Änglagård

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Fikk høre Änglagård hos Necroth sist onsdag. Sinsykt bra prog. Litt info? Hvor får jeg tak i? Hvilke album er best?

Mvh
Geir

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Det var ikke rare responsen, så her er mitt syn på saken….

Når du spør om hva som er bra er svaret i realiteten ”alt”. Buried alive er en bra liveplate, men jeg foretrekker studioinnspillingene. Jeg vil si at du ”må” ha både Hybris og Epilog.

De er imidlertid ikke så enkle å få tak i. Et bra sted å starte er eBay. Når du søker må du søke på ”anglagard”. Jeg har prøvd et søk, og her er linken til det jeg fant:

http://search.ebay.com/anglagard_W0QQ_trksidZm37QQflocZ1QQfromZR40QQsaslcZ2QQsbrexpZWD2SQQssPageNameZWD2S

Hvis du er vinylfreak (og det bør du absolutt være :D) så har du muligheten her. Både Hybris og Epilog ligger ute, det er en selger i USA som selger et vinyl-eksemplar av Hybris for vanvittige 450.99$ og et av Epilog for noe mindre vanvittige 125.99$. Det ligger et par CD-er av Buried alive ute også. Her kommer du greit under 200-lappen. Det har for så vidt ikke vært noe problem å få selgerne til å sette på en lavere verdi slik at får sakene uten å måtte gjennom papirkverna her i Norge.

Det ligger en Hybris-CD for salg på Amazon. Pris 100$ (det var nå helt fryktelig for en CD, da!). Det ligger også noen Epilog-CD-er her.

http://www.amazon.com/s/ref=sr_nr_seeall_1/103-3170335-3964633?ie=UTF8&rs=&keywords=anglagard&rh=i%3Aaps%2Ck%3Aanglagard%2Ci%3Apopular

Det finnes ihvertfall 2 CD-utgaver av Hybris, der den ene inneholder et bonusspor som er en tidlig utgave av en av låtene på Epilog (husker ikke hva den heter i farten).

Og så et lite tips til slutt: Hvis du likte Änglagård så vil du ganske sikkert også like Cathedral, et amerikansk band som i 1978 ga ut plata ”Stained glass stories” (må ikke forveksles med et eksisterende band med samme navn som ser ut til å spille en eller annen form for metal). Disse gutta må ha vært Ängagårds største inspirasjonskilde, og du vil høre en god del likheter. Denne er uhyre vanskelig å få tak i på vinyl. Det kom en nyutgivelse på vinyl en gang på 80-tallet (tror jeg det var), med annet cover. Denne utgaven er enklere å få tak i. Den er ganske grei å få tak i på CD. Det ligger for øyeblikket to ute på eBay og tre på Amazon:

http://music.search.ebay.com/cathedral-stained-glass-stories_Music_W0QQ_trksidZm37QQcatrefZC11QQfromZR40QQsacatZ11233
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_m/102-6292524-5812901?initialSearch=1&url=search-alias%3Dpopular&field-keywords=cathedral+stained+glass+stories&Go.x=0&Go.y=0&Go=Go

Håper dette var til litt hjelp.

Mvh
Sveinung

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Takk for gode innlegg. Får prøve å se hva jeg får tak i :D :D

Mvh
Geir

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Mellotronen hadde mye spennende, og jeg prøver meg på en bestilling der i fra :)

- RITUAL, The Hemulic Voluntary Band
- MECKI MARK MEN, Marathon
- TRETTIOÅRIGA KRIGET, Elden av år
- MORTE MACABRE, Symphonic Holocaust
- TRETTIOÅRIGA KRIGET, Glorious War
- NOVEMBER, 6:e November
- LIFE, Life

Änglagård har jeg jo en både på cd og vinyl, og jeg er alltid klar for å finne noen nye perler til samlingen.

Skal komme tilbake med flere inputs etter at cdene er mottatt ;)

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
MORTE MACABRE, Symphonic Holocaust......denne er knall :-* Kommer kanskje noe nytt i fra den kanten snart :-*

mvh

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Vel, hvis du ikke MÅ ha originalenversjon, så kan du jo kanskje få han som spilte det for deg til å brenne skivene til deg?

Jeg synes det blir for dumt å betale enorme summer på e-bay bare fordi forlaget lar skiva selge seg ut av markedet.

Topp Bunn