Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ny lakkering på Sartos toppramme for 2014. Lekker sykkel. Veier under 700 gram og koster latterlig mye.

    sarto.JPG

    Røk på en ny hjelm i dag for øvrig. Det måtte selvsagt bli Salice, siden jeg allerede har shadesa. Utrolig tacky og helt herlig. Ang. italienske striper har jeg selvsagt mitt på det rene siden jeg har italiensk tippoldefar.

    sal.JPG
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg husker en biltur en gang jeg prøvde å reise annerledes mellom Oslo og Jæren, mener det var fra Seljord til Valle i Setesdalen. Den hadde mer eller mindre alt. Brutale klatringer, vanvittige utforkjøringer, og en natur som må ta pusten fra alle med øyne i hodet. Skulle kanskje gå an å lage tur med buss fra Oslo til Notodden, eller noe?

    Noe sånt?
    Hva om vi tar inn på Dalen Hotel og sykler den brutale runden Landevei tok derfra? Medurs dag 1 og moturs dag 2? Man spiser godt der, og stedet er überstaselig.
    Dalenrunden | Strava Route

    Det var Assos sine recovery socks jeg brukte, joje.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.504
    Antall liker
    15.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Uff, gikk på en liten smell i dag og kjøpte meg disse:) Specialized S-Works XC.
     

    Vedlegg

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jeg husker en biltur en gang jeg prøvde å reise annerledes mellom Oslo og Jæren, mener det var fra Seljord til Valle i Setesdalen. Den hadde mer eller mindre alt. Brutale klatringer, vanvittige utforkjøringer, og en natur som må ta pusten fra alle med øyne i hodet. Skulle kanskje gå an å lage tur med buss fra Oslo til Notodden, eller noe?

    Noe sånt?
    Hva om vi tar inn på Dalen Hotel og sykler den brutale runden Landevei tok derfra? Medurs dag 1 og moturs dag 2? Man spiser godt der, og stedet er überstaselig.
    Dalenrunden | Strava Route

    Det var Assos sine recovery socks jeg brukte, joje.
    Den er jeg med på :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Specialized har fått årnings på skodesignet sitt etter mange år i uløkka synes jeg, fine sko det der.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Fjellet er sikkert fint, men jeg foreslår grusveibonanza på Stangelandet som fellestur, så kan vi late som vi er i Toscana og gestikulere med armene til biler som kjører forbi. Nært Oslo er det også, og som en bonus kan Valentino lage middag til oss etterpå hehe.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.504
    Antall liker
    15.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Specialized har fått årnings på skodesignet sitt etter mange år i uløkka synes jeg, fine sko det der.
    Specialized skoene ser veldig bra ut i år. Har brukt dette merket i flere år pga at de sitter utrolig godt på føttene mine. Årets modell er enda litt smalere i front og sitter som støpt på føttene mine:)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Landeveismodellen som heter 74 ser ut som en million.

    Ang. tur: Ta ansvar den som vil og kom opp med alternative helger og alternative baser. Bør være nok med to av hver. (Hedmarken er grei for meg. Det er praktfullt sykkelterreng her, og lett å komme hit fra Oslo. De har et par meget gode restauranter i Hamar.)

    Praktfull Sarto. Liker sykler med rette og slanke rør.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tommelen opp for den runden, Valentino! Delvis samme terrenget jeg gjorde i bilen i '07 mens jeg bannet over at sykkelen lå i bagasjerommet. Det er ufattelig vakkert, altså. Vondt bratt, men ufattelig vakkert. Det kan kanskje bli i overkant for meg med over ti brutale mil to dager på rappen....

    Ellers høres jo gutuer og valentinsk mat ut som en attraktiv opplevelse. ;)

    Eller hva med Aarbakkerittet Lysebotn-Bryne en dag, Bryne-Flekkefjord den neste?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    lysebotn-bryne er knallfint. Kjørt der på MC for noen år siden.
    Men er fortsatt mest sugen på valentinos forslag. Dalen hotell er jo en opplevelse i seg selv.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er noe kjent med den rammefasongen der. Pussig at et slikt underskudd av Celeste kan være så vakkert.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Den er ikke så gal den altså Valentino :p

    Dønn stabil nedover, samt stiv og fin. Gleder meg til tørre veier nå!
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hvilken av disse rammene er kulest? Den første er litt for hvit, den med bar crab0n er kanskje litt kjedelig men tidløs, og den med sølv er kanskje litt 2012? Jeg heller mot den første, og den ser bra ut med sort sete og styretape som på bildet.

    IMG_3202-X2.jpg

    1379417652-Cipo_RB800_Black_Lrg.jpg
    1379420110-Cipo_RB800_SilverCarbon_Lrg.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Nå spør du vanskelig. Enten den med SR-titankrank eller den med Bora Ultra two. :cool:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken av disse rammene er kulest? Den første er litt for hvit, den med bar crab0n er kanskje litt kjedelig men tidløs, og den med sølv er kanskje litt 2012? Jeg heller mot den første, og den ser bra ut med sort sete og styretape som på bildet.

    Vis vedlegget 237328

    Vis vedlegget 237329
    Vis vedlegget 237330
    Den i midten utgår. Naken karbon over det hele er dølt. Den nederste har mye for seg. Ton i ton grått er litt tysk, men jeg blir ikke lei av det. Jeg hadde kanskje tatt den øverste, men da måtte jeg nok kjørt med disse brillene. Hele tiden.

    2013-Assos-Zegho-Exploit-bronze-cycling-sunglasses01.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.504
    Antall liker
    15.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvilken av disse rammene er kulest? Den første er litt for hvit, den med bar crab0n er kanskje litt kjedelig men tidløs, og den med sølv er kanskje litt 2012? Jeg heller mot den første, og den ser bra ut med sort sete og styretape som på bildet.

    Vis vedlegget 237328

    Vis vedlegget 237329
    Vis vedlegget 237330
    Hadde levd godt med den øverste og den nederste. Ville nok gått for den øverste da den ser kulere fra syklistens perspektiv!

    OU812
     
    Sist redigert:

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Jeg stemmer for den øverste. De andre blir litt for sorte. ser ikke så gal ut med hvit styretape/sete heller :)
    photo_alex_s_cipollini_rb800_779.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Besynderlig oppsett på det bildet der. Skulle like å se kroppen som hører til.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Er det ikke bare en ukappet sykkel? Integrert setepinne og kronerør som er langt nok til et par rammestørrelser opp?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Og armer som en T-rex, eventuelt lange armer og fleksibilitet som en H-bjelke. ;)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Se på han her da...Christopher Walken hyler av fryd!

    cipo_rb800tr1.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kunne vært Cipos egen det der.

    Forøvrig høy kvalitet over pallen i det australske landeveismesterskapet i dag: 1 Gerrans, 2 Evans, 3 Porte.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    POC driver jo ikke i billigskiktet med ski- og terrengsykkelsakene sine. Ingen grunn til å gå på akkord med grunnprinsippene sine på landeveislinjen sin heller, skulle jeg mene.

    ---

    BdyjCQ_IIAAf34n.jpg

    Johnny Hoogerlands rigg for 2014-sesongen. Litt lenger enn Cipollinien over. Najs pinne og framspring.
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Sag og øks er litt smør på flesk, en samekniv dekker ofte samme behovet og siden du har en Leatherman så vil jeg anta at du ikke trenger begge deler.

    Lykke til med å kløyve stokker på 15-20 cm med en samekniv. Sag og øks er selskreven i min bok på høst/vinter/vårtur.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    POC is da shit. Skal ha meg en Trabec ihvertfall.

    Hadde en kjempefin stitur i sola tidligere i dag. Fikk desverre ikke tatt så mange bilder. Var for opptatt med å ha det awesome. Men fikk tatt ett i fra pauseplassen, og ett fra transportetappen hjemover

    11914694676_88223ec37a_b.jpg 11914093223_d79b7b0bb0_b.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    <snipp>høy kvalitet over pallen i det australske landeveismesterskapet i dag: 1 Gerrans, 2 Evans, 3 Porte.
    Sjekk lagarbeidet til Meyer og Gerrans!

    [video=youtube;RCYAoO-1Lts]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RCYAoO-1Lts[/video]
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    RB 800'en er kulere med sort sete og styretape synes jeg Ekorre. Med hvitt blir det for...hvitt.

    Se på denne skjønnheten. Rett og slett vakkert.

    bike_5_01.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn