Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    41.143
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er det alt for tidlig å dra noen "konklusjon", men 1 stk. MC452 driver tilsynelatende 6 stk. ShyHorns uten problemer. Jeg dro på skikkelig i stad og det høyeste jeg så Wattmeterne var mellom 450-900W et sted og ingen blinking i lamper. Det eneste er at jeg følte at kanskje 3 stk. MI502 slo litt hardere i mellomgulvet på den ene AC/DC sangen, men da blinker de rødt og nå blinket ingenting. Gain er en del forandret på subbene nå og jeg må derfor skru opp sub-volumet ganske mye mer på MiniDSP’en for å få samme trøkket som før. Dette er uansett bare en vanesak og noe jeg må endre på hver gang jeg endrer noe på forsterkerne til subbene :)

    IMG_0482.jpeg
     

    X-Cell

    King of the North!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    11.673
    Antall liker
    11.952
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Klasse D slår nok litt hardere ja. :)

    Det skulle kansje vært noen brutale Knedahl monoblokker til vær skyhårn :)
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    41.143
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Klasse D slår nok litt hardere ja. :)

    Det skulle kansje vært noen brutale Knedahl monoblokker til vær skyhårn :)
    Jeg er usikker, men følte kanskje at 3xMI502 slo litt hardere på den ene sangen. Det manglet uansett ikke effekt og det er ev. snakk om veldig små forskjeller :)

    Jeg har for øvrig hatt en Knedahl boks med 3x2000AS2 som da leverte 1000W i 8ohm pr. element. Jeg merket ikke noen nevneverdig forskjell på den og de to Midgard Oberon 6.1 blokkene jeg brukte før, så den ble solgt pga. nye "investeringer" i stereobenken. Så begynte jeg med McIntosh og kommer antageligvis til å holde meg der. Så kan det hende at jeg kobler opp MC452 på JBL'ene og sleper inn MC1.2KW blokkene for å prøve dem på ShyHorna, men det blir nok ikke helt med det første. Da må også MC451 blokkene slepes motsatt vei og ryggen begynner å verke bare med tanken...:unsure: 😬 😅

    Knedahl boksen ble for øvrig veldig varm selv på tomgang og jeg hadde vel det største tilgjengelige kabinettet og ekstra kjølemoduler eller hva det nå var. Både Midgard blokkene og McIntoshene med Hypex moduler blir nesten ikke varme i det hele tatt. Nå hadde ikke det noe å si for meg, men jeg ble litt overrasket over akkurat det.
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    41.143
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det blir en del snakk om Watt her, men det er jo litt interessant å kunne få en pekepinn på hvor mange Watt som går med i de forskjellige settinger. Her spilles det halvhøyt med 35% volum på forforsterker og da danser nålene rundt 45mW som blir 0.045W. Da spilles det som sagt halvhøyt med fin og fyldig bass i hele rommet :)

    IMG_0493.jpeg
    IMG_0499.jpeg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    41.143
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I går så begynte Landskappleiken som er på Hovden i år. Man skulle vel tatt en tur og støttet opp som tilskuer, men jeg er ikke så veldig interessert i folkemusikk. En kort slått eller et kort stev holder for meg, men det er mange flinke folk på dette i Setesdal. Her er et bilde som dukket opp i går kveld av to flotte jenter pyntet etter alle kunstens regler (y)

    Uansett så har jeg fullt program i helgen. I morgen går turen til Kristiansand for tannlege og en tur innom bilverksted for å få en ny nøkkel til Amaroken og så blir det foppallkamp på kvelden. På lørdag går turen til Seljord for å feire 30-års dagen til fruens nevø. Det er meldt 30 grader der borte så jeg ser litt mørkt på det. På søndag skal jeg i dåp og med 24-25 grader og bunad blir antageligvis det også alt for varmt (n) 🥵


    IMG_0501.png
     

    Lydbildeja

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    1.493
    Torsdag og helg her så da er det 10'er dosen med Ringnes.
    Satt i over en time på Spotify og syntes hver låt hadde lite bass,flere album og låter,helt til jeg oppdaget at det var feil lydmodus på Marantz-en så subbene ikke var på,ahahaha,promilleeeee😂😂😂
    Nå er alt good og bassen trøkker godt.😄🍺🍻
    1000002005.jpg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    41.143
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Torsdag og helg her så da er det 10'er dosen med Ringnes.
    Satt i over en time på Spotify og syntes hver låt hadde lite bass,flere album og låter,helt til jeg oppdaget at det var feil lydmodus på Marantz-en så subbene ikke var på,ahahaha,promilleeeee😂😂😂
    Nå er alt good og bassen trøkker godt.😄🍺🍻
    Ja det er fort gjort å gå på en liten "smell" inn i mellom… 🙈 🍻🍻 😂
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    41.143
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var byturen unnagjort og så har jeg bidratt litt til feriepenger hos både tannlegen og Gumpens Auto. Nå åpnet jeg akkurat en iskald Tuborg og det var ikke direkte vondt, men i morgen går turen til Seljord så inntaket må dessverre begrenses. Så kommer min søster med samboer for å se på foppall, så det blir jo artig selv om kampen antageligvis ikke blir så spennende.

    Så hadde jeg en litt "arig" opplevelse hos tannlegen i mangel av et bedre ord. Både tannlegen og assistenten var damer og assistenten stod klar med instrumentet som suger opp spytt i kjeften. Når tannlegen plutselig sa til assistenten "Suger du" så må jeg innrømme at jeg skjerpet sansene og fulgte ekstra godt med de neste sekundene, men det var "dessverre " falsk alarm og ingen uanstendig oppgaver ble utført… ☹ 🍻 😂
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    1.087
    Antall liker
    2.922
    Sted
    Gilja
    Da var byturen unnagjort og så har jeg bidratt litt til feriepenger hos både tannlegen og Gumpens Auto. Nå åpnet jeg akkurat en iskald Tuborg og det var ikke direkte vondt, men i morgen går turen til Seljord så inntaket må dessverre begrenses. Så kommer min søster med samboer for å se på foppall, så det blir jo artig selv om kampen antageligvis ikke blir så spennende.

    Så hadde jeg en litt "arig" opplevelse hos tannlegen i mangel av et bedre ord. Både tannlegen og assistenten var damer og assistenten stod klar med instrumentet som suger opp spytt i kjeften. Når tannlegen plutselig sa til assistenten "Suger du" så må jeg innrømme at jeg skjerpet sansene og fulgte ekstra godt med de neste sekundene, men det var "dessverre " falsk alarm og ingen uanstendig oppgaver ble utført… ☹ 🍻 😂
    Hadde krevd rabatt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn