tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Madammens 70-års dag i Marwede. Som kontrastprogram til alle nymotens selskap som alle er uten barn, trommet Madammen sammen så mange barn som overhodet mulig:

    IMG_3161.jpeg


    Vi endte opp med 9.
    Turen gikk fra Marwede en halv mil gjennom skauen til Räderloh. For de som ikke kunne, eller ville gå, fantes det alternativ transport. Traktor og henger:


    IMG_3162.jpeg


    Turen:

    IMG_3166.jpeg
    IMG_3165.jpeg
    IMG_3167.jpeg
    IMG_3168.jpeg


    Midtveis var det forfriskninger og en snaps.

    IMG_3173.jpeg
    IMG_3175.jpeg
    IMG_3177.jpeg
    IMG_3180.jpeg
    IMG_3178.jpeg


    I Räderloh var det bespisning. Til barna kom det hunder.

    IMG_3186.jpeg
    IMG_3187.jpeg
    beaf3544-7105-4810-8b9e-fb34c72dfc86.jpeg


    Etterpå var det kaffe , kaker, øl og utvalgte sterkere saker i hagen til Klaus og Anne i Marwede. Dagen endte med grillede villsvinpølser og øl. Sliten nå. God natt.
    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En litt annerledes konsertopplevelse:

    IMG_3227.jpeg


    Nesttunelven renner faktisk under Kulturhuset, som ligger i den nedlagte ullspinneriet på Nesttun:

    IMG_3223.jpeg


    IMG_3226.jpeg
    IMG_3224.jpeg


    IMG_3228.png

    De var utrolig dyktige! Repertoaret var nok ikke helt kjent for en gamlis som meg, men jeg fikk vibber til både Beach Boys og Manhattan Transfer. Og alt a capella.
    Mvh
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    215
    Antall liker
    357
    Sted
    Vestland
    Torget vurderinger
    7
    Nesttun = Silke "landsbyen" . Takk for besøket 🫠
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En litt vedmodig tur:

    IMG_3229.jpeg
    IMG_3232.jpeg

    Sykebesøk til Morland for å se til en alderstegen geit med beinproblemer. Ellers ruslet den eldste sauen jeg noensinne har sett rundt på beitet. Den var sier og skriver 15 år gammel! :oops:

    Jeg skriver vedmodig, for det er svært sannsynlig at dette er mitt siste stordyrbesøk. Jeg er i ferd med å legge inn årene.:(

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.517
    Antall liker
    92.359
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Synd, men Pelsdotten krysser potene for mulige smådyr-besøk 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Må bare legge ut denne, folkrock-pioner Richard Thompson kan spille helt andre ting også:


    Richard Thompson i gitargud-modus samen med en sinnssykt bra trommis. Bassisten er heller ikke tapt bak en vogn.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    For dem som ikke er helt støe i nordnorsk geografi, er bildet i forrige innlegg de Syv Søstre, tatt ca. herfra:

    IMG_3311.jpeg
    IMG_3312.jpeg
    IMG_3313.jpeg


    Og for dem som ikke er helt støe i nordnorsk historie, er dette Alstahaug kirke og prestegården til Petter Dass.
    Vi har hatt tre flotte dager på Helgeland etter invitasjon fra kulling og kollega Halvor, som er bosatt i Mosjøen. En dag tok han oss ut i Helgelands øyrike. Det var mye å rekke over:

    IMG_3320.jpeg
    IMG_3319.jpeg
    IMG_3321.jpeg


    En helt avsindig blomsterhandel langt faenivold ute i gokken på Hærøy, det nederste bildet er kundetoalettet der.

    IMG_3323.jpeg


    Lunsj på «Tre Kalver» gardsrestaurant enda lengre ute i gokken,

    IMG_3329.jpeg
    IMG_3326.jpeg
    IMG_3328.jpeg


    Dønnafallosen, noen svære greier,

    IMG_3333.jpeg
    IMG_3331.jpeg


    Dønnes kirke og storgård, og Dønnestoppen, med en helt grei utsikt:

    IMG_3339.jpeg
    IMG_3336.jpeg
    IMG_3338.jpeg


    Det nederste bildet viser Lovund ute i havet, og et stykke bak til venstre for Lovund ses Træna med Trænastaven. Fy søren for et panorama!

    IMG_3297.jpeg


    Vi bodde på «Stallen» midt i Mosjøen. Med ikke mindre enn fem veterinærer i følget var det en selvfølge. Et besøk på Vefsn Landbruksskole var også en selvfølge:

    IMG_3263.jpeg
    IMG_3268.jpeg
    IMG_3265.jpeg


    I fjøset hang en lampe laget av en gammel melkemaskin.

    Et av Nordnorges eldste hotell ligger i Mosjøen:

    IMG_3280.jpeg
    IMG_3274.jpeg
    IMG_3281.jpeg


    Hotellet har et eget museum

    IMG_3287.jpeg
    IMG_3284.jpeg


    På veggen i et møterom henger en hel rekke bilder av Anders Zorn:

    IMG_3282.jpeg


    For å sitere Tryslingen Halvor: «Når jeg forteller at jeg bur i Mosjøen, sier alle at der har jeg kjørt forbi mange ganger. Men det er itte nødvendig å bære kjøre forbi, det går an å stoppe der også!»

    IMG_3294.jpeg
    IMG_3293.jpeg
    IMG_3292.jpeg
    IMG_3295.jpeg
    IMG_3276.jpeg

    IMG_3279.jpeg


    Kanskje en ide å stoppe der for noen andre også? Takk for følget!

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    10.014
    Antall liker
    41.118
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Flotte bilder ja! Jeg har for øvrig stoppet i Mosjøen, men har ikke overnattet der. Koselig sted (y)
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    831
    Antall liker
    2.795
    Torget vurderinger
    1
    Hadde et 5 dagers opphold ifb med jobb i Mosjøen for et par år siden. Det var vinter så trivselen på bildene var litt mer fjern.

    takk for at du deler.

    Atle
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

    Jeg velger å ta dette litt i fugleperspektiv, og mener at det skal godt gjøres å sveipe innom nesten hvilket som helst sted i Norge og ikke finne noe som er severdig/interessant/uvanlig. I så måte var det som forventet, det var masse fint å se i Mosjøen også. (y)

    Mvh :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    14.242
    Antall liker
    20.418
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nei- hvor skulle jeg ha lett etter dem?
    Mvh
    De er på noen vegger et sted inni «sentrum» der.
    Hjørnet av Sjøgata og Peter Bechs gate.


    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    De er på noen vegger et sted inni «sentrum» der.
    Hjørnet av Sjøgata og Peter Bechs gate.


    mvh
    Takker!
    Må innrømme at akkurat det der har gått meg hus forbi.
    På den positive siden: Vi oppførte oss så bra at vi har en tjangs på en ny tur til Mosjøen. Får ta det da. :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt lokalnytt:

    Var innom Joker Brattholmen i dag. Betryggende at hundepatruljen passer på nærdistriktet! Vis vedlegget 1206581

    Sommerhilsen

    Atle
    Og sommerhilsen tilbake! Har vært på vift enda en gang, nå til Sørlandet. Familiesammenkomst i Flørenes:

    IMG_3373.jpeg
    IMG_3382.jpeg
    IMG_3392.jpeg
    IMG_3393.jpeg

    Og båttur til Gamle Hellesund.

    Nå er jeg rimelig lei av å være på rek, og har tenkt å klore meg fast på heimplassen resten av sommeren!

    Her er nok å gjøre. Var oppe hos Torleif Toft og hentet siste lasset med hunved i dag.

    IMG_3422.jpeg
    IMG_3421.jpeg


    Det er aldri for tidlig å tenke på fyringssesongen 2027-28.

    IMG_3424.jpeg


    Man ser straks at det gjenstår litt arbeid. Tre hengerlass med hunved, et epletre, lit furugreiner. Alt sammen brenner. Må bare sages, kløyves og tørkes først……

    Mvh :rolleyes:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    21.716
    Antall liker
    34.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Og ingen kan vel påstå at tkr Towers ikke er landlig:

    e75c1d17-9a13-48a9-bce4-9bd1e68f04e8.jpeg


    Geitene til Britten har funnet veien gjennom gjerdet, og skal til å begynne på rhododendronen vår. Greit nok, vi har masse av sorten. Men geiter tåler ikke å ete det, de kan faktisk dø av det.

    ffa5dcd0-7e78-4c28-b7ce-b9aa7ef201ab.jpeg


    Madammen gjør så godt hun kan, men for geiter gjelder speak softly, but carry a big stick.

    Vi fikk dem ut til slutt. (y)

    Mvh


     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn