodity. We will not offer our after sales service to such fake commodity.

3. To enjoy our after sales service only if the guarantee card is sent to our company with card filled and stamped by our authorized dealer.

4. Any Cayin products bought from Internet could not enjoy our after service. All the companies selling Cayin products in Internet are not our distributors authorized. We could not guarantee any promise to the quality or after service of products sold in Internet for such products of unclear origin.

5. Please don't hesitate to contact us (email to anna@sparkaudio.com) if you discover any fake Cayin product. You will be offered encouragements whenever your information is confirmed.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Her er fraktloggen på pakken min.. det var raskt!
E5 + AC03 kabel inbound... kommer med rapport!

Oktober 04, 2004 19:55
Pudong, CN - China, People's Republic Hentet hos avsender
Oktober 04, 2004 22:20
Pudong, CN - China, People's Republic Videresendt fra DHLs stasjon i Pudong, CN - China, People's Republic
Oktober 05, 2004 14:48
Pudong, CN - China, People's Republic Ankommet DHLs stasjon i Pudong, CN - China, People's Republic
Oktober 05, 2004 20:44
Pudong, CN - China, People's Republic Videresendt fra DHLs stasjon i Pudong, CN - China, People's Republic
Oktober 06, 2004 01:28
Hong Kong Hub - Hong Kong Ankommet DHLs stasjon i Hong Kong Hub - Hong Kong
Oktober 06, 2004 03:07
Hong Kong Hub - Hong Kong Tollklarert i Hong Kong Hub - Hong Kong
Oktober 06, 2004 04:04
Hong Kong Hub - Hong Kong Videresendt fra DHLs stasjon i Hong Kong Hub - Hong Kong
Oktober 06, 2004 21:41
Cologne - Germany Ankommet DHLs stasjon i Cologne - Germany
Oktober 07, 2004 08:20
Oslo - Norway Tollklarert i Oslo - Norway
Oktober 07, 2004 08:20
Oslo - Norway Klar for tollbehandling i Oslo - Norway
Oktober 07, 2004 09:15
Oslo - Norway Videresendt fra DHLs stasjon i Oslo - Norway
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Bestillte dette i dag  ;D

KorSun D9 Multi-Channel Amplifier
PowerVoltage:220-240V $799.00
 
Xindak AC-01 Analogue Interconnect Cable
$35.00 x 4 = $140.00
 
Xindak SC-01 Speaker Cable $49.00

Order Subtotal: $982.75

Shipping/handling - Air Shipping from China: $292.50

Order Total: $1,275.25 = 8579 NOK

Declared Value: $982.75  24% moms = 1586 NOK

Total: 10165 NOK

Er det noen som vet om du kan hente pakken selv på flyplassen. Eller får du den levert på døra? (Koster dette eventuellt noe ekstra?). Bor ikke så langt fra flyplassen så det hadde vært enklest å hentet den selv



 
 
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Min er på kjøring nå, håper de ringer først så jeg rekker hjem!
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.449
Antall liker
2.663
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel


ca pris ink. frakt og moms 1385 nok. Hos nysound.
Hadde vært morro å bestillt en slik kabel  ;D Noen som har bestillt den?



Test http://www.stereotimes.com/cables052603.shtm
Pris i USA ca 4500 nok ;)
Hmm... skomleste gjennom den testen, og det ble summert at kabelen var meget god... Hadd eg hatt råd, skulle eg ha bestilt, for å teste, og solgt det sette som jeg likte minst, av det eg har og "de-derre"...

mvh
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Bestillte dette i dag  ;D

KorSun D9 Multi-Channel Amplifier
PowerVoltage:220-240V $799.00
 
Xindak AC-01 Analogue Interconnect Cable
$35.00 x 4 = $140.00
 
Xindak SC-01 Speaker Cable $49.00

Order Subtotal: $982.75

Shipping/handling - Air Shipping from China: $292.50

Order Total: $1,275.25 = 8579 NOK

Declared Value: $982.75  24% moms = 1586 NOK

Total: 10165 NOK

Er det noen som vet om du kan hente pakken selv på flyplassen. Eller får du den levert på døra? (Koster dette eventuellt noe ekstra?). Bor ikke så langt fra flyplassen så det hadde vært enklest å hentet den selv
Ja det gikk ikke så bra  :'( hehe. Fikk en mail fra nysound nå. om at jeg ikke hadde nokk dekkning på korte. Får ta en tur ner i banken å sette inn det som mangler da.

Da prøver jeg igjen ;) har vært i banken nå å satt inn resten av pengen som manglet
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Cayin CDT 15A spilleren til 499 (3357 N.kr) koster faktisk "bare" 8383 kr hos importøren i Canada. Nat må ha god fortjeneste siden de forlanger 13 490 kr.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

det e vell endel dyrere å driva butikk i norge så har du moms å ting så det og så komme nat har nokk litt fortjeneste ja, men tror ikke det er så helt gale. er vell ganske likt med de fleste hifi butikkene i norge vil jeg tro
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

ang.Cayin
Regner med det fordyrer litt at det må innom Dansk importør ( interceptor) Kanskje?

Je
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det rare med DHL er at de bruker lengst tid på transporten i Norge... Fra Kina og hit derimot... der er de helt konge :)
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ja den er her nå på 3 dager... kommer imorgen (var ikke hjemme da de ringte på..)
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Her skal det handles, ja.
Sendte en mail med forespørsel om pris på to stk Cayin 15A. Svaret kom to timer etterpå. Prisen var $450 per stykk og vi fikk 30% rabatt på frakten. Hva som skulle stå på fakturaen bestemte man selv...
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Varene ankommet! E5 (lekker) og AC03!
Skal fyre det opp ikveld og så kommer det rapport!

;D ::)
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Varene ankommet! E5 (lekker) og AC03!
Skal fyre det opp ikveld og så kommer det rapport!
Hva betalte du ekstra for at DHL toll-klarerer varene. Altså hva du betalte mere enn moms...
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ingenting så langt!
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hei

Dette ser lovende ut. Virker veldig fristende å la seg rive med og bestille litt av hvert.. Håper vi får tilbakmelding av dere som har kjøpt allerede..

tenkte på ShengYa Sp-T300 og Sa-T3....dette har sikkert blitt tatt opp før, men designen ligner meget på Vincent sine Sp-T100 og Sa-T1.....selv om nebyhifi sier noe annet......eller ??

Noen som har denne ShengYa-"pakka" og eller Korsun V8i ? trenger noe nytt til mine mg1.6...

Mvh

-Silisium
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Xindak FS-1 koster bare 400 mer i Tyskland.

Fant litt info om kablene også her.

Magne
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

tenkte på ShengYa Sp-T300 og Sa-T3....dette har sikkert blitt tatt opp før, men designen ligner meget på Vincent sine Sp-T100 og Sa-T1
ShengYa-settet skal visst være basert på SP-T100 og SA-T1. Kjenner en som bestilte dette fra Nysound for et par uker siden, og bruker det på B&W N805. Han er i alle fall meget fornøyd.
Har ikke hørt noe på de selv, så jeg kan ikke uttale meg mer.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.182
Antall liker
10.720
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Xindak kabler vil være representert på Horten messa. Har selv hatt en lytteseanse med endel av dem. Bl.a. FS-Gold høytt. kabler og signal. De er noe av det mest "sexy" jeg har sett av kabler.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

E5 spiller meget bra og med bra punch/driv.
Rå bass!
Veldig oppløst og detaljert diskant uten at det blir "hardt".
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

tenkte på ShengYa Sp-T300 og Sa-T3....dette har sikkert blitt tatt opp før, men designen ligner meget på Vincent sine Sp-T100 og Sa-T1.....selv om nebyhifi sier noe annet......eller ??
Har brukt lang tid selv på å sjekke ut shengYa Sp-T300 og Sa-T3. ShengYa er oem for Vincent (den lokale verisjonen som er laget for kina). Sp-T300 og Sa-T3 er en erstattning for Sp-T100 og Sa-T1 som ikke selges på markede i kina lenger pågrunn direkteimport. også mange andre modeller har blit trukket tilbake fra markede i kina. De skal være ganske like Sp-T100 og Sa-T1 på lyden. Den største forskjellen er det at Sp-T300 er krafftigere en Sp-T100 .Og i plassen for monoblokker som Sp-T100 er, så er dette puttet i en boks. Forskjellen på Sa-T1 og Sa-t3 vet jeg ikke så mye om, men har lest at lyden i disse skal vær omtrent den samme. Tror aldri jeg har lest noe negativt om ShengYa/Vincent. bare positive ting som at det er mye for pengene, topp kvalitet i alle ledd, godt gjennomført, god lyd, fint design osv. ShengYa er ikke ce godkjennt, men det har du vell fått me deg på hjemmesiden til nebyhifi. skule selv bestille ShengYa Sp-T300 og Sa-T3, men et par dager før jeg skulle bestille så fikk de inn KorSun D9 Multi-Channel Amplifier så jeg bestillte heller den.

Korsun er Oem for red rose music IKKE Mark Levison. Mark Levison driver red rose music. Har sett at mange tror at Korsun er oem for mark levison dette stemmer ikke. Personen Mark levison har ingenting å gjør med merket Mark Levison lenger. nå er det hama konsurnet som har tatt over (eller dette skjedde vell på 80 tallet en gang, hvis jeg ikke tar helt feil nå). Hama konsurnet består av merker som Harman kardon, Jbl, Infinity osv. (mange kjennte amerikanske merker). Mark Levison er hånlagde amerikkanske forsterkere. Mens Korsun/red rose er kinaprodusert utviklet av personen mark Levison og teamet hans (som består av mange av de som var med i mark levison før hama konsurnet overtok). Når hama konsurnet overtok trakk personen Mark Levison seg ut og mange andre sentale medarbeidere følgte etter.  
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Korsun er Oem for red rose music IKKE Mark Levison. Mark Levison driver red rose music. Har sett at mange tror at Korsun er oem for mark levison dette stemmer ikke. Personen Mark levison har ingenting å gjør med merket Mark Levison lenger. nå er det hama konsurnet som har tatt over (eller dette skjedde vell på 80 tallet en gang, hvis jeg ikke tar helt feil nå). Hama konsurnet består av merker som Harman kardon, Jbl, Infinity osv. (mange kjennte amerikanske merker). Mark Levison er hånlagde amerikkanske forsterkere. Mens Korsun/red rose er kinaprodusert utviklet av personen mark Levison og teamet hans (som består av mange av de som var med i mark levison før hama konsurnet overtok). Når hama konsurnet overtok trakk personen Mark Levison seg ut og mange andre sentale medarbeidere følgte etter.
Han heter Mark Levinson, og det var Madrigal som kjøpte Mark Levinson (merket) på 80-tallet. Madrigal og Mark Levinson er senere kjøpt opp av Harman Specialty Group. Det var alt. 8)
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.586
Antall liker
544
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

http://www.timaudio.com/
Her er en annen sjappe der nede som har litt bedre utvalg en nysound. Be om priser.
hifi-tone.com er også ett alternativ, med en meget bra cd spiller ( etter deres sigende), samt noen høytalere med "wooden horns" som også skal være topp.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg bestillte på torsdag, men statusen på ordren min har enno ikke endret seg. Sjekket på fredags kvelden da hadde de ikke trukket pengene heller. har det vært sånn for dere andre som har bestillt også? eller har det kansje noe å gjør med at jeg bestillte rett før helgen. Blir statusen på pakken endret før den er sendt? Er vell kansje det at de ikke har sendt den enno.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg bestillte Fredag kveld og har status :

Regarding your order 433.
Order status was changed to:
Order has been paid successfully. Thank you.

Best Regards.

New York Sound - www.nysound.com
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Min ordre status er: Order has been submitted, pending for process. Sånn har den vært hele tiden. prøvde å sende en mail til nysound i går. Hvor jeg spurte hvordan det gikk me ordren og hva statusen var fikk aldri svar. somregel pleier de svar på under en halvtime uansett hva du spør om. Har allti fått detaljerte gode svar på kort ti :D Veldigt fornøyd med servicen. sikkert bare lite folk på jobb i helgen. Tidligere på torsdagen tok det dem 3 timer før de fant ut at det ikke var nokk penger på korte mitt. Men nå når jeg først har nokk penger så sjekker de aldri hehe.
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Poolish : Du må sende mail og forklare at du har oppdatert saldo på kontoen, deretter vil de gjøre et nytt forsøk på belastning.

Hadde nemlig samme greia selv...
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk mail i dag, kablene mine er sendt med DHL.

Magne
 
Topp Bunn