"«Dødsveien» har hatt 15 dødsulykker siden 2000 "...

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Veien dreper ingen. Den ligger der. Sjåførene dreper...
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.216
Antall liker
9.542
Hvilken vei er det egentlig snakk om? Hvis det er E18 gjennom Telemark så er den en av de mest ulykkesbelastede i Norge. Det er sant at det ikke er veien som dreper, men den veien er ikke tilpasset dagens trafikkmengde og da kommer ulykkene.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.924
Antall liker
5.598
Sted
Holmestrand
janb skrev:
Veien dreper ingen. Den ligger der. Sjåførene dreper...
Det blir omtrent som å si at våpen ikke dreper. Veien er fullstendig ute av takt med den virkelighet den skal betjene, så å påstå at veien ikke har noen betydning for dødsfallene er ikke riktig.
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
xerxes skrev:
janb skrev:
Veien dreper ingen. Den ligger der. Sjåførene dreper...
Det blir omtrent som å si at våpen ikke dreper. Veien er fullstendig ute av takt med den virkelighet den skal betjene, så å påstå at veien ikke har noen betydning for dødsfallene er ikke riktig.
+1
 

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
311
Antall liker
0
janb skrev:
Veien dreper ingen. Den ligger der. Sjåførene dreper...
Der tar du feil. Og selvsagt rett utifra hvilke veier du har kjørt i Norge..

Poenget mitt er dem x antall feilkonstruksjoner og dødsfeller som ligger latent på mange av vestlandsveiene bla. Som feks umerkede krappe svinger og feil hellning som det finns nok av eksempler av der ute. Har kjørt dem veiene siste 3 årene med lastebil og er glad jeg slapp med livet i behold.

La meg presisere for folk som sitter på kontor (og lager "reglene"). Hver dag MÅ du regne med å være innvolvert i 1 - 2 situasjoner, hver dag, som setter livet på spill. Dvs det er lokalkjente som kan disse veiene, men for sjåfører som ikke bor på stedet må man forholde seg til skilting og synet. Ironisk nok er det som regel ikke yrkessjåføren som har skylden, men erfaringen avverger faktisk endel situsajoner nettopp i disse situasjoner. Selv om det finns yrkessjåfører som aldrig skulle hatt sertifikat.

Alle politikerer burde ta seg en tur utenfor Oslo å oppleve nettopp dette. Og når hu dama står på tv og sier at utbygging og forbedringerer kun resulterer i økt forurensning burde ho få ei kule i panna, da det dør mennesker månedlig akkurat på grunn av dette. Det betyr lite med tanke på forurensning når man risikerer livet hver dag på jobb..!!!! Forstå det!!

Takk for oppmerksomheten. Bygg skikkelig infrastruktur, det vil kun øke gjennomstrømmingen og være en fordel for hele landet.
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
JonnYb skrev:
janb skrev:
Veien dreper ingen. Den ligger der. Sjåførene dreper...
Der tar du feil. Og selvsagt rett utifra hvilke veier du har kjørt i Norge..

Poenget mitt er dem x antall feilkonstruksjoner og dødsfeller som ligger latent på mange av vestlandsveiene bla. Som feks umerkede krappe svinger og feil hellning som det finns nok av eksempler av der ute. Har kjørt dem veiene siste 3 årene med lastebil og er glad jeg slapp med livet i behold.

La meg presisere for folk som sitter på kontor (og lager "reglene"). Hver dag MÅ du regne med å være innvolvert i 1 - 2 situasjoner, hver dag, som setter livet på spill. Dvs det er lokalkjente som kan disse veiene, men for sjåfører som ikke bor på stedet må man forholde seg til skilting og synet. Ironisk nok er det som regel ikke yrkessjåføren som har skylden, men erfaringen avverger faktisk endel situsajoner nettopp i disse situasjoner. Selv om det finns yrkessjåfører som aldrig skulle hatt sertifikat.

Alle politikerer burde ta seg en tur utenfor Oslo å oppleve nettopp dette. Og når hu dama står på tv og sier at utbygging og forbedringerer kun resulterer i økt forurensning burde ho få ei kule i panna, da det dør mennesker månedlig akkurat på grunn av dette. Det betyr lite med tanke på forurensning når man risikerer livet hver dag på jobb..!!!! Forstå det!!

Takk for oppmerksomheten. Bygg skikkelig infrastruktur, det vil kun øke gjennomstrømmingen og være en fordel for hele landet.
- er ikke enhver sjåfør pliktig å kjøre etter forholdene - om en sving ikke er merket og noen kjører ut har de vel kjørt for fort etter forholdene?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.216
Antall liker
9.542
Hadde det vært så enkelt så hadde det holdt med kjerreveier store deler her i landet. Det er langt mellom teori og praksis.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.298
Antall liker
2.546
Torget vurderinger
1
Å kjører etter forholdene er greit det, problemet er at forholdene kan endre seg uten forvarsel

Her i landet skal det meste tolereres og forstås, men gjør man en feil i trafikken så er det greit at man ender opp som død eller seriøst skadet og muligens påfører uskyldige medtrafikanter tilsvarende

Enten man liker det eller ikke så er veier noe man er avhengi av i 2009 og helt sikkert de førstkommende 50år hvorfor ikke legge litt kvalitet i utførelsen
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Har skikkelige pisseveier her jeg bor, men lite ulykker. Har ødelagt forstillinga på skitveiene, men allikevel ville jeg satt større pris på bedre offentlig transport enn bedre veier.
 
Topp Bunn