Elon er stor og Ole Martin er hans ProfetVi har gått ifra lyse fiber til Telia 5g, funker greit, men det har vært oftere nedetid på nettet her enn lyse sitt fiber. Fem ganger på ca år. Er ikke mye, men føles mye.
Lyse har vært her tre ganger på døra for å få oss tilbake. Nå har de ikke monopol lenger.
Ole, genuint som, jobber du hos tesla?
Topp ti listen er ikke for rene elbiler, men en mix med fossilbiler. Hvordan tror du en slik liste ser ut i Tyskland? Du må også ha i bakhodet at man snakker prosenter, når Tesla faller med 50% ifm modellfornying så selger fremdeles Tesla en haug med biler.
Danskerne vil ha (billigste)Y men får ikke tak i den. Juni er leveringsdato Tesla opererer med.
Elon har tiltider fjollete innlegg, på lik linje med innlegget ditt, men ennsålenge så har bilprodusenten Tesla og satelittselskapet Starlink de beste og billigste produktene.Elon er stor og Ole Martin er hans Profet!
Husk hvor lenge folk husket de tyske bilprodusenter kartell- og svindelvirksomhet. Ennsålenge så har Tesla de beste og billigste produktene, og de har heller ikke brukt opp verktøyskuffen sin ift booste salget ytterligere. Jeg tar Pink Noisen her og i avisene med knusende ro (bemerk hvor stille media er med at Tesla ble mest solgte bil i april eller at aksjen er opp knappe 10% i april). Den største bekymringen burde være om Kina stenger markedet for Tesla, i slike land kan myndighetene stoppe salget ila 1 dag, og markedet i Kina er mye mye større enn Europa.![]()
Tesla avviser at de vil erstatte Musk
Tesla styreleder Robyn Denholm slår hardt tilbake mot påstander om at de vurderer ny toppsjef: – Fullstendig feil.e24.no
Nå er frøet sådd?
Har vanskelig for å se at tesla overlever, selv om musk skulle gå av. Kanskje i svært mindre omfang, hvor få kjøpere holder liv i selskapet, før det synker helt.
Har selv jobbet i en noe kontroversiell bransje, å stadig få høre at det er noe dritt vil tære på. Og man er jo enig. Aktivt sjekke stillingsannonser for å komme seg til helvete vekk.
Kan jo lure på hvor stor motivasjonen er hos de ansatte i fabrikker og r/d, administrasjon ( foruten de i Kina ). En kan jo også få sparken ut av det blå.
Fjollete??? Så det er det verste, du/han kan få det til??Elon har tiltider fjollete innlegg
Og i tillegg er det jo Tesla vi snakker om = tvilsom kvalitet! Og dette skjønner jo folk etterhvert....Danskene har skjønt at man man må se butikk og politikk i en sammenheng.
Styret i Tesla er nok fullt klar over at aksjekursen til selskapet først og fremst er en personkult rundt Elon Musk og at det er "hot" blant privatpersoner og ymse spekulanter. Det er, for å si det mildt, en krevende øvelse å regne hjem nåværende kurs på selskapet og nevnte Musk begynner etter hvert å få en ganske solid historikk med "overpromise and underdeliver", på ett eller annet tidspunkt går det - kanskje - opp for investorene også. Det er en av de dyreste aksjene i markedet, selv etter å ha fallt 50% fra toppen. Hvor lenge er det nå siden Musk sa at selvkjørende biler var rett rundt hjørnet? Som jeg tror jeg nevnte i Telsa-tråden en gang så må man være alvorlig hjerneskadet for å bestille en Teslamobil og beteale 50-60k ekstra for tillegget for "full self driving". Bilen er garantert vraket lenge før det eventuelt blir en realitet her i landet.![]()
Tesla avviser at de vil erstatte Musk
Tesla styreleder Robyn Denholm slår hardt tilbake mot påstander om at de vurderer ny toppsjef: – Fullstendig feil.e24.no
Nå er frøet sådd?
Har vanskelig for å se at tesla overlever, selv om musk skulle gå av. Kanskje i svært mindre omfang, hvor få kjøpere holder liv i selskapet, før det synker helt.
Har selv jobbet i en noe kontroversiell bransje, å stadig få høre at det er noe dritt vil tære på. Og man er jo enig. Aktivt sjekke stillingsannonser for å komme seg til helvete vekk.
Kan jo lure på hvor stor motivasjonen er hos de ansatte i fabrikker og r/d, administrasjon ( foruten de i Kina ). En kan jo også få sparken ut av det blå.
Dette henger jo ikke på greip. Hvem var nettopp på besøk hos Trump, og betrakter han som nærmeste allierte?Dem ser at Musk er nærmeste alliert med han som ønsker å frata kongeriket Danmark deler av landområdet og ved kjøpsadferd faktisk viser at dem ikke aksepterer det.
Vi nissene her på berget må først erfare på vår egen kropp at butikk og politikk ikke kan holdes adskilt når det gjelder Musk.
Hvilke stereotyper er feil?Stereotyper om Musk er medieskapte spør du meg. Han vil aldri ødelegge merkevarene sine med krumspring mot normalle forbrukere.
Til info har Asko, Posten mfl Starlink for nettopp redundans til fiber. Strøm er alt man trenger så er man igang. Kan powere hele antennen med et batteri om du vil.
12 år. Den opprinnelige autopiloten skulle være selvkjørende fra 2016.Hvor lenge er det nå siden Musk sa at selvkjørende biler var rett rundt hjørnet?
Avhengig av ønsket kapasitet fra 629,-/mnd. Kr. 0,- i installlasjonskost. Må man ha utvendig antenne koster den 999,- og den monterer man enkelt selv.Nei, men lommeboka til folk bestemmer. Av nøyaktig samme grunn oppegående europeere i lederstillinger har valgt å avindustrialisere Europa. Full brukbart bredbånd hvor som helst til 399,-? Pausefunksjon for abonnementet på hytta? Hva er billigste bredbånd om man i hele tatt kan få det på hytta? Dobbelte pluss 20 laken i installasjonskostnad?
På hytta hos meg: Fiber til 270 SEK/mnd. Jeg ser 350 mb/s fra en iPad på wifi nå, samme som hjemme. Var installert da jeg kjøpte huset, så installasjonskostnaden vet jeg ikke.Nei, men lommeboka til folk bestemmer. Av nøyaktig samme grunn oppegående europeere i lederstillinger har valgt å avindustrialisere Europa. Full brukbart bredbånd hvor som helst til 399,-? Pausefunksjon for abonnementet på hytta? Hva er billigste bredbånd om man i hele tatt kan få det på hytta? Dobbelte pluss 20 laken i installasjonskostnad?
Samtidig har salget av elektriske biler i Sverige totalt økt med 25 % siden i fjor...Heller ikke svenskene vil ha den. Men det er viktig å huske på at hvis man ikke vil det skal være slik så stemmer det ikke i Sverige heller.
La oss se:12 år. Den opprinnelige autopiloten skulle være selvkjørende fra 2016.
På hvilken måte skulle det eventuelt være et konkurransefortrinn for Tesla?Fin den pressemeldingen fra Volvo datert januar 2022 med følgende fotnote:
Note to editors:
*Pending necessary approvals.
Poenget med referansen til pending approval refererte til teknologi versus mangel på regulativ godkjenningsorganPå hvilken måte skulle det eventuelt være et konkurransefortrinn for Tesla?
Tesla har kastet bort fem års teknologiforsprang på dill og innfall fra muskebassen. Nå er de i beste fall på nivå med konkurrentene, mest sannsynlig litt på etterskudd. Deal with it.
Jeg jobber med autonome fartøy…det er ikke teknologien det står på.Trenger kanskje ikke ta det for gitt at manglende godkjenning henger på manglende godkjenningsorgan.
Det blir så "søkt", det meste du skriver nå, at det tangerer til latterligt.Jeg jobber med autonome fartøy…det er ikke teknologien det står på.
Hvem snur seg i setet fremdeles når man skal rygge? Det er som Munro sier, det sitter 50 personer +60 år i godkjenningorganet som sier bilen skal ha speil. Når man prøver å diskutere med slike organer så ender man opp som her med problemisering av høyst fiktive situasjoner som nødåpning av bakdør når bilen brenner, er oppned, bekmørkt, bakpasssjeren er 4 år og ingen andre mennesker er tilstede.
Nei jeg sitter på leverandørsiden, og må forholde meg til godkjenningsorganet som er et «moving target» da de ikke aner hva de skal kunne godkjenne eller ei.Vill gjetting: du jobber ikke med godkjenning av autonome fartøy, og fartøyene du jobber med er ikke biler.
Tesla S produsert 2012 til 2021 må betraktes som en prototype ja etter min målestokk.En "bil", som kom på gaten i 2013 er å betrakte som en prototype i 2021![]()
![]()
Både 2013 og 2016-modellen fungerer helt fint, takk. Det stemmer nok at det var et element av beta-test med 2013-modellen, men den ble da debugget etter et par år. Autopiloten som faktisk kom i 2016 er god nok for mine behov. Jeg ser ikke noe poeng i at bilen skal legge ut på tur uten meg, og å kjøpe en Model Y eller 3 er helt uaktuelt. Så langt jeg kan se er nye «features» i Model Y mest unødvendig regnekraft for å forsøke å gjøre noe jeg ikke har bruk for - selvkjøring - på den mest tungvinte og risikable måten - camera only. Ikke interessert.Poenget med referansen til pending approval refererte til teknologi versus mangel på regulativ godkjenningsorgan
Jeg mistenker deg for å bruke din utdaterte 2013 modell S som referanse. Modell S frem til 2021 må betraktes som en prototype hvor det meste henger løst på skjeiva. Prøv den nye Y og sammenlign med hva som helst. Noe har skjedd med Tesla de siste årene.
Fiktivt - og søkt? Det er jo du som strekker det til fiktivt.høyst fiktive situasjoner som nødåpning av bakdør når bilen brenner, er oppned, bekmørkt, bakpasssjeren er 4 år og ingen andre mennesker er tilstede.