Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    2.354
    Antall liker
    726
    Og Shada saken har versert siden 2019 på utallige nettsteder så VG kan legge sin faktasjekk på hylla?
    Har søkt opp grooming skandalen i England, verifiserbart 1400 ofre i Rotherham, ille ja skandaløst men ikke akkurat 250.000 som det hevdes.
    Ellers sier @Pink_Panther det greit, uansett hvor mange nettsteder som omtaler en løgn så blir den ikke mere sann
    Antallet er så høyt uansett, men med mørketall kan man bare tenke selv.
    Bare å velge et tall mellom 1400 og 250.000 😳 kanskje enda mer 🤯
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.271
    Antall liker
    16.038
    Sted
    Oslo
    Dere og jeg skriver "dere" for noen prøver tydeligvis å spille hverandre gode her er opptatt av voldtekter begått i England 2000 km fra oss av muslimer, her i hva har gått galt i Norge tråden.
    Men å ta opp fx Frosta legen, en "god" etnisk nordmann, med 200+ saker her i Norge er tydeligvis ikke på tapetet.
    Passer kanskje dårlig i narrativet om at det er innvandring som er det største problemet i Norge?
    At det er problemer med kriminelle, uansett hvor de kommer fra er riktig og må betraktes som de kriminelle problemene de er.
    Men hets og fordommer mot minoriteter være seg innvandrere eller seksuelle minoriteter er problemer som berører mange, også oss som ikke befinner oss blant de minoritetene. Det forteller litt om hva litt for mange nordmenn tenker, og den gruppen av litt for mange nordmenn er ikke en gruppe jeg assosierer meg med.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    7.979
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    han frosta legen hadde fortjent 100 omganger med trykkluft hammer som var koblet til en dildo, det hele skulle direkte sendes til spott og spe
    den eneste rettferdige staff
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.271
    Antall liker
    16.038
    Sted
    Oslo
    han frosta legen hadde fortjent 100 omganger med trykkluft hammer som var koblet til en dildo, det hele skulle direkte sendes til spott og spe
    den eneste rettferdige staff
    Forundrer meg ikke at du skriver det.
    En rettsteoretiker skrev en gang:
    "An eye for an eye will eventually leave us all blind"
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    11.294
    Antall liker
    13.694
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sitatet er vel vanligvis kreditert Mahatma Gandhi, selv om det som så ofte er temmelig usikkert om han faktisk er opphavet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    13.752
    Antall liker
    16.333
    han frosta legen hadde fortjent 100 omganger med trykkluft hammer som var koblet til en dildo, det hele skulle direkte sendes til spott og spe
    den eneste rettferdige staff
    Jeg tenker at om jeg hadde våknet en dag, og oppdaget at jeg hadde skrevet et sånt innlegg i fylla kvelden før, så hadde jeg skammet meg dypt.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    2.354
    Antall liker
    726
    Jeg tenker at om jeg hadde våknet en dag, og oppdaget at jeg hadde skrevet et sånt innlegg i fylla kvelden før, så hadde jeg skammet meg dypt.
    Samtidig så avfeier du groomingen, voldtekten og torturen av tusenvis av barn som en bløff. Det er temmelig skammelig også.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    8.183
    Antall liker
    17.625
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det er en sannsynlighet for at Komfort får bensin på bålet sitt i dag.

    Legg fram analyse om 47 kriminelle barn

    Torsdag legg politiet i Agder fram ein ny rapport med analyse av dei 47 barna med flest straffesaker i Agder. Rapporten tek føre seg kva som kjenneteiknar dei 47 barna som gjorde mest alvorleg kriminalitet i Agder i 2024 og 2025.

    Politimeister Kjerstin Askholt seier håpet er at meir kunnskap vil kunne bidra i diskusjonen om korleis ein best kan førebygge vidare kriminalitet.
    – Med bakgrunn i politiet sitt kunnskapsgrunnlag har vi hatt eit ønske om å sjå på hva som kjenneteiknar akkurat desse 47 barna. Analysen tek føre seg fleire indikatorar som belyser fleire kjende sårbarhetsfaktorar for å bli involvert i kriminalitet, for å sjå korleis det treff våre barn i Agder, blant anna kjønn og nasjonalitet, levekår og oppvekstsvilkår, seier etterretningsleiar Torgeir Winsnes.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    2.354
    Antall liker
    726
    Jeg har jobbet litt med å fact-sjekke denne rapporten, og det viser seg at den er mer enn tvilsom. Det største spørsmålstegnet står ved antallet ofre, som ser ut til å være ekstrapolert ut fra en spesifikk enkelthendelse (som i sannhetens navn var mer enn ille nok), og med dette stuntet skapt en tese som ikke kan bevises eller underbygges.

    Det er ganske mange andre tvilsomme aspekter ved mange påstander i rapporten, så det er ikke videre sannsynlig at den bør tas som en beskrivelse av noen kjent virkelighet.
    Kan du vise meg hvor har jeg gjort det, sånn at jeg kan skamme meg litt for det også?
    Fornektelse på høyeste nivå.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.823
    Antall liker
    17.323
    Torget vurderinger
    2
    Samtidig så avfeier du groomingen, voldtekten og torturen av tusenvis av barn som en bløff. Det er temmelig skammelig også.
    Skikkelig ivrig for tiden @komfort , vi hørte ikke fra deg på et par mnd. før du plutselig begynte å øse ut igjen med det samme som alltid, har du fått tilbake gnisten eller er det noe annet du har fått tilbake?
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.271
    Antall liker
    16.038
    Sted
    Oslo
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    18.747
    Sted
    Almost there
    Iransk født og ex-muslim.
    Minner meg litt om innvandrere, både første og andre generasjon, som hadde bodd lenge i New York og som så foraktelig på de som var "straight off the boat"
    Betyr det at man skal diskreditere alt hun sier?

    Det mest påfallende er berøringsangsten. Man ser bort fra åpenbare problemstillinger, for man er da ikke rasist heller.

    Denne groomingsaken i UK det vises til er dessverre reell nok. Forbryterne er av alle hudfarger og fra alle lag av samfunnet, men det er ingen tvil om at det i enkelte områder har vært en overrepresentasjon av menn av pakistansk opphav. Det blir selvsagt tatt ut av kontekst og misbrukt.

    Verst synes å være den systemiske unnfallenheten, institusjoner som har som oppgave å beskytte barn har sviktet fullstendig.

    Men from every culture and religion organise, cooperate, and share resources to sexually abuse women and girls. This happens within care homes, children’s homes, armies, virtually all organised religions, and a huge number of online communities. The most obvious characteristic of abusers is not race, religion, or class - it is sex. Whilst the rape gang inquiry report is new, the phenomena of men behaving in this way is not.

     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    2.354
    Antall liker
    726
    Skikkelig ivrig for tiden @komfort , vi hørte ikke fra deg på et par mnd. før du plutselig begynte å øse ut igjen med det samme som alltid, har du fått tilbake gnisten eller er det noe annet du har fått tilbake?
    Jeg tok en pause når min ytringsfrihet ble krenket og jeg ble utestengt av Trump tråden.
    Denne skeives rettigheter vs muslimsk immigrering debatten fanget min oppmerksomhet.
    Jeg er fortsatt utestengt fra Trump tråden, noe jeg finner svært kritikkverdig.
    Jeg er ingen rasist uansett hvor mange ganger ekkokammeret påstod det, mer en realist med sunn kobling til virkeligheten mtp handling og konsekvens.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.823
    Antall liker
    17.323
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tok en pause når min ytringsfrihet ble krenket og jeg ble utestengt av Trump tråden.
    Denne skeives rettigheter vs muslimsk immigrering debatten fanget min oppmerksomhet.
    Jeg er fortsatt utestengt fra Trump tråden, noe jeg finner svært kritikkverdig.
    Jeg er ingen rasist uansett hvor mange ganger ekkokammeret påstod det, mer en realist med sunn kobling til virkeligheten mtp handling og konsekvens.
    Jøss, er du utestengt fra trump tråden? Det er høyt under taket på HFS så det er jaggu meg godt gjort. Og så du som har en sunn kobling til virkeligheten og allslags...
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.271
    Antall liker
    16.038
    Sted
    Oslo
    Betyr det at man skal diskreditere alt hun sier?
    Absolutt ikke,men det kan settes i kontekst.
    USA er et godt kasus for å studere og forstå hvordan innvandrer grupper betér seg.
    I mange år paralell samfunn med navn som Little Italy, Chinatown, Koreatown etc.
    De tar med seg sin kultur og sine skikker og egne trossamfunn.
    Nordmenn og skandinaver klumpet seg sammen i Midtvesten med egne kirker og skoler og aviser. St. Olafs college i Minnesota grunnlagt av nordmenn og i begynnelsen mye av forelesningene på norsk.
    I Brooklyn var det så mange nordmenn at hovedgata gikk under navnet Lapskaus Avenue.
    Dagbladet bla hadde en stor reportasje om et nabolag i Harlem bebodd av mange senegalesere som gledet seg til VM kamp mot Norge
    Vi har sikkert alle gledet oss over filmer som omhandler innvandrer gjenger, ofte italienere, som var dypt involvert i kriminalitet i New York og andre byer.
    Det som skjer i Norge nå er bare en reprise på hva som har skjedd til andre tider andre steder
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    2.354
    Antall liker
    726
    Jøss, er du utestengt fra trump tråden? Det er høyt under taket på HFS så det er jaggu meg godt gjort. Og så du som har en sunn kobling til virkeligheten og allslags...
    Det er kun høyt under taket hvis du mener det "rette". Disse kunne fritt bedrive hets, mobbing og trakassering hele dagen lang.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    7.979
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tenker at om jeg hadde våknet en dag, og oppdaget at jeg hadde skrevet et sånt innlegg i fylla kvelden før, så hadde jeg skammet meg dypt.
    hva er galt med det? Overgrepsmenn fortjener egen medisin, spesielt hvis de er i et betrodd yrke og misbruker denne tilliten til å utføre overgrep
    men kan modere meg noe, en passende straff kan være såkalt kjønnsbekreftende operasjon (fjerne balla)
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.271
    Antall liker
    16.038
    Sted
    Oslo
    Det er kun høyt under taket hvis du mener det "rette". Disse kunne fritt bedrive hets, mobbing og trakassering hele dagen lang.
    Taket er iallefall høyt nok til at du kan hevde at visse bør behandles med trykkluft hammer påkoblet en dildo .
    Er usikker på om moderatorene mener det er det "rette" men sensurert er det ikke
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.271
    Antall liker
    16.038
    Sted
    Oslo
    ikke la komfort få æren av mitt geniale påfunn
    Sorry, akkurat her tok jeg feil, man bør alltid diskreditere den som fortjener å bli diskreditert.
    Var vel litt ute av komfortsonen akkurat her og er litt usikker på hvem av dere som fortjener en unnskyldning.
    Poenget var iallfall noe om takhøyden og den er tydeligvis høy nok til å la folk drite seg ut.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    7.979
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    hvem har driti seg ut? Det må da være lov å ha sine meninger om straffenivå og type uten at man skal bli latterliggjort. Trodde man skulle være inkluderende og ikke dømmende her.
    Veldig merkelig, man kan innbille seg at en mann er en kvinne, eller at en mann er en hund, men kom med alternative straffer, fy skam..
    så kan man spørre seg hvem som er mest desillusjonert her..
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.823
    Antall liker
    17.323
    Torget vurderinger
    2
    hvem har driti seg ut? Det må da være lov å ha sine meninger om straffenivå og type uten at man skal bli latterliggjort. Trodde man skulle være inkluderende og ikke dømmende her.
    Veldig merkelig, man kan innbille seg at en mann er en kvinne, eller at en mann er en hund, men kom med alternative straffer, fy skam..
    så kan man spørre seg hvem som er mest desillusjonert her..
    Du har ikke krav på å bli tatt seriøst når du plumper ut, sitat; « 100 omganger med trykkluft hammer som var koblet til en dildo.» Såpass trodde jeg du kjente folk her inne.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    13.752
    Antall liker
    16.333
    Fornektelse på høyeste nivå.
    Dersom du leste at jeg avfeier grooming og voldtekter i det innlegget, er det jo ganske interessant, og mitt forslag er dermed dette:

    Det jeg avfeide (om noe) var måten å ekstrapolere én enkelthendelse til å gjelde alt og alle. For å lære noe her i verden, må man kjenne fakta, ikke stole på ryktespredning og gruppetenking.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    2.354
    Antall liker
    726
    Jøss, er du utestengt fra trump tråden? Det er høyt under taket på HFS så det er jaggu meg godt gjort. Og så du som har en sunn kobling til virkeligheten og allslags...
    Jeg har tatt skjermbilde av mine siste innlegg før jeg ble kastet ut av tråden. Da kan dere vurdere takhøyden selv! Jeg mener det ikke foreligger noe grunn til å kaste meg ut av den tråden annet enn sensur og begrensing av ytringsfriheten. Jeg har heller ikke fått svar på hvor lenge en slik utestengelse varer.

    Skjermbilde 2026-06-25 134021.png Skjermbilde 2026-06-25 134200.png
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    7.979
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Du har ikke krav på å bli tatt seriøst når du plumper ut, sitat; « 100 omganger med trykkluft hammer som var koblet til en dildo.» Såpass trodde jeg du kjente folk her inne.
    det er jo akkurat det jeg blir når man mener det er å drite seg ut..
    hadde man ikke blitt tatt seriøst så burde reaksjoner vært noe sånn som: haha, kanskje litt brutalt, la oss si 50 ganger. Eller foreslå andre straffer som å sy om innvendig slik at han for alltid vil måtte drite ut av penis og pisse ut av rumpa
    noen års fengsel i norge er da ikke noe straff, det er luksus, betalt opphold, gratis mat og gratis utdanning og trening. Hva for noe straff er det, da er det mere straff å være lavlønnet slik at man ikke en gang får hjula å gå rundt. Kunne i det minste vært krav om straffearbeid slik som 18timers dager i en gruve
    staffenivået i norge er en vits
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    13.752
    Antall liker
    16.333
    hvem har driti seg ut? Det må da være lov å ha sine meninger om straffenivå og type uten at man skal bli latterliggjort. Trodde man skulle være inkluderende og ikke dømmende her.
    Veldig merkelig, man kan innbille seg at en mann er en kvinne, eller at en mann er en hund, men kom med alternative straffer, fy skam..
    så kan man spørre seg hvem som er mest desillusjonert her..
    Du kan så absolutt påberope deg retten til å ha den ene meningen sprøere enn den andre, men retten til å ikke bli latterliggjort for det åpenbart latterlige, den har du altså ikke.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.823
    Antall liker
    17.323
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har tatt skjermbilde av mine siste innlegg før jeg ble kastet ut av tråden. Da kan dere vurdere takhøyden selv! Jeg mener det ikke foreligger noe grunn til å kaste meg ut av den tråden annet enn sensur og begrensing av ytringsfriheten. Jeg har heller ikke fått svar på hvor lenge en slik utestengelse varer.

    Vis vedlegget 1207413 Vis vedlegget 1207415
    Jeg har ingen mening om din utestengelse fra trump tråden men tenker at moderatorene sikkert har sine grunner.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    16.455
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Du har ikke krav på å bli tatt seriøst når du plumper ut, sitat; « 100 omganger med trykkluft hammer som var koblet til en dildo.» Såpass trodde jeg du kjente folk her inne.
    Jeg opplever det slik at vedkommende ser det litt an hva folk skriver for så og hoppe uti det med noe som er stikk motsatt, alt for å få oppmerksomhet, kommer ikke denne så drar han til litt ekstra for å få folk utpå, alltid noen som biter på, også jeg selv om det stort sett er bare vas som gjerne taler det han har skrevet tidligere midt imot. Det er kanskje det som er trolling, hva vet vel jeg.
    Tänker denna kan återanvändas.
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.271
    Antall liker
    16.038
    Sted
    Oslo
    Du har ikke krav på å bli tatt seriøst når du plumper ut, sitat; « 100 omganger med trykkluft hammer som var koblet til en dildo.» Såpass trodde jeg du kjente folk her inne.
    Du veit, noen av de som argumenterer hardest mot islamsk lovgivning vil gjerne innføre lignende straffer her til lands.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    7.979
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Du kan så absolutt påberope deg retten til å ha den ene meningen sprøere enn den andre, men retten til å ikke bli latterliggjort for det åpenbart latterlige, den har du altså ikke.
    Så bra, da påberoper jeg meg retten til a latterliggjøre det jeg mener er latterlig også
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn