Søkeresultater

  1. B

    DP menigheten

    Gleder meg til å prøve! Håper kablene kommer neste uke! Jeg har Hana ML. Den har 0.4mV output og anbefalt belastning >100ohm. Tenkte å starte med 64dB gain og 110ohm.
  2. B

    DP menigheten

    Hana ML montert på Oracle Delphi IV med SME V av Jan på Mala Analogsentret :)
  3. B

    DP menigheten

    Takk! Gleder meg til å prøve både DPR2,3 RIAA og EC501 filtrene! Vurderte bl.a. Gold Note RIAA, som sikkert er bra men ville ikke ha en RIAA med skjerm og SW oppdateringer(!).
  4. B

    DP menigheten

    Jeg kjørte Dynabel Euforia problemfritt med 6.12HP i 20 år. Etter en tenåringsfest hvor det ble dratt på litt vel mye (les membraner løsnet fra svingspole), ble Euforiane reparert med elementene fra et par Exact. Siden jeg hadde hørt hvor bra de små Exactene låt, fikk jeg limt svingspolene til...
  5. B

    DP menigheten

    Pakke fra RJEL ankommet. Rene julekvelden!😄 Eneste skår i gleden er at nødvedige XLR kabler bestilt fra HB 52 ikke kommer før neste uke. Får nøye meg med å konfigurere riktig og montere i rack!
  6. B

    DP menigheten

    Glad jeg ikke så det - hadde vel vært fare for hjertestans :LOL: Flott at det er ordnet!!!
  7. B

    DP menigheten

    Tenkte på mulig innbytte, ville selvsagt ikke foreslå at du solgte A1'en! :giggle: Uansett, takk for tips! Skal vurdere å flytte 6.12HP'en til tv-rommet hvis jeg får tak i en A1 eller A1s!
  8. B

    DP menigheten

    A1 til TV'en høres bra ut! Si ifra hvis du finner ut at en 6.12HP kan vært tilstrekkelig til TV bruk ;)
  9. B

    DP menigheten

    Tusen takk for utfyllende svar, Kai! Ventet at den nyere, dyrere A1s ville være bedre på de meste enn 6.5, men ikke så langt nede i bassen! Hadde tenkt på en 6.5, hvis mulig å få tak i! Men hvis 6.5 er like dyr som A1s blir valget enkelt; jeg må få tak i en A1s! Send meg gjerne tips hvis noen...
  10. B

    DP menigheten

    Det høres ut som en bra oppsummering av Petter Dale Jr sin Audio test som ligger på dpguiden. :) Ifølge dpguiden ble 6.5/6.52 kun produsert i 1997, noen som vet hvorfor? Noen som kan kommentere 6.5/6.52 lyden ift A1 ?
  11. B

    DP menigheten

    Antar det var 6.5 eller 6.52 som ifølge dpgudien kostet 82 og 86k i 1997. Hvordan låt den sammenliknet med de andre?
  12. B

    DP menigheten

    (y) 2 brokoblede A1s høres fristende ut, men da kommer vel totalpris i A5 territoriet :eek: ?
  13. B

    DP menigheten

    Antok det ville være forskjell, men fikk såvidt jeg kan huske ville prisen jeg kjøpte den for vært billig for en 6.4P og forhåpentligvis OK for en 6.12HP. Uansett, for sent å angre nå :)
  14. B

    DP menigheten

    Oppgradering fra 6.12HP ? Jeg har idag en 6.12HP som jeg kjøpte brukt i 2002 etter på Eltek på Ensjø fikk høre hvor mye bedre den helt nye DP A1 låt sammen med Dynabel Euforia sammenliknet Tandberg 3006 jeg da hadde. Euforiaene til 40' låt med DP A1 minst like bra som B&W 802 til 80' fra HIFI...
  15. B

    DP menigheten

    Noen som vet hva oppgradering til A1S EBW vil koste?
Topp Bunn