Loevhagen
Hi-Fi freak
Den norske hi-fi-produsenten Electrocompaniet vant denne uken Nyskapningsprisen i Rogaland. Prisen er etablert av stiftelsen Rogalandsforskning, NHO Rogaland og Rogaland fylkeskommune og er på 100.000 kroner.
Tradisjonelt har veldig mye av innovasjonen i Rogaland vært knyttet til olje- og oljeservice-bransjen.
Juryen hadde blant annet dette å si om vinneren:
«Årets vinner har et merkenavn som er verdenskjent. De vinner internasjonale kåringer for beste produkt og Made in Norway er et kvalitetsstempel de bruker for å åpne nye markeder.»
Det ble også bemerket at Electrocompaniet er et av få selskaper som fyller opp containerne som ofte returnerer tomme til Asia etter å ha kommet til Europa med elektronikk og andre forbruksvarer.
- Vi har all vår produksjon i Norge og har hatt det siden 2005. Det blir lagt veldig godt merke til i utlandet, spesielt i Asia, sier markedssjef Jonny Rydningen i Electrocompaniet til DN.no.
Juryen la også vekt på Electrocompaniets evne til å beholde høy lydkvalitet i produkter som er rettet inn mot dagens måte å lytte til musikk på.
- I de siste årene har det skjedd en revolusjon i måten vi kjøper og avspiller musikk digitaliseringen har gjort at musikk nå er til stede overalt, men ofte i et komprimert format og med tilsvarende dårlig kvalitet. Dynamikken og nyansene i musikken forsvinner og lytteopplevelsen blir forringet. Hvorfor skal vi ta til takke med dårlig kvalitet på musikken når vi forlanger kvalitet på alt annet, spør daglig leder Mikal Dreggevik i en pressemelding.
Electrocompaniet sier at de er godt i gang med nye produkter som er rettet like mye mot dagens måter å spille av musikk på som tradisjonelle hi-fi-entusiaster.
Kilde: http://www.dagensit.no/article2308475.ece
Tradisjonelt har veldig mye av innovasjonen i Rogaland vært knyttet til olje- og oljeservice-bransjen.
Juryen hadde blant annet dette å si om vinneren:
«Årets vinner har et merkenavn som er verdenskjent. De vinner internasjonale kåringer for beste produkt og Made in Norway er et kvalitetsstempel de bruker for å åpne nye markeder.»
Det ble også bemerket at Electrocompaniet er et av få selskaper som fyller opp containerne som ofte returnerer tomme til Asia etter å ha kommet til Europa med elektronikk og andre forbruksvarer.
- Vi har all vår produksjon i Norge og har hatt det siden 2005. Det blir lagt veldig godt merke til i utlandet, spesielt i Asia, sier markedssjef Jonny Rydningen i Electrocompaniet til DN.no.
Juryen la også vekt på Electrocompaniets evne til å beholde høy lydkvalitet i produkter som er rettet inn mot dagens måte å lytte til musikk på.
- I de siste årene har det skjedd en revolusjon i måten vi kjøper og avspiller musikk digitaliseringen har gjort at musikk nå er til stede overalt, men ofte i et komprimert format og med tilsvarende dårlig kvalitet. Dynamikken og nyansene i musikken forsvinner og lytteopplevelsen blir forringet. Hvorfor skal vi ta til takke med dårlig kvalitet på musikken når vi forlanger kvalitet på alt annet, spør daglig leder Mikal Dreggevik i en pressemelding.
Electrocompaniet sier at de er godt i gang med nye produkter som er rettet like mye mot dagens måter å spille av musikk på som tradisjonelle hi-fi-entusiaster.
Kilde: http://www.dagensit.no/article2308475.ece