74 pianister - enkelte ble mer enn én dobbelt-cd boks til del (Horowitz, bl.a.)Jøgga skrev:Såvidt jeg forstår består serien av 100 dobbel-CDer (100 pianister), altså 200 CDer.BTS skrev:Pris på Amazon, $1750 för box 1. Finns det en box 2?Jøgga skrev:Mer piano:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41FEQ0751QL._SL500_AA240_.jpg
Serien ´Great Pianists of the 20th Century´ er utgått, og derfor svindyr på CD. Ikke noe problem for meg, bibilioteket har dem.
Ja, den kom i to sett, Box 1 og 2. Vet ikke om det fantes en komplett boks.
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,989746,00.htmlTom Deacon, director of catalogue exploitation for Philips Music Group in Amsterdam, is one of those people blessed with the sort of memory for facts usually on display when 14-year-olds argue football trivia with their elders. Ask Deacon about a recording of a composition by a particular pianist, and he will rattle off all the details: the record label, the date and place of the recording, possibly even the precise microphone placement for the session. It's also likely that the recording will be in Deacon's personal collection of 25,000 LPs and 10,000 CDs. So when Philips decided to anthologize the work of this century's finest pianists, Deacon was a natural for the job of executive producer of the series.
Ja, Zurich Municipal Orchestra er en musikkraft av de sjeldne, Roberten! ;DRoberten skrev:Å ! Svindel og intriger, slikt er alltid artig og interessant. Takk for introduksjonen, vreden. Koser meg med denne artikkelen fra New Yorker med blant annet intervju med mannen til Joyce.
http://www.newyorker.com/reporting/2007/09/17/070917fa_fact_singer?currentPage=all
;D Nå fikk du meg til å foreta en ufrivillig sprøytelakkering av epleboka med appelsinjuice, vreden ;Dvredensgnag skrev:Ja, Zurich Municipal Orchestra er en musikkraft av de sjeldne, Roberten! ;D
Den New Yorker artikkelen bør ikke gjengen som holder på å grisebanke Orso borte i "Utstyr - Opplevelse - Kompetanse" tråden lese ...
Og det er her jeg er villig til å erkjenne verdien i subjektiv, seende lytting. Jeg har whisky fra 1938 stående, den har jeg ikke drukket ennå, jeg venter på rett anledning. Når den melder seg kommer jeg og mine venner til å bli lyriske over hvor fantastisk denne whiskyen smaker.The Hatto story, if taken at face value, is precisely the kind that really would enhance a performance's magic.
Det er overhodet ikke sikkert neivredensgnag skrev:Presis.
Og det er her jeg er villig til å erkjenne verdien i subjektiv, seende lytting. Jeg har whisky fra 1938 stående, den har jeg ikke drukket ennå, jeg venter på rett anledning. Når den melder seg kommer jeg og mine venner til å bli lyriske over hvor fantastisk denne whiskyen smaker.The Hatto story, if taken at face value, is precisely the kind that really would enhance a performance's magic.
Men ville vi kjent dette om denne whiskyen var blitt stilt opp mot en rekke andre, nyere whiskyer og vi ikke visste hva vi drakk?
Kombinert med at lesebrillene og tastaturet er innstillt på harnisk gjør dette at i utgangspunktet interessante temaer lett blir vanskelig å navigere på grunn av blodtåka som henger som et teppe over valplassen. Dessverre.vredensgnag skrev:Mitt ankepunkt i disse diskusjonene er at de som er lyrisk subjektive nekter å akseptere at de er lyrisk subjektive.
Nettopp, kjøpte min nylig i Amsterdam, men da er det ingen grunn til å la være. I tillegg til Metheny spiller Kronos Kvartetten på flere av stykkene i tillegg til Reich himself. Musikken er tilgjengelig for alle med et åpent sinn og den er utpreget nord-amerikansk; eklektisk og progressiv. Anbefales på det varmeste!erato skrev:£ 17,47 på mdt, når distributøren i UK får den inn igjen. Bestilte de faktisk for en uke siden.Pesquera skrev:Ikke for å lage sjau, men Reichs musikk er betraktelig mye mer enn klassisk det er samtidsmusikk. Denne overskrider konvensjonene innen tradisjonsmusikk; hør f.x. på Electric Counterpoint med Pat Metheny .otare skrev:Ja - Steve Reich regnes blant de klassiske.
Uansett - strålende musikk og boksen er for øvrig et funn, tror den kostet 25.
Selvinnsikt har dårlige kår i enkelte miljøer ja.Roberten skrev:Det er overhodet ikke sikkert neivredensgnag skrev:Presis.
Og det er her jeg er villig til å erkjenne verdien i subjektiv, seende lytting. Jeg har whisky fra 1938 stående, den har jeg ikke drukket ennå, jeg venter på rett anledning. Når den melder seg kommer jeg og mine venner til å bli lyriske over hvor fantastisk denne whiskyen smaker.The Hatto story, if taken at face value, is precisely the kind that really would enhance a performance's magic.
Men ville vi kjent dette om denne whiskyen var blitt stilt opp mot en rekke andre, nyere whiskyer og vi ikke visste hva vi drakk?Selv gikk jeg i denne fellen med konjakk for noen år tilbake. Min far er en meget lidenskapelig nyter og samler av konjakk og jeg og noen kamerater hadde endelig klart å overbevise ham om at vi var verdige til å bli oppdratt i denne, for oss, mystiske verden av nytelse. Han holdt maleriske foredrag om hver konjakk vi fikk servert, og vi smakte akkurat det han sa man skulle smake. Etter at vi hadde gitt oss ende over og lovprist de siste glassene smilte han og sa at da var vi klare for å begynne å utforske konjakk ved en senere anledning. De fire siste glassene var identiske Larsen til en femtedel av prisen av konjakken han hadde vist oss. Småflaut og lattervekkende, ja. Men det lærte meg mye om hvordan forventninger spiller inn på opplevelsene. Sannsynligvis den beste leksjonen jeg har fått i Hermeneutikk og den hermeneutiske sirkel.
Det samme er nok sterkt gjeldende når jeg foretrekker vinyl og bruker til dels tullete summer på å kjøpe vinylutgaver av plater jeg allerede har på cd/harddisk.
Kombinert med at lesebrillene og tastaturet er innstillt på harnisk gjør dette at i utgangspunktet interessante temaer lett blir vanskelig å navigere på grunn av blodtåka som henger som et teppe over valplassen. Dessverre.vredensgnag skrev:Mitt ankepunkt i disse diskusjonene er at de som er lyrisk subjektive nekter å akseptere at de er lyrisk subjektive.
Jeg ble inspirert av NRK Alltid Klassisk til å høre på Dvorak, så her høres det på Rostropovich som spiller op.104.
Bream-skiva er jo suveren! Du har skaffet deg "Mr Abels Fine Airs" på Hyperion går jeg ut ifra? Ypperlig komplementerende, og awards-vinnende.MaHa skrev:Hjertelig gjenhør med denne fantastiske dobbeltplaten.
![]()
Vidar P: Jeg synes det er en anelse tidlig, men jeg må innrømme jeg kom litt i julestemning![]()
Vidar P skrev:Du har skaffet deg "Mr Abels Fine Airs" på Hyperion går jeg ut ifra? Ypperlig komplementerende, og awards-vinnende.
Vielen Dank, mein Herr! Bestilt har bare Böhms fra før av, tror jeg. En femtilapp på Europadisc, det er den nok verdt.Valentino skrev:Sammenlikn med CMW og Harnoncourt, den liker jeg!