Grunnen til akevittglassene er vanskelige å finne, er at de er nye, og spesiellt for det norske markedet. (tilpasset Norsk Akevitt!)
Se bilde av Riedels XO-glass fra Sommlier-serien under. Ille dyrt, men bedre får du ikke. Bruker disse til Cognac, Armagnac og Whisky...