Jeg har lest i et blad at alt det grunnleggende er likt med originalen, men det er byttet til moderne komponenter "hist og her".Bare som et apropos; den nye Mc275 er en tvers igjennom moderne forsterker, og har såvidt jeg vet lite teknisk til felles med den originale..
Mvh Vidar P
Den du nok tenker på er Commemorativ-versjonen som var i salg for omlag 10 år siden (var det ikke omlag '91-'96 tro?); den var grunnleggende lik originalen.Jeg har lest i et blad at alt det grunnleggende er likt med originalen, men det er byttet til moderne komponenter "hist og her".
Hva er riktig?
Tja...nå har det seg slik at min Masterclass er designet av Audio Note folk, mennesker som har rør som preferanse. Og klangfilosofien til Sugden kombinert med "klasse A" drift skaper en transistorlyd som er bedre enn det gjengse, for å si det slik. Spesielt når forsterkeren har vært påslått i 6-7 døgn kommer det harmoniske overtonespektret skikkelig frem, det som rør formidler så overbevisende. Derfor er min forsterker alltid påslått.Kompromisser må vi alle leve med, Espen R. Spørsmålet er om du skulle ha ofret den lyden du liker best utifra bekvemmelighetshensyn, hvis jeg har forstått dine tidligere innlegg rett.
Har også spilt på CDP2A sammen med Mc275 (riktignok med Audiolab og Linn preamper), men inntrykket er at Hegels klangbalanse (i siste generasjon) visserlig må passe veldig godt med Mc275; begge har en crisp organisk veloppløsthet og en tendens til en søt og fin tone, noe som skulle borge for at disse egenskapene kommer til sin rett om man bare velger egnede høyttalere..Kjører selv hegel p4a pre og cdp2a cd spiller sammen med min MC 275, og det funker nydelig. Får jeg penger blir det cdp4a snart.