|
Men du skal ikke se helt bort i fra at lyspærene i preen har endel å si.emokid skrev:Har testet div 300b triode, og andre set-amper på hønna mine og det har sin egen..."sjarm" eller sound om man vil.
Etter Accuphase klasse A kom i heimen skjønner jeg neppe hvorfor jeg skal gidde å se meg tilbake til fis på flaske.
Har fortsatt lyspærer i preen, men om jeg kommer over en accuphasepre er det godt mulig jeg melder meg ut av klubben for godt.
Absolutt ikke! Graafen min er en sinna livet djevel, og det elsker jeg den for. MEN! Det skal absolutt testes mot transistor! Smålei hypervarmt utstyr og mikrofoni.JanOlav skrev:Men du skal ikke se helt bort i fra at lyspærene i preen har endel å si.emokid skrev:Har testet div 300b triode, og andre set-amper på hønna mine og det har sin egen..."sjarm" eller sound om man vil.
Etter Accuphase klasse A kom i heimen skjønner jeg neppe hvorfor jeg skal gidde å se meg tilbake til fis på flaske.
Har fortsatt lyspærer i preen, men om jeg kommer over en accuphasepre er det godt mulig jeg melder meg ut av klubben for godt.
Kanskje?
Hadde tidligere en WFB two fra Graaf, ble også veldig varm og mikrofoni. Hmmm? Italiensk??emokid skrev:Absolutt ikke! Graafen min er en sinna livet djevel, og det elsker jeg den for. MEN! Det skal absolutt testes mot transistor! Smålei hypervarmt utstyr og mikrofoni.JanOlav skrev:Men du skal ikke se helt bort i fra at lyspærene i preen har endel å si.emokid skrev:Har testet div 300b triode, og andre set-amper på hønna mine og det har sin egen..."sjarm" eller sound om man vil.
Etter Accuphase klasse A kom i heimen skjønner jeg neppe hvorfor jeg skal gidde å se meg tilbake til fis på flaske.
Har fortsatt lyspærer i preen, men om jeg kommer over en accuphasepre er det godt mulig jeg melder meg ut av klubben for godt.
Kanskje?
Er det en sånn fin forsiktig tynn skingrende ekkolyd?emokid skrev:Ingen problem med Graafen min, mikrofonien er utelukkende et rørproblem.
Om jeg klapper eller prater høyt kommer det en høyfrekvent ringing som sakte går over av seg selv.hel skrev:Er det en sånn fin forsiktig tynn skingrende ekkolyd?emokid skrev:Ingen problem med Graafen min, mikrofonien er utelukkende et rørproblem.
Strengt tatt har jeg vel hørt at GM 20 har vært ustabil....?ssm skrev:Graaf er da slett ikke ustabile saker , og en av sentralens eminerte brukere FOSSE har spilltpå to GM20 i årevis , og jeg kan forsikre dere at vintern igjennom er nok blokkene flere timer varme , enn kalde , og jeg har hørt mye på dette oppsettet.....
Jeg har tilgode å komme til noe som ikke virker. !!
Ellers som tråden omhandler er det mye flott , både dyrt og billig.
Ser det ofte går giejn hos hornmafiaen at det presses inn såstort som mulig i egen brakke , det kan være bra det , om brakka er stor nok , men jaggu kan det bli dårlig og( har prøvd selv)
Det finnnes mye fine hornløsninger , som hverken koster skjorta , eller feks er vanskelig å bygge selv , . fellesnevnern er vel at hornfolket skjelden eller anldri kommer i himmelen med andre ting etter å ha levd med horn - i en eller annen form.
Mvh Espen
Har jo vært hos Brian noen ganger og hørt på hans GM20 på Merlin, låter konge det!!mesut skrev:audiomix har reparert og oppgradert noen av de gamle forsterkene.
nyere årganger av gm20 har vel ikke dette problemet.
![]()
![]()
Graaf gm20/merlin ER konge det , det er det nærmeste og beste erstatningen jeg har hørt av kassejøyttalere opp mot horn , da tenker jeg på dynamikk.hifiguru skrev:Har jo vært hos Brian noen ganger og hørt på hans GM20 på Merlin, låter konge det!!mesut skrev:audiomix har reparert og oppgradert noen av de gamle forsterkene.
nyere årganger av gm20 har vel ikke dette problemet.
![]()
![]()
det er det ingen tvil om Leif , at elektronikk som har temperatur noe særlig over 50 grader kan ta skade av det-over tid.LMC skrev:de tåler ikke varmen
printbanene tar kvelden
den beste av de alle er den Hans K hardwiret for en kompis
helt annen amp imo
også idiotisk at den ikke har utlagte just for bias og offset, noe som er gjort på mange i etterkant
monterte min kompis sin uten påskrudd bunnplate på en acrylplate påmontert en 24cm datavifte
som går på 6vdc levert av en CO psu
nå kan han legge fingern på topp-platen av chassis fremme ved av og på bryteren uten å få svimerker!
kun lunkent og mye mere sunt for elektronikken!
mvh
Leif
Khorn er da still going strong såvidt meg bekjent.Newton skrev:Litt anderledes enn hva de har i dag...
http://www.audioscope.net/klipsch-horn-original-1975-p-1653.html
Du har nok bare sett Reference (RB og RF) og slike nysaker, men de har fortsatt sine viktigste modeller på programmet. Riktignok har Belle gått ut, noe jeg synes er en synd og skam. Ellers er Khorn som du linker til i produksjon, og Heresy og Cornwall i katalogen i MkIII-utgaver. Og for å ikke glemme den gamle bråkebøtten LaScala, som startet sitt liv som PA-høyttaler i nittenpilogbue. Serien kalles Heritage, og det er en arv som kommer til å overleve lenger enn noen Ref-modell.Newton skrev:Joa, men det jeg har sett - og jeg er ingen xpert- er mer box høyttalere men de lager kanskje no old school enda...
baluba skrev:Du har nok bare sett Reference (RB og RF) og slike nysaker, men de har fortsatt sine viktigste modeller på programmet. Riktignok har Belle gått ut, noe jeg synes er en synd og skam. Ellers er Khorn som du linker til i produksjon, og Heresy og Cornwall i katalogen i MkIII-utgaver. Og for å ikke glemme den gamle bråkebøtten LaScala, som startet sitt liv som PA-høyttaler i nittenpilogbue. Serien kalles Heritage, og det er en arv som kommer til å overleve lenger enn noen Ref-modell.Newton skrev:Joa, men det jeg har sett - og jeg er ingen xpert- er mer box høyttalere men de lager kanskje no old school enda...
Cool.
Det må jo kanskje være litt unikt for dere hornofile at man kan kjøpe nytt noe som ble designet på 70 tallet... Tror ikke f.eks B&W har mange på lager av det de laget på 70 tallet-og da lagde de kanskje elementene selv i tillegg.
Kommersielt i dag så er det vel mange som har underleverandører av selve elementene så det er vel litt av årsaken til at ting ikke varer mer enn noen år.
Vet dog at Martin Logan produserer statorer til alt de har laget-men det kan ta tid. Det er i alle fall det jeg ble fortalt.
Morro morro.
Først og fremst: Syttitallet? Tuller du med meg? Hva pokker hadde syttitallet å bidra med? Prøv heller med førti og femtitallet. Det er vel ingen Heritage-modell som er designet etter 1960? Det kan du sjekke selv på Klipschs sider. Klipschorn har riktignok gått gjennom et par revideringer i konstruksjonen, men de andre modellene er vel mer eller mindre identiske sett bort fra komponentene og bestykningen.Newton skrev:Cool.
Det må jo kanskje være litt unikt for dere hornofile at man kan kjøpe nytt noe som ble designet på 70 tallet... Tror ikke f.eks B&W har mange på lager av det de laget på 70 tallet-og da lagde de kanskje elementene selv i tillegg.
Kommersielt i dag så er det vel mange som har underleverandører av selve elementene så det er vel litt av årsaken til at ting ikke varer mer enn noen år.
Vet dog at Martin Logan produserer statorer til alt de har laget-men det kan ta tid. Det er i alle fall det jeg ble fortalt.
Morro morro.
leik skrev:Gjelder å ikke la seg terge alt for mye i denne feel-good-tråden. Den har kommet for langt til det... Ingen grunn til å blande paneler inn i det her.
Har du hørt Khorn eller annen Heritage? For å si det slik, det høres ikke ut som den gamle radioen som bestefar hadde på gamlehjemmet. De låter like moderne som dine høyttalere, vil jeg anta. Når de opprinnelig ble konstruert er jo uten relevans sålenge de låter godt i forhold til det andre som er på markedet i dag. Bestykningen er som nevnt oppgradert med jevne mellomrom opp gjennom årene.Newton skrev:leik skrev:Gjelder å ikke la seg terge alt for mye i denne feel-good-tråden. Den har kommet for langt til det... Ingen grunn til å blande paneler inn i det her.Trekker meg stille og rolig fra debatten og overlater diskusjonen av trakter til de som kan det. Trodde de derre som stod i Tyskland var no skikkelig vintage greier-men 40-60 tallet da-"gjezzzzes".
Smaken er som baken, delt og alle har en![]()
Det var absolutt ikke meningen at noen skulle trekke seg tilbake i det hele tatt, bare en oppfordring til å holde det (forholdsvis) saklig.Newton skrev:leik skrev:Gjelder å ikke la seg terge alt for mye i denne feel-good-tråden. Den har kommet for langt til det... Ingen grunn til å blande paneler inn i det her.Trekker meg stille og rolig fra debatten og overlater diskusjonen av trakter til de som kan det. Trodde de derre som stod i Tyskland var no skikkelig vintage greier-men 40-60 tallet da-"gjezzzzes".
Smaken er som baken, delt og alle har en![]()
Har ikke hørt noe annet en no ræl av no JBL av moderne plastik art. Skrikende, spiss og null bass. Ellers er jeg like blank som "månen" til fattern. Hadde dog en veileder på skolen som var xpert på området-men jeg blei aldri helt trigga. Har pønsket på ett bass system i åpen baffel i lang tid-men tiden strekker ikke til.baluba skrev:Har du hørt Khorn eller annen Heritage? For å si det slik, det høres ikke ut som den gamle radioen som bestefar hadde på gamlehjemmet. De låter like moderne som dine høyttalere, vil jeg anta. Når de opprinnelig ble konstruert er jo uten relevans sålenge de låter godt i forhold til det andre som er på markedet i dag. Bestykningen er som nevnt oppgradert med jevne mellomrom opp gjennom årene.Newton skrev:leik skrev:Gjelder å ikke la seg terge alt for mye i denne feel-good-tråden. Den har kommet for langt til det... Ingen grunn til å blande paneler inn i det her.Trekker meg stille og rolig fra debatten og overlater diskusjonen av trakter til de som kan det. Trodde de derre som stod i Tyskland var no skikkelig vintage greier-men 40-60 tallet da-"gjezzzzes".
Smaken er som baken, delt og alle har en![]()