L
Larkus
Gjest
Hva mener DU er beste drivprinsippet for grammofoner. Stem i vei!
Einig. Dersom tallerkenen er tung nok, lageret godt nok, og isolasjonen frå omverda god nok, vil det truleg ikkje vere særleg skilnad. Men det var altså litt å hente på drivsystemet på VPI SSM med reim eller rim. Likevel langt mindre enn skilnaden mellom tallerkar.tipper at når alle prinsippene er implementert optimalt, vil det være vanskelig å høre forskjell på fremdriftsprinsipp
mvh
Leif
DD er så å seie vedlikehaldsfritt. Om alt anna er likt, vil det vere eit vesentleg argument (har skifta drivreimer fleire gongar...)Jeg stemte for direktedrift bare for å være vanskelig. Og siden den platespilleren jeg bruker er direktedrevet.
Kanskje på Lencoen din. Men eg må av og til skifte pakning mellom mellomhjulet (rimdriven) og tallerkenen. Og så går svinghjulet rundt ved hjelp av ei reim frå kvar motoraksling (2 stk).Mellomhjul. Mest stabilt.
Det eg kjem på i farten:Kva er dei viktigaste eigenskapane til eit grammofon-drivverk når det gjeld best mogleg lydkvalitet?
Sluring på strikk unngår du ved å gi platetallerken et dytt slik at den roterer i riktig retning før du setter i gang spilleren.Når man har blitt vant med detteNå bruker jeg spiller med strikk og frigjort motor Eneste fordelen med denne, er at pickuppen ikke plukker opp støy fra motoren. Noe den gjorde fra flere spillere med onboard motor. Har skiftet strikk en gang. Jeg får litt slyring på reima under oppstart. Har ellers en PIONEER PL-71 og en Systemdek IIX stående på loftet. Det går greit å spille plater på disse også.
Spilleren står på et svært tungt rack med massive Polycrystall hyller som tar opp ingen vibrasjoner. Altså det beste underlaget for en platespiller Har også en platform tilsvarende liggende lagret med coner mvh. Guit
Vis vedlegget 366905 Vis vedlegget 366906
min strikkdrevne Basis Ovation har gått problemfritt siden 1991Kanskje på Lencoen din. Men eg må av og til skifte pakning mellom mellomhjulet (rimdriven) og tallerkenen. Og så går svinghjulet rundt ved hjelp av ei reim frå kvar motoraksling (2 stk).Mellomhjul. Mest stabilt.
Så DD er sikkert enklare i lengda. Eg veit ikkje, hadde berre SL1000en min frå 1978 til 1997...utan det aller minste problem.
det har jeg aldri trengt!Ble overrasket over å lese at folk dytter igang tallerkenen for at ikke strikken skal slure.
Dytter dere bilen igang for å spare clutchen også?