Terjes wall of sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Ble utrolig fin den overflaten Terje... angrer litt selv på at jeg tok til takke med BB/CP kvalitet når det var leveringstid på B/BB. Grade A på toppflatene er også tingen. Litt finpussing og det er et ferdig møbel i seg selv.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Ble utrolig fin den overflaten Terje... angrer litt selv på at jeg tok til takke med BB/CP kvalitet når det var leveringstid på B/BB. Grade A på toppflatene er også tingen. Litt finpussing og det er et ferdig møbel i seg selv.
    Helt enig. Ser meget bra ut.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Mens vi venter på deler så kan en jo perfeksjonere det jeg sitter på nå.. altså, ventesystemet. Vurdert det mange ganger, men får vel bare dele litt målinger. Alle er ifra sweetspot, simulert høyre og venstre side i REW..

    Bass:
    OB BASS.jpg

    Mellomtone:
    Midrange 1_6oct.jpg

    Diskant:
    Diskant 1_6oct v2.jpg


    Simuleringene er FØR nivåjustering. Men gir et idé over hvordan det låter hos meg.

    Denne siste har jeg delt av bassene slik at jeg ikke kveler kapasistet nedover... :
    all in all.jpg


    Delinger: 200hz@24db og 1200hz@24db
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Har lenge vært på jakt etter en grom diskant, som skal ta seg av 10k og oppover... Snust litt på forskjellige kandidater... TAD ET703, ALE ect...
    Så kom jeg over en grom stor ska som måtte vurderes....sterkt... Nå sitter jeg bare å tripper og gleder meg sterkt til GOTO SG188BL kommer i hus. :D

    goto_sg-188bl.jpg
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Hvordan står det til med resten av riggen? Regner med du ikke stoppet å bygge, eller?
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan står det til med resten av riggen? Regner med du ikke stoppet å bygge, eller?
    Det begynner å ligne noe, men venter fremdeles på Jhorn profilene. SEOS30 er på plass og spiller. Venter på AE basser som kommer når de kommer. Alt tar bare litt lenger tid enn forventet :)
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Vet ikke helt før krampa i armen er over.. :)

    Det føles jævlig bra faktisk. Kan ikke vente til å få denne i systemet!
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Jeg også. Men først må Jhorn på plass samt rack ifra jhornkassene og oppover i systemet.

    Har forresten fått laga mockupbakplate til anaview ampene. Så snart blir det testing.
    2015-07-09 17.45.02.jpg
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Fremgang! Synes faktisk dette så veldig tøft ut :D

    2015-10-12 20.40.20.jpg


    Jeg sitter ganske nærfelt, og vurderer og montere goto´n mellom jhorn og seos30.. Noen som har et tips på hvordan det kan se visuelt fint ut?
    2015-10-12 21.55.38.jpg


    Nå mangler bare å gjøre ferdig bassystemet, bygger ferdig forsterkerene, montere groundsound og goto´n samt bygge ut rommet. Blir nok aldri ferdig.

    Ser frem til å simulere litt i morgen!
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Som dere ville sagt det i siddisland, helledusse græla stiligt! Hva med å henge gotoen inni øvre kant av midbasshornet?
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Som dere ville sagt det i siddisland, helledusse græla stiligt! Hva med å henge gotoen inni øvre kant av midbasshornet?
    Hærlig heden seier vi en del.
    Det har ingenting å si at goten er 8" stor og veier 25kg? ser bare på det som en challange..
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Fremgang! Synes faktisk dette så veldig tøft ut :D

    Vis vedlegget 342907

    Jeg sitter ganske nærfelt, og vurderer og montere goto´n mellom jhorn og seos30.. Noen som har et tips på hvordan det kan se visuelt fint ut?
    Vis vedlegget 342908

    Nå mangler bare å gjøre ferdig bassystemet, bygger ferdig forsterkerene, montere groundsound og goto´n samt bygge ut rommet. Blir nok aldri ferdig.

    Ser frem til å simulere litt i morgen!

    Syke satan... Wow... Begynner å ligne noe dette, Terje ????????????‼ Wall of sound må være et voldsomt ( på alle mulige måter) bra bilde på dette systemet :)
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Selvfølgelig har det noe å si. Litt av det som gjør den så bra som den er :cool: et par hull i jhornet så holder det. Men du har vel kanskje ikke lyst til det før du vet det funker :p fullt ut løsbart med en bøyle som henger over hornkanten og som gotoen er stroppet fast i. Ikke så bekymret for arealet på gotoen, iallfall ikke før det er prøvd ut og målt.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Liker!! Tror kanskje vi to bør ta en prat siden vi holder på med ganske like ting, ratter med GS og ikke bor så fryktelig langt fra hverandre. Tar kontakt på PM!
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Fremgang! Synes faktisk dette så veldig tøft ut :D

    Vis vedlegget 342907

    Jeg sitter ganske nærfelt, og vurderer og montere goto´n mellom jhorn og seos30.. Noen som har et tips på hvordan det kan se visuelt fint ut?
    Vis vedlegget 342908

    Nå mangler bare å gjøre ferdig bassystemet, bygger ferdig forsterkerene, montere groundsound og goto´n samt bygge ut rommet. Blir nok aldri ferdig.

    Ser frem til å simulere litt i morgen!

    Syke satan... Wow... Begynner å ligne noe dette, Terje ������������‼ Wall of sound må være et voldsomt ( på alle mulige måter) bra bilde på dette systemet :)
    Takk for det. Ble et voksent system :D
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Selvfølgelig har det noe å si. Litt av det som gjør den så bra som den er :cool: et par hull i jhornet så holder det. Men du har vel kanskje ikke lyst til det før du vet det funker :p fullt ut løsbart med en bøyle som henger over hornkanten og som gotoen er stroppet fast i. Ikke så bekymret for arealet på gotoen, iallfall ikke før det er prøvd ut og målt.

    Jeg lager en mockup, så ser vi hvordan det ser ut. Men vil ikke diskanten komme litt vell lavt? Jeg tenkte umiddelbart i nedre seos høyde. da vil den ligge i ørehøyde
     

    Kramer1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2012
    Innlegg
    199
    Antall liker
    71
    Sted
    Ytre Arna
    Torget vurderinger
    1
    Har lenge vært på jakt etter en grom diskant, som skal ta seg av 10k og oppover... Snust litt på forskjellige kandidater... TAD ET703, ALE ect...
    Så kom jeg over en grom stor ska som måtte vurderes....sterkt... Nå sitter jeg bare å tripper og gleder meg sterkt til GOTO SG188BL kommer i hus. :D

    Vis vedlegget 328992
    Det der er den drøyeste driveren eg noen gang har sett. Aldri hørt om merket.
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lager en mockup, så ser vi hvordan det ser ut. Men vil ikke diskanten komme litt vell lavt? Jeg tenkte umiddelbart i nedre seos høyde. da vil den ligge i ørehøyde
    Er ikke så bekymret for det. Hoveddelen av høydeinformasjonen ligger omtrentlig i området 3-8kHz. Gotoen bidrar derfor ikke noe vesentlig til høydeperspektivet. I denne settingen handler det mest om look og at ikke gotoen kødder til midbassen. Jeg ville antakelig prøvd begge varianter (med måling), over og under SEOS.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Har lenge vært på jakt etter en grom diskant, som skal ta seg av 10k og oppover... Snust litt på forskjellige kandidater... TAD ET703, ALE ect...
    Så kom jeg over en grom stor ska som måtte vurderes....sterkt... Nå sitter jeg bare å tripper og gleder meg sterkt til GOTO SG188BL kommer i hus. :D

    Vis vedlegget 328992
    Det der er den drøyeste driveren eg noen gang har sett. Aldri hørt om merket.
    Hehe. Det er en søt liten 25kg doning som spiller kun det du ikke hører.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Jeg lager en mockup, så ser vi hvordan det ser ut. Men vil ikke diskanten komme litt vell lavt? Jeg tenkte umiddelbart i nedre seos høyde. da vil den ligge i ørehøyde
    Er ikke så bekymret for det. Hoveddelen av høydeinformasjonen ligger omtrentlig i området 3-8kHz. Gotoen bidrar derfor ikke noe vesentlig til høydeperspektivet. I denne settingen handler det mest om look og at ikke gotoen kødder til midbassen. Jeg ville antakelig prøvd begge varianter (med måling), over og under SEOS.
    ay ay Captein Tytte! :D
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Tyttemor: Jeg kan fint borre hull i jhorn.

    Jeg mangler også litt ideer mtp mockup uten å faktisk borre..
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Nei er du steingal, du må ikke bore et hull før du vet det er permanent. Jeg har en i ide i den tykke treskolten min. Ringes senere.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.725
    Antall liker
    103.678
    Torget vurderinger
    23
    Det akustiske senteret vil oppleves som rett i underkant av senter SEOS uansett om du monterer diskanten over eller under SEOS. Det er naturlov nærmest, dessuten får du hjelp av spredningskarakteristikken på SEOS mens diskanten har jevn spredning rundt. Jeg har prøvd alle slags monteringsformer av denne typen inkl. å henge diskanten i J-hornet oppunder overkant. Overhode ingen problemer i så måte - men jeg vil anbefale et slankt stativ i metall til GOTO'en da det kan bli for stor belastning for kanten av J-hornet med nedbøyning etc.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Dere er gale. Få nå den diskanten opp!




    edit: Eller mellom J og SEOS
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn