Høyttalere Sonus Faber Concerto, erfaringer og fornuftig pris?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    19.498
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg lurer på et par av disse. Er det noen som har erfaringer med disse og vil dele med verden? :eek:)
    Hva vil være en fornuftig pris å betale for et pent sett i sort høyglans u /stativer?

    Takk på forhånd for svar.

    Jørgen
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.642
    Antall liker
    6.796
    Torget vurderinger
    14
    Hei Jørgen.

    Hvor har du sett SF i sort høyglans?
    På den tiden da Concerto ble laget
    var det skinn og nydelig treverk.
    Jeg har hatt flere av disse stativ ht fra SF.
    Mvh
    666
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.090
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_0427.jpg
    1320815532.jpg


    Nå heter de her [h=2]Sonus Faber Concerto Home....[/h]
    Kanskje det er forskjell på Conserto og Conseto Home.. Ser at de har kostet 12500kr, så om de er strøkne såvil det nok være fornuftig med rundt 5-6k. Og det er de verdt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.086
    Antall liker
    4.361
    Torget vurderinger
    1
    Bra, Retep! Forskjellene på Concerto og Concerto Home ligger hovedsaklig i bedre elementer, filter og finish. Omtrent samme størrelse på disse to, og Home er mer lettdreven, detaljert og oppløst.Tross originalens impedans. Prisen stemmer bra, og etterfølgende generasjon til Home heter Concerto Domus- ei lita søyle. Hvilken generasjon kan du få tak i, Jorwed? Disse her hører til blant Franco Serblins beste..
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    19.498
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er usikker på generasjon. Jeg har serienummer (1245) om det hjelper deg på vei? (Den foreslåtte pris fra selger (HIFI Huset) var også 5.800,-)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.909
    Antall liker
    2.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er usikker på generasjon. Jeg har serienummer (1245) om det hjelper deg på vei? (Den foreslåtte pris fra selger (HIFI Huset) var også 5.800,-)
    Det pleier å stå typebetegnelse og serienummer bakpå høyttaleren ett eller annet sted - få selgeren til å sjekke:

    sonus2.jpg
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.909
    Antall liker
    2.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Da er det Concerto. Mitt bilde var av høyttalerteminalene på baksiden av en Concerto Home.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.909
    Antall liker
    2.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Her har du link til omtale fra Stereophile i 1998:

    http://www.technologyfactory.com/reviews/SonusFaber/concerto_stereophile.pdf

    Der kan man lese at også Concerto kunne leveres i sort høyglans finish. Jeg var og lyttet til disse et par ganger rundt årtusenskiftet - tenkte alvorlig på å kjøpe dem - men det ble ikke noe av den gangen. Husker likevel at dette var høyttalere med en nærmest magisk klang - men at det kunne være litt krevende å få ut det aller siste ekstra av det disse har i seg. Ikke helt ulikt små-ProAc'ene mine - som var de småhøyttalerne jeg endte opp med til slutt. Men det er en annen historie......
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.086
    Antall liker
    4.361
    Torget vurderinger
    1
    Førstegenerasjon ja! De er fortsatt gode..elsker jazz og klassisk musikk, men som alt av Faber krever de sin forsterker. Strømsterk, åpen, nøytral og presis,,det er nøklene. Biwiring er faktisk ganske sjeldent å se på eldre Fabere..det betyr at du kan bruke to litt rimeligere effektforsterkere..
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.642
    Antall liker
    6.796
    Torget vurderinger
    14
    Bilde av mine stativer. Angrer på at jeg ikke beholdt de :)
    Sonus-Faber-Marble-Stands-1172-B.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    19.498
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Supert. Leter etter små stativ til å sette sammen med en Lyngdorf SDAI2200. Takk for hjelpen folkens. Skal ut å høre på dem på torsdag. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.086
    Antall liker
    4.361
    Torget vurderinger
    1
    Lyngdorfer har godt av litt hjelp, ja..disse her kan fort være det som skal til for å få klasse D til å låte naturlig..selv foretrekker jeg Klasse A..hehe..Settet er forøvrig ikke komplett uten det originale Sonusstativet..er det valnøttutgave skal de være som 666 hadde..ellers søker du stålutgaven! Faberisti elsker originalitet!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn