Søkeresultater

  1. Valentino

    Sport, sykkel og trening Bovmelibom i Kontiolahti

    Bronse.
  2. Valentino

    Digitale avspillere The Audio Critic (!) omtaler Benchmark DAC2 HGC

    Det er liv i gubben Aczel ennå. Les og nyt en annerledes hifiomtale: http://theaudiocritic.com/plog/index.php?op=ViewArticle&articleId=48&blogId=1
  3. Valentino

    Stravinsky: Barokkinspirert for solofiolin?

    Hørte slutten av NRK P2s Kunstreisen her om dagen, hvor man gjorde en parallell mellom Picasso/Matisse og Stravinsky/barokkmusikk. Musikkuttet minnet meg om Bachs saker for solofiolin. Nå er jeg ikke sikker på om Stravinskys stykke er for solofiolin (kuttet var ca. 10 sekunder), men alligavel...
  4. Valentino

    Psykoakustikk, ikkemålbare endringer og Linkwitz Orion

    The Audio Critic er ikke helt død, og tok en liten pause fra geriatrisk avdeling for et halvt års tid siden.. Peter Aczel tar for seg den Don Barringer-modifiserte Linkwitz Orion 3.3.1 og diskuterer nivåendringer så små at de vanskelig kan måles akustisk men allikevel høres...
  5. Valentino

    Musikkinstrumenter vi ABSOLUTT IKKE klarer oss uten

    Jeg nominerer Wagnertuba. Kommer inn ved 00:30:
  6. Valentino

    Skru av autoepost om "Liker mottatt"?

    Fikk akkurat epost om at noen hadde likt et av mine innlegg. Det er absolutt hyggelig at mine innlegg faller i smak, men jeg trenger ikke få brev om det. Hvordan skrur jeg av varslingen?
  7. Valentino

    Archiv-boksen: 55 CDer Hvad tycks?

    Archiv Produktion 1947 - 2013 - Catalogue - Deutsche Grammophon Spolte igjennom innholdet, og er litt so-so. Bach jatakk. Med Richter sikkert tungt. Purcell med Mackerras kan jo være fresh. Scarlatti på Cembalo har jeg ikke fra før, høres kjekt ut. Handel, et stykke jeg ikke har hørt: La...
  8. Valentino

    2L 9.1?

    Strøk forbi et fjernsynsapparat der NRK Hovedscenen sto på. Intervju med Morten Lindberg i 2L. Han snakket om 9.1. 4 ekstrakanaler for høyde. What?
  9. Valentino

    Diverse Knakande gode gamle innlegg om igjen

    Jeg lette etter noe jeg ikke fant, men så fant jeg noe annet, og tenkte at det må da finnes opptil flere innlegg med kvaliteter som dette: Fyll på.
  10. Valentino

    Stones-quiz (Aftenposten):

    Quiz - Aftenposten 10/10
  11. Valentino

    Coda: Var Beatles først ute?

    I disse jubileumstider: Jeg har lenge latt meg fascinere av The Beatles' bruk av coda i mange låter, dvs. introduksjon av et nytt tema/figur etter siste refreng i låten. Gode eksempler finnes i Run For Your Life, Hey Jude og Hello Goodbye. Crowded House nærmest planket Hello Goodbye-codaen i...
  12. Valentino

    Diverse Reprise: Best of Affa!

    Det er lørdagskveld, og da må man underholdes på det groveste. Så til glede for nye lesere og nyforlystelse for oss som har vært her en stund: http://www.hifisentralen.no/forumet/off-topic-hja-rnet/12806-best-affa.html Og et bonusspor...
  13. Valentino

    Okkuper Avery Fisher Hall

    Stereophiles nyhetsbrev dumpet i innboksen, og der fant jeg denne lille juvelen: Occupy Avery Fisher Hall | Stereophile.com
  14. Valentino

    Vestfrontens Pompeii

    Daily Mail: The 'Pompeii' of the Western Front: Archaeologists find the bodies of 21 tragic World War One German soldiers in perfectly preserved trenches where they were buried alive by an Allied shell
  15. Valentino

    Fancylogo!

    Mitt øye skuer en pitteliten LP og tonearm med knekk i stedet for den vanlige Chrome-logoen oppe i arkfanen. Gratulerer, O Store!
  16. Valentino

    Til Venedig!

    Vi skal på langhelg i Venezia, fruen og jeg. Forslag til steder å bo og spise mottas. Også tider på året som er bra/bør unngås. Og hva gjør man i Venezia, bortsett fra å tråkke i dueskitt?
  17. Valentino

    Skatt: rollingstoned.tumblr.com

    Fabelaktige Stones-bilder og noe -Youtube: http://rollingstoned.tumblr.com Eksempel: Enjoy.
  18. Valentino

    Famous last words

    Jeg fant denne uttalelsen i en gammel tråd, da jeg hadde monitorer designet for nærfeltshifi: Tjihi. Andre enn meg som har møtt seg selv i døra?
  19. Valentino

    R.E.M. gir seg

    http://www.remhq.com/news_story.php?id=1446 Nå skal jeg spille 7 Chinese Bros. Det er en fin sang.
  20. Valentino

    Plater med høvding på coveret

    ;)
Topp Bunn