Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    13.926
    Antall liker
    37.651
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjør på null posisjon her men har prøvd og justere og det er hørbart. Hade det bare blitt spillt en type musikk la si -70t rock🙄 hade nok det blitt justert/tweaket
     

    madman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.204
    Antall liker
    705
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Mine 4367 har c-c 264cm og 310 til ørene. Vinklet rett mot meg. Har spillt veldig bra her i 4-5 år nå med div. forsterkere.
    Idag spilles det på 2x Eversolo F10 koplet som Mono. Jeg digger !
    -m
    P1010952.JPG
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.800
    Antall liker
    4.268
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg måtte rygge i oppoverbakke med motorsykkel i går fordi taxien foran meg kjørte forbi sperrelinjen og så kom bussen rundt hjørnet:oops:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    13.304
    Antall liker
    22.361
    Sted
    Langesund
    Det er så mye horrible kjøring rundt om at en kan lure på hva som skjer. Mange må jo tro det er stoppeplikt før rundkjøringer. Ikke få ganger det må brukes bremser litt aktivt da bilen foran stopper for å vente på biler som er over 30 meter før de entrer rundkjøringen til venstre. Flyt i rundkjøringer er oppskrytt
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er så mye horrible kjøring rundt om at en kan lure på hva som skjer. Mange må jo tro det er stoppeplikt før rundkjøringer. Ikke få ganger det må brukes bremser litt aktivt da bilen foran stopper for å vente på biler som er over 30 meter før de entrer rundkjøringen til venstre. Flyt i rundkjøringer er oppskrytt
    For sånne som oss fra bøgda så kan disse rundkjøringene virke nesten uoverkommelige når man en sjelden gang er på bytur, men det finnes et fremtidig håp i hengende snøre… 😅



    IMG_0271.png
    IMG_0272.png
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har ikke sett så mye foppall til nå i VM, men i kveld blir de to kamper. Valget akkurat nå stod mellom Frankrike-Senegal eller episode 5 av 7 av en dritkjedelig serie sammen med fruen. "Jeg drar ned i kjelleren" ropte jeg uten å få noe svar… (y) 😅

    IMG_0276.jpeg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ny kamp i kveld og den er ganske bra og spennende til nå. England er klart best for øyeblikket, men de leder bare med ett mål så ingen ting er avgjort. Ut ifra programmet så er der et par kamper som kan være aktuelle på lørdag kveld, men der er ikke så mange aktuelle kamper de nærmeste dagene. Det blir ikke mange kampene jeg gidder å se om nettene. Jeg satt oppe i natt, men man kjenner det greit hvis man ikke får lagt seg før kl. 02.30 og skal på jobb om morgenen :giggle:

    IMG_0294.jpeg
    IMG_0292.jpeg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så var plutselig Klipschorn 80th Anniversary ute på markedet. Jeg vet ikke om jeg likte utseendet sånn helt umiddelbart, men det kan jo hende at det vokser på meg… :unsure: 🔊 :giggle:

     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg satt oppe for å se på den kampen og konklusjonen min er at Norge har svært lite å bidra med i VM. Vi fikk se en oppvisning i god, intens fotball. For en forandring Tuchel har fått til.
    Ja jeg syns England var veldig gode på det meste selv om de slapp inn to mål. Kroatia har jo et ganske bra lag (y)

    Norge imponerte ikke meg heller selv om de vant 4-1, men det høres jo ut som at de er på vei mot noe stort enkelte steder. De fikk en gavepakke på 2-1 målet og så var de griseheldige som ikke slapp inn både ett og to mål til før pause. Nå kan de jo løfte seg, men de spilte mot et av de svakere lagene som er med i VM og resultatet gjenspeiler ikke kampen etter min mening. Hvis motstanderen nøytraliserer Brauten så kommer Norge til å slite skikkelig. Jeg syns også at Frankrike virket veldig gode og Senegal blir heller ingen kasteball.
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    For ikke så lenge siden så mottok jeg denne platen kjøpt på ebay fra en Tysk forhandler. Den var gradert til EX og som vanlig så stod den ikke i stil til graderingen etter mine forventninger. Der var bla. et par godt synlige riper på side 1 som skuffet mest. Vel etter å ha lest annonsen på nytt så var det faktisk opplyst om at der var "Scratches« på side 1, men dette hadde ikke jeg fått med meg og jeg mener fremdeles at man ikke kan gradere en LP som EX med godt synlige riper. Uansett så dukket samme plate opp hos samme forhandler og denne gang gradert til NM. Denne er i bedre stand enn den første og noe annet skulle jo bare mangle, men NM er det så absolutt ikke (fremdeles) etter min mening. Nå er jeg uansett ikke ute etter NM plater til en samling, men vil bare ha flotte plater som kan spilles uten nevneverdig peiskos. Nå ble akkurat platen sendt til vask nr. 2 pga. litt for mye peiskos midt på side nr. 1. Den første platen har for øvrig blitt betraktelig bedre enn opprinnelig etter 3-4 runder i vaskeren, så det er fremdeles håp om det samme her. Hvis jeg må kjøpe denne platen for 3. gang så ligger det ev. en "Sealed" på ebay, men den havner vel på ca. 2K hvis jeg husker riktig…:unsure: 😅


    IMG_0315.jpeg
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    1.086
    Antall liker
    2.919
    Sted
    Gilja
    For ikke så lenge siden så mottok jeg denne platen kjøpt på ebay fra en Tysk forhandler. Den var gradert til EX og som vanlig så stod den ikke i stil til graderingen etter mine forventninger. Der var bla. et par godt synlige riper på side 1 som skuffet mest. Vel etter å ha lest annonsen på nytt så var det faktisk opplyst om at der var "Scratches« på side 1, men dette hadde ikke jeg fått med meg og jeg mener fremdeles at man ikke kan gradere en LP som EX med godt synlige riper. Uansett så dukket samme plate opp hos samme forhandler og denne gang gradert til NM. Denne er i bedre stand enn den første og noe annet skulle jo bare mangle, men NM er det så absolutt ikke (fremdeles) etter min mening. Nå er jeg uansett ikke ute etter NM plater til en samling, men vil bare ha flotte plater som kan spilles uten nevneverdig peiskos. Nå ble akkurat platen sendt til vask nr. 2 pga. litt for mye peiskos midt på side nr. 1. Den første platen har for øvrig blitt betraktelig bedre enn opprinnelig etter 3-4 runder i vaskeren, så det er fremdeles håp om det samme her. Hvis jeg må kjøpe denne platen for 3. gang så ligger det ev. en "Sealed" på ebay, men den havner vel på ca. 2K hvis jeg husker riktig…:unsure: 😅


    Vis vedlegget 1206168
    På min hifi rose rs 130 er den heelt støyfri å nydelig....Er fortsatt d på cd utgaven også...🤪
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var morsomt en stund, men når basstrommen til Phil Rudd hamret i stolryggen og jeg "plutselig" kom på at det bare var torsdag så var det ikke fullt så moro lenger. Vel det er snart fredag som forhåpentligvis byr på mer moro. Nå er det mat og kjedelig foppall (y) 😊

    IMG_0325.png
    IMG_0326.jpeg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Endelig så var fræddan her og det er som vanlig en god følelse. KoKo er luftet, fruen er på tur med "sin" hund og kjelleren er inntatt. Plasseringen på JBL’ene er akkurat som når jeg avsluttet sist helg og det betyr 40cm fra ytterste hjørne til bakvegg og 10cm fra innerste hjørne til bakvegg. Kun målene på ytterhjørnene hadde noen små avvik fra tegningene og det vil jeg si må være meget bra siden jeg tross alt hadde drukket noen Tuborg mens jeg holdt på med dette sist helg. Nå er plasseringene kontrollmålt og nye meget nøye utarbeidede arbeidstegninger er laget. En riktig god helg til de som måtte kikke innom…🍻 🔊 🥳

    KoKo virker for øvrig ikke til å være helt seg selv om dagen. I går så hoppet og bjeffet hun ikke en eneste gang og i dag bare en gang. Jeg beklager hvis noen blir skuffet, men jeg har ingen ferske hoppe-bilder av KoKo og måtte dessverre ta et gammelt ett…🙈 😬

    IMG_0329.jpeg
    IMG_0331.jpeg
    IMG_0431.jpeg
    IMG_0328.jpeg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Lydbildet til JBL’ene krysser for øvrig nå hårfint foran nesetippen og for meg så virker det å fungere fint foreløpig. Jeg styrte litt med vinkling sist helg og tror ikke jeg gidder å styre noe særlig med det i kveld :giggle:
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen har dratt på nattevakt, men før det så kjedet hun seg så da "måtte" jeg bli med på en kjøretur. Kjøreturen endte tilfeldigvis med et besøk (og noen øl) hos svigers, men nå er alt tilbake til normalen! Jeg spiller som vanlig stort sett 70/80/90-talls musikk med "dårlig" lyd og blir foreløpig ikke belønnet for det av JBL’ene, men @HasseBasse er nok snart her for å minne om at jeg er for utålmodig… 😬 🍻 😅

    IMG_0338.png
    IMG_0341.png
    IMG_0340.jpeg
     

    Thomasd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    2.165
    Antall liker
    4.520
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Jepp, tolmodighet. Kom ned på hytta i dag. Har kjørt +1 på diskanten siden mine nye på hytta. I dag måtte jeg sette de i nøytral og det begynner å bli noen timer med innspilling nå. Tålamod :)
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er "kjent" for å være veldig tålmodig i mine kjente omgivelser, men jeg kan være veldig utålmodig i feks. lydmessige omgivelser. Uansett så har jeg savnet mine Klipschorn både lydmessig og visuelt såpass mye inne på stereorommet at jeg like godt har flyttet meg inn på kinorommet. Det kan godt være litt placebo ute og går (jeg har hilst på Mr. Placebo før), men fy f… hvor godt jeg liker Khorna… 🍻 🤘 :giggle:

    IMG_0356.jpeg
    IMG_0355.jpeg
    IMG_0350.jpeg
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    1.086
    Antall liker
    2.919
    Sted
    Gilja
    Jeg er "kjent" for å være veldig tålmodig i mine kjente omgivelser, men jeg kan være veldig utålmodig i feks. lydmessige omgivelser. Uansett så har jeg savnet mine Klipschorn både lydmessig og visuelt såpass mye inne på stereorommet at jeg like godt har flyttet meg inn på kinorommet. Det kan godt være litt placebo ute og går (jeg har hilst på Mr. Placebo før), men fy f… hvor godt jeg liker Khorna… 🍻 🤘 :giggle:

    Vis vedlegget 1206513 Vis vedlegget 1206514 Vis vedlegget 1206515
    Du har ett hardt liv som må velge mellom 2 rom som andre kan drømme om.....stakkar deg!🤪🤪🤪😁😁🍻🍻
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I dag var alt tilbake til normalen vedr. KoKo så her presenteres ferske bilder av en hoppende KoKo-hund (y) 🤪

    Så starter jeg opp med i LP i dag også. Her er en Kiss US 1. pressing fra 1976 som er tilnærmet strøken og tilnærmet støyfri. Dette er uten tvil NM, men det er dessverre veldig stor forskjell på denne og den "NM" Quireboys platen jeg mottok her om dagen (n) 😟

    Nå koser jeg meg uansett med denne Kiss platen og blir samtidig påminnet om at det finnes tilnærmet strøkne gamle LP’er. En fortsatt god helg til de som kikker innom 🍻🍻🍻 :giggle:

    IMG_0362.jpeg
    IMG_0363.jpeg
    IMG_0317.jpeg
    IMG_0366.jpeg
    IMG_0365.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.500
    Antall liker
    92.309
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Jeg var ingen Kiss fan, men har gode minner om klineren Beth fra jeg forvillet meg til et år med skolegang i Horten i 1980. Tror jaggu det er på tide at Kiss debuterer på Foldnes 😊
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var ingen Kiss fan, men har gode minner om klineren Beth fra jeg forvillet meg til et år med skolegang i Horten i 1980. Tror jaggu det er på tide at Kiss debuterer på Foldnes 😊
    Det må være en slags telepatisk connection her! Nå spilles Destroyer og Beth dukker opp etterhvert på side 2, men det blir nok ingen klinedans her :eek: 😂

    Destroyer er for øvrig også gitt ut i 1976, men kom ut før forrige plate. Dette var siste platen der de brukte blå "Bogart" label . Denne er også en US 1. pressing som er tilnærmet strøken og tilnærmet støyfri (y)(y)(y) :giggle:

    IMG_0368.jpeg
    IMG_0369.jpeg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå kjører jeg Kiss sine første og beste år "ukronologisk" på LP. Hvis jeg tøyer meg litt så kan jeg si at Kiss var bra på 70-tallet, men hvis jeg skal være litt mer kritisk så var det årene 1974, 75 og 76 som var deres beste. Nå har jeg spilt begge platene deres fra 1976 og nå står 1975 på menyen. De var ikke så veldig populære og slet med lave salgstall, men en Live plate basert på deres tre første plater snudde visstnok om på alt. Live platen har jeg hoppet over, men jeg har den i 3 eks. inkl. en som er signert. Nå spilles deres tredje plate som kom i 1975. Den er ikke like strøken som de to andre og har litt mer bakgrunnsstøy, men det er en veldig fin plate med tanke på at det er en 1. pressing fra 1975 (y) 🔊 :giggle:

    IMG_0370.jpeg
    IMG_0371.jpeg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fasinerende dette. Tidligere virket det som du knapt spilte plater, men da du begynte å selge platene dine, virker det som du knapt gjør annet enn å spille plater 😊
    Ja jeg "våknet" litt til da! Bedre sent enn aldri…😬 😅

    Så streamer jeg fremdeles ganske mye mer, men legger nok ut flere "skrytebilder" når jeg spiller LP…🙈 🍻 😂
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så har jeg kommet til 1974 og deres to første album. Hotter Than Hell var deres andre album, men også det helt klart dårligste. Personlig så syns jeg at platen er helt elendig og jeg tenkte bare å forbigå den i stillhet, men spilte 2-3 sanger og fikk bekreftet det jeg trengte. Lyden er også helt elendig på denne platen, flat og tynn 👎 😬

    Da hoppet jeg like godt videre til deres første plate som vel ble utgitt helt i begynnelsen av 1974 selv om jeg mener å ha lest at den var klar i slutten av 1973. Denne platen er veldig bra og mange av disse sangene var med på konsertene deres helt til the bitter end. Platen solgte uansett dårlig i starten og for å "sprite opp" salget så skulle sangen Kissin Time være med på 2. pressingen. Sangen var ikke med på coveret, men stod på label. Problemet var bare at sangen ikke var med på LP’en heller og dermed måtte de kjøre nye pressinger. De hadde tydeligvis trykket opp nok av cover på 1. pressingen og satte bare på en "Sticker" om at NÅ var Kissin Time med. Jeg har alle tre versjonene og selv om ingen av dem er i NM tilstand så er de i meget god stand med tanke på alder og antall som ble presset. Jeg har vel fortalt denne historien før, men jeg syns nå at den er litt artig. Da var jeg ferdig med skribleriene om mine barndomshelter for denne gang (y) 😅

    IMG_0372.jpeg
    IMG_0373.jpeg
    IMG_0374.jpeg
     

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.003
    Antall liker
    41.072
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble visst litt mer Kiss, men etterpå er det slutt! Jeg fant denne samleplaten som er en US 1. pressing fra 1988. Denne ble bla. spilt mye i bilene til og fra fest i hine hårde dager og nå var det plutselig tid for et gjensyn. For det første så kunne jeg fint vært uten flere sanger her, men nå som jeg akkurat har spilt 1. pressinger fra 1974/75/76 så hørte jeg fra første tone hvor dårlig denne innspillingen er kontra de andre. Hvis jeg hadde spilt denne først så tipper jeg at den hadde hørtes helt ok ut, men lyden er rett og slett "ullen og innesluttet" i mangel av bedre ord. NÅ er det i alle fall fall slutt på Kiss for i kveld… 🙈 🍻 🍻 😂

    IMG_0376.jpeg
    IMG_0377.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn