Nylig innhold av pekaill

  1. Klassisk musikk på LP

    Diverse klassisk LP selges Eldre plater i VG+ eller bedre 40 plater selges kr 400 + porto
  2. pekaill

    Verdifulle eldre klassiske LP

    Takk for svar. Min erfaring er dessverre at det er veldig vanskelig å selge via discogs fra Norge nå på grunn av mva og dyr porto. Hvis det ikke er norske kjøpere av slikt, så får jeg prøve å kontakte utenlandske oppkjøpere av klassisk musikk.
  3. pekaill

    Verdifulle eldre klassiske LP

    Eldre LP med klassisk kan i enkelte tilfeller være ganske verdifulle hvis en ser på priser på ebay. Er det noen i Norge som kjøper slike plater? Har en del Columbia SAX plater og andre fra 50 tallet som jeg gjerne skulle ha solgt. Engelske originale pressinger
  4. pekaill

    Venner av Thorens platespillere

    Fint utgangspunkt for oppussing og armbytte
  5. pekaill

    Jazz; hva hører du på nå?

    Ben Webster i storform i Montremartre Jazzhus i 65. Nydelig musikk! Veldig god lyd på denne platen. Kjøpt hos Nörd i Kristiansund nå i dag. Kjekt å ha plate-/musikkbutikk i byen.
  6. pekaill

    Luxman PD 375

  7. pekaill

    Luxman PD 375

    Jeg kjøpte en Kenwood platespiller i går og fikk med en ikke fungerende Luxman PD 375 på kjøpet. Det er liv i den, men tallerken går ikke rundt. Tok av bunnlokket og dro rundt tannhjul i forbindelse med arm og med tallerkenlås/vakum. Begge reimene må byttes. Er det noen som har byttet disse...
  8. pekaill

    Jazz; hva hører du på nå?

    Tøft cover Dexter blows hot and cool
  9. pekaill

    Jazz; hva hører du på nå?

    Jeg har gått meg fast i gamle dager Miles Davis med Charles Mingus på Mingus sitt plateselskap Debut. Cool jazz på sitt beste Dansk Mono fra 1960. Dessverre er cover skadet, men et annet er på vei.
  10. pekaill

    Jazz; hva hører du på nå?

    All night long fra 57 Veldig god lyd på denne
  11. pekaill

    Jazz; hva hører du på nå?

    Fortsetter med gamle monoplater Nå en klassiker med Charlie Mingus
  12. pekaill

    Garrard 301/401/501 venner

    Armbord er kun del av topplaten.
  13. pekaill

    Jazz; hva hører du på nå?

    Fortsetter med Art Blakey
  14. pekaill

    Jazz; hva hører du på nå?

    Overraskende bra!
  15. pekaill

    Garrard 301/401/501 venner

    Første test i ny plint av kryssfiner Blandet forskjellige typer, og den ble bra dempet. Jeg synes resultatet ble veldig fint. Armen er en Schick 12’’ som jeg kjøpte på Finn.
Topp Bunn