Huffda.Beklager, ser jeg mikset med «ptb».
At Tesla har en rekke problemer, svakheter osv legitimeres ikke ved at andre produsenter har sine utfordringer.
|
Huffda.Beklager, ser jeg mikset med «ptb».
Du skrev «Nok en blunder av Tesla mht konstruksjon». Når en produsent har levert i henhold til kravspesifikasjonen, om produsenten heter Volvo, Audi eller Tesla, har produsenten utført jobben korrekt. At du fremdeles ikke tar dette til deg, understreker bare at du forblir et troll i denne tråden. Debunked. Punktum.Huffda.
At Tesla har en rekke problemer, svakheter osv legitimeres ikke ved at andre produsenter har sine utfordringer.
man kan si at dette er en del av en større sak vedrørende kunnskapsnivået til mange av de som for det første kjøper slike biler og som da for det andre forventer at det sjølsagt må være en app som fester sikkerhetsbeltet, og alt annet rart, for de..
Her er nøytral artikkel fra 2011 hvor problemet belyses. Dette var før Tesla i hele tatt ble produsert. Som du ser har dette vært et problem i lang tid. Tesla følger regelverket som alle andre og det er intet bevis for at Tesla er bedre eller dårligere enn andre. Blunderet her er sendrektigheten til det regulative organ.
![]()
Baksetene er potensielle dødsfeller
- Vi har flere eksempler på bilulykker der tung bagasje har ført til skader og dødelig utfall for passasjerene i baksetet, sier en forsker i stiftelsen Norsk Luftambulanse.www.nrk.no
I den spesifikke ulykken du nevner så var dette tilfellet, men i dine øyne er vel det Teslas blunder det også:
Alle personene i bilen, som var en Tesla Model S, hadde på seg setebelte. Men de i baksetet hadde plassert det feil på kroppen, ifølge SHK.
![]()
Baksete kollapset – kritiserer regler
Regelverket for baksetesikkerhet er ikke godt nok, konkluderer Havarikommisjonen i vurderingen av en frontkollisjon i Flå i mai i fjor.www.motor.no
Fanboys av Tesla har det ikke lett om dagen - så ikke mobb...Huffda.
At Tesla har en rekke problemer, svakheter osv legitimeres ikke ved at andre produsenter har sine utfordringer.
Passman kan si at dette er en del av en større sak vedrørende kunnskapsnivået til mange av de som for det første kjøper slike biler og som da for det andre forventer at det sjølsagt må være en app som fester sikkerhetsbeltet, og alt annet rart, for de
Igjen, det begynner med kjøperen….
Er på tredje DU selv, den går som en av klokke da de visst har forbedret lekkasjeventilen. Byttet sist for ca 5 år siden synes jeg å huske. Jeg hadde dog ikke lekkasje på noen av dem, men Tesla grinding noise, som det heter på pent. Grunnet latterlig dårlig rekkevidde har vi kjørt rundt 5k i året de siste 8 årene.Jepp, vi har skifta 3 ganger. Kjørt 80k ca.
Svoger har skifta 2 ganger.
Serviceprisene er absurde, bare det er grunn nok alene til å styre unna IQ5.Vi kjøpte en pent demobrukt sak, ca 6 måneder gammel, da er prisen mer spiselig selv om det er sykt mye penger for en bil i mine øyne. Tenk hva jeg kunne fått av hifistæsj for den prisen! 2x2m høyttalerkabler for eksempel.
Ligger forøvrig en brukt 25-modell til rett under 480 på finn.
Det var disse hersens naboene da. Vår nabo har hatt null problemer siden lanseringen og skryter bilen opp i skyene, blant annet derfor vi gikk for denne.
Det kommer sannsynligvis til å svi, ja. Heldigvis slipper vi bytte av kjølevæske ti batteriet på 2025-modellen. Det koster visstnok heroin.Serviceprisene er absurde, bare det er grunn nok alene til å styre unna IQ5.
Hvordan ligge Tesla an når det gjelder pris på forsikring?Min far kjøper MB EQB nå. Der krever MB årlig service på 5000,- bare for å opprettholde garantien. I tillegg er forsikringen helt off the chart.
Er du sikker på at vi slipper væskebytte på -25utgaven?Det kommer sannsynligvis til å svi, ja. Heldigvis slipper vi bytte av kjølevæske ti batteriet på 2025-modellen. Det koster visstnok heroin.
Trodde jeg hadde lest det, men finner ikke kilden nå. Eneste jeg finner er mange kilder som sier det motsatte, inkludert BNH. Mulig jeg må tørke litt egg av fjeset og spare opp til svindyre servicer.Er du sikker på at vi slipper væskebytte på -25utgaven?
Om en skipper pollenfilter og bremseservice på verksted, og gjør det selv (enkel jobb) så blir det ikke så ille ettersom service/titte på bilen skjer hvert 2. år/30k.
Så du mener at ganske mange Tesla eiere er dumme og skipper vedlikehold og heller kjører til bilen ramler sammen?Ha ha ha....
Jeg tror svaret er ja. Er fortsatt med i Facebook grupper for Tesla selv om jeg solgte min for mange år siden. Ganske interessant å se folk som ikke har noen forståelse for at deler i hjulopphenget f. eks slites og at en kan forvente vedlikehold etter at bilen har gått 100k.Så du mener at ganske mange Tesla eiere er dumme og skipper vedlikehold og heller kjører til bilen ramler sammen?
Jepp korrekt.Jeg tror svaret er ja. Er fortsatt med i Facebook grupper for Tesla selv om jeg solgte min for mange år siden. Ganske interessant å se folk som ikke har noen forståelse for at deler i hjulopphenget f. eks slites og at en kan forvente vedlikehold etter at bilen har gått 100k.
nja, tror vel ikke det er spesifikt for tesla.. jeg møter ganske mange som kjører, ja nettopp elbil, og har null forståelse for teknologi og bil genereltSå du mener at ganske mange Tesla eiere er dumme og skipper vedlikehold og heller kjører til bilen ramler sammen?
Gjelder ikke spesielt for Tesla det fenomenet der. Mange snakker fortsatt om den elendige kvaliteten på Mercedes fra deler av 90-tallet.Jepp korrekt.
Og førstegangskjøpere som fremdeles tror Tesla skiller særlig på panelgaps og lakkvalitet. Gamle saker som forfølger Tesla som ei mare.
Audi og Porsche ihvertfall. BMW har vel også prøvd seg på noe tilsvarende men fikk vel så mye pepper at de måtte trekke det.
![]()
Functions on demand
Med Functions on demand kan du bestille funksjoner til bilen for en begrenset periode eller permanent, alt via myAudi-appen. En kjøreopplevelse skreddersydd for deg.www.audi.no
At de faller mye i verdi er bare fordi de er så verdifulle til å begynne med. Dårlig er egentlig bra, vet du!
du skal være bra kreativ for å mene at det er positivt å betale for et produkt flere ganger.Dette er jo bare tull. Du må ikke abonnere på noen tjenester for å få varmeseter. Det at produsenten åpner for et slikt abonnement er bare positivt; dersom du bor i Saudi Arabia har det ingenting for seg å betale for varmeseter som permanent funksjon, men dersom du skal tilbringe en vinter i Finnmark med den samme bilen kan det være greit å få det aktivert for den aktuelle perioden.
Min Audi e-tron var godt utstyrt, inkludert varmeseter, og alt var permanent og ikke tilknyttet noe abonnement. Ikke var det dyrt heller. Betalte 690 000 for en ny 55 e-tron i 2023.
Skjønner at det faller deg tungt for hjertet at flere har et mer nyansert og reflektert syn enn deg, på det som i dine øyne er verdens beste bil- og bilprodusent.Når en produsent har levert i henhold til kravspesifikasjonen, om produsenten heter Volvo, Audi eller Tesla, har produsenten utført jobben korrekt.
Take a look in the mirror.At du fremdeles ikke tar dette til deg, understreker bare at du forblir et troll i denne tråden. Debunked. Punktum.
du skal være bra kreativ for å mene at det er positivt å betale for et produkt flere ganger.
Dersom funksjonen (feks varmeseter) bare er å aktivere / betale abonnement for så er jo funksjonen der i utgangspunktet og du har allerede betalt for det når du kjøpte bilen.
Er ikkje dette vanleg i mange former for industriproduksjon?Jeg kan være med på tanken når det gjelder software, men det meste på en bil inneholder også hardware og da må man betale for det to ganger.
Jo men da har man fortsatt betalt for det, en produsent må jo dekke sine kostnader, og hvis det bygges ledningsnett og varmelementer i alle biler så er det fortsatt betalt for.Er ikkje dette vanleg i mange former for industriproduksjon?
Nokre kundar er villig til å betala ekstra for ein feature (td. større motor eller setevarme), medan andre ikkje er det. Derimot er det ikkje sikkert det løner seg å ha to produksjonslinjer (varme og kalde sete, liten og stor motor), slik at den billigaste måten å kunne tilby bilar både med og utan setevarme er å (de)aktivera funksjonen alt etter kva kjøpar betalar for.
Eg hugsar "chiptuning" var ein business på fossilbilar for nokre år sidan (10 år sidan, kanskje?): Å auka effekten av motoren drøyt ved å omprogrammera motorstyringa. Litt som å overklokka prosessoren i ei datamaskin.
Eg er einig i at det er fjollete, men det er jo ein logikk, også.