Politikk, religion og samfunn «Mannegruppa Ottar»

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
Selvfølgelig måtte også denne tråden ende opp med å handle om islam. Latterlig forutsigbart.
Så hvem er så "de andre miljøene" som du maner frem i tråden da?

Det var du som dro frem "de andre miljøene". Og vi vet alle hvem du mener. Du skal jobbe rimelig hardt for å få meg til å tro at jeg har misforstått hva du sikter til når du skriver "Store Hellige Fornærmbare Høyhet".

Du har jo blitt så ensporet at det rett og slett er fascinerende.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg Trenger råd og hjelp. Jeg føler jeg må delta i årets store sosiale-medier-sak jeg også, men vet ikke hvilken rolle jeg skal ta. Dette er de jeg har tenkt på:
1. Melde meg inn i herregruppen Ottar og poste vitser. Jeg har en god en om en mann som er hos legen på datterens vegne. Den er jeg sikker på at vil slå an.
2. Melde meg inn og bli et slikt problemelement som poster bilder av lik og avføring (visstnok ikke lov ihht Ottarreglementet i følge en bekjent).
3. Ta avstand på sånn "gal dame går av skaftet"-måte.
4. Ta avstand på en litt mer sånn "tøff dame setter skapet på plass"-måte
5. Være den selvhøytidelige og balanserte dronning Salomon som står frem og ikke sletter Ottar-gutter fra Facebook (blir vanskelig, har bare dummy-konto for å kunne følge med på konserter etc og har ingen venner).

Dessverre så er alle disse posisjonene allerede litt utbrukt, så det er mulig jeg kjører alternativ 6: Kle meg ut som Tom Tvedt og bare se fremover, kanskje det kommer en ny sak der fremme som jeg kan ta tak i, gjerne noe om kroppspress.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Må du begynne å bruke den FB-kontoen din til noe annet enn å sjekke hvem som spiller på nasjonal jazzscene. Du går glipp av vanvittig mye god humor, de feteste og mest julegrisete vitser du kan tenke deg, og i det hele tatt.

:D
Arild Andersen med Gard Nilsen og Helge Lien i aften. OVK var representert med minst to.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvis du fikser å være først ute med alle på den neste mediestormen (den kommer, vær du sikker) så skylder jeg deg en øl. To, faktisk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Må du begynne å bruke den FB-kontoen din til noe annet enn å sjekke hvem som spiller på nasjonal jazzscene. Du går glipp av vanvittig mye god humor, de feteste og mest julegrisete vitser du kan tenke deg, og i det hele tatt.

:D
Arild Andersen med Gard Nilsen og Helge Lien i aften. OVK var representert med minst to.
Meshell i morra. OVK blir representert med minst en.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.358
Torget vurderinger
1
ALLE menn bør være flaue over sånne ting som publiseres i slike grupper. Det er iallefall jeg. Og blant annet det er grunnen til at jeg aldri kommer til å opprette noen FB-profil. Ikke rart de aller fleste kvinner lurer på hva som foregår i hodene på oss menn..Det MGO viser er totalt skammelig, alt sammen. Man kan jo lure på om medlemmene der faktisk ER ekte menn. Ekte menn forstår nemlig hvor viktige kvinnene våres er, hvem de er og hvordan de skal behandles :
Med respekt, kjærlighet og varme. Nemlig!:mad:

Mht rasismen har jeg en ting å si -til begge sider: Bli voksne. Verden er større enn individet, så individer skal og må leve i gjensidig respekt, forståelse, kjærlighet og fred med hverandre for at verden skal fungere. Det ER plass til det på den lille planteten våres. Uten at vi ødelegger den.:mad:

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.080
^Skal bli artig å se reaksjonene på den. ;)

(For all del, jeg er enig med deg.)

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
^Skal bli artig å se reaksjonene på den. ;)

(For all del, jeg er enig med deg.)
Blir vel det samme forutsigbare gamle. Blah blah blah Islam, blah blah blah politisk korrekt, blah blah blah skrotvenstre, blah blah blah stakkars oss middelaldrene hvite menn. Og så videre. Ad infinitum.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
Jeg tror det er min feil alt sammen. Er faktisk rimelig sikker. Så bruk gjerne meg som syndebukk.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.358
Torget vurderinger
1
Knall, Cash! Den bør MGO få med seg, da jeg av og til lurer på om de gjeldende medlemmer i MGO faktisk i det hele tatt er født med en..:cool: Det er noe flere enn meg tviler sterkt på.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.358
Torget vurderinger
1
Vinagunner: Vil du melde deg inn, eller har jeg misforstått inlegget ditt? Det er opp til deg , men jeg skammer meg over å se hva "Ottar-medlemmene sier og gjør. Sånne "menn " fortjener faktisk ikke hverken utstyret sitt eller betegnelsen "mann". Monster er imo mer passende.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg skammer meg rett som det er når jeg har gjort eller sagt ting jeg ikke burde gjort eller sagt. Men, når en eller annen tilfeldig person, som tilfeldigvis deler en eller annen tilfeldig egenskap med meg, gjør ett eller annet som er til å skamme seg over, da overlater jeg glatt skammen til vedkommende selv.

Jeg er for faen et menneske. Skulle jeg skamme meg over alt det bedritne mennesker har foretatt seg gjennom historien, så ville det ikke blitt mye tid til overs...

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Selv har jeg en så grenseløs identitet at jeg skammer med over alt kritikkverdig som gjøres av organisk materiale. Veltede trær som blir liggende i veien, for eksempel, kan gi en sterk følelse av skam.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.475
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Vinagunner: Vil du melde deg inn, eller har jeg misforstått inlegget ditt? Det er opp til deg , men jeg skammer meg over å se hva "Ottar-medlemmene sier og gjør. Sånne "menn " fortjener faktisk ikke hverken utstyret sitt eller betegnelsen "mann". Monster er imo mer passende.
Auditor, tror du har misforstått meg. Trump, som "halve" USA heier frem, og MGO - iaf deler av den - er overhodet ikke noe jeg ønsker å identifisere meg med, selv om de likefullt er en fullverdig del av den vestlige kulturen. Greit med et reality check midt i den blindende selvforherligelsen, som i seg selv er en ukultur.

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Selv har jeg en så grenseløs identitet at jeg skammer med over alt kritikkverdig som gjøres av organisk materiale. Veltede trær som blir liggende i veien, for eksempel, kan gi en sterk følelse av skam.
Hva med sæd som faller til jorden? Skjemmes du inn i skamrødmen… :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24
Vel, ryktene sier egentlig noe helt annet...:cool:

vina.jpg

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Nei nå har jeg bestemt meg for å ta konsekvensen av dette bråket rundt denne gruppa og har meldt meg inn i "Strikkegruppa Vottar"! I ren solidaritet!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Det er mye man kan finne på for å gjøre verden bedre. Gå Grønland på tvers mot kreft, danse mot vold, gro ragg i trynet mot prostatakreft, skru av lyset under Earth-hour mot klimaendringer, osv. Vottestrikking mot mannssjåvinisme er ikke noe dummere. You go girl!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Hva med sæd som faller til jorden? Skjemmes du inn i skamrødmen… :)
Jeg er redd at å henfalle til slikt ville være ondt i Guds øyne, så det er jeg forsiktig med. Det synes jeg dere andre også bør være, skam eller ei!

Topp Bunn